Producer
총 길이 98.2킬로미터로 1992년 개통해, 대만 남부를 횡단하는 철도의 탄생부터 마지막 시기까지를 한편의 영화로 담았다. 이 철도와 관계한 구체적인 사람들을 직접 만나 그들의 입으로 기차의 역사를 다시 쓰는 데에 이 영화의 미덕이 있다. 기차 노선 설계자, 터널을 뚫고 철로를 낸 건설 노동자, 기관사와 승무원을 비롯한 철도 노동자들의 생생한 육성을 성실히 수집한다. 철도가 생기면서 달라진 주변 풍광을 증언하는 이들, 철로 주변에서 생계를 이어온 사람들, 기차 사진 전문가, 기차 연구자, 기차 부품 수집광의 이야기도 빼놓지 않는다.
Director
총 길이 98.2킬로미터로 1992년 개통해, 대만 남부를 횡단하는 철도의 탄생부터 마지막 시기까지를 한편의 영화로 담았다. 이 철도와 관계한 구체적인 사람들을 직접 만나 그들의 입으로 기차의 역사를 다시 쓰는 데에 이 영화의 미덕이 있다. 기차 노선 설계자, 터널을 뚫고 철로를 낸 건설 노동자, 기관사와 승무원을 비롯한 철도 노동자들의 생생한 육성을 성실히 수집한다. 철도가 생기면서 달라진 주변 풍광을 증언하는 이들, 철로 주변에서 생계를 이어온 사람들, 기차 사진 전문가, 기차 연구자, 기차 부품 수집광의 이야기도 빼놓지 않는다.
Director of Photography
30 years after the Taiwanese New Wave first emerged, the veterans such as Hou Hsiao-hsien and Tsai Ming-liang remain active in their careers. Ten of Edward Yang's former assistants have become directors. The filmmakers of the younger generation are facing a Taiwanese audience hungry for films that link them with Taiwanese society, whether they are fictional or not.
Director
30 years after the Taiwanese New Wave first emerged, the veterans such as Hou Hsiao-hsien and Tsai Ming-liang remain active in their careers. Ten of Edward Yang's former assistants have become directors. The filmmakers of the younger generation are facing a Taiwanese audience hungry for films that link them with Taiwanese society, whether they are fictional or not.
Director
Richly illustrated with film clips and interviews, OUR TIME, OUR STORY tells the still-evolving story of the Taiwanese "new wave," from its rise in the early 1980s, as the island was democratizing after decades under martial law, through growing international recognition and domestic debate in the 1990s. Spearheaded in its early years by such filmmakers as Edward Yang, Ko I-cheng, Hou Hsiao-hsien and Wan Jen, the movement revitalized Taiwan cinema through low-budget experiments that emphasized personal stories, political reflection and stylistic invention. Said filmmakers, writers and actors like Wu Nien-jen and Sylvia Chang, even "second wave" directors Tsai Ming-liang and Lin Cheng-sheng provide fond reminiscences and retrospective insights in this compelling account of one of the most distinctive national cinemas of the last quarter-century.
Director
In 1949, the KMT government retreated from Mainland China to Taiwan, bringing along an army of 600,000 people. The director’s father was one of them. They thought they would be returning to the Mainland before long but ended up waiting for forty years. A hairpin belonging to the director’s grandmother allows her to walk into her father’s world, and to discover the memories of these old veterans.
Director