Camera Operator
미국의 프로듀서인 라이 쿠더는 젊은 시절 쿠바의 음악가들이 연주한 테이프를 들으며 그들의 음악에 매료된다. 20년이 지난 1996년, 아프리카 음악과 쿠바 음악을 결합한 음반 기획을 제안받은 라이 쿠더는 쿠바를 직접 방문, 자신을 매료시켰던 뮤지션들이 쿠바에 여전히 살아있음을 알게 된다. 대부분이 음악과 다른 일을 하면서 살아가고 있었지만, 라이 쿠더는 그들을 찾아내어 부에나 비스타 소셜 클럽이라는 이름으로 음반을 발매한다. 단 6일간의 녹음으로 완성된 부에나 비스타 소셜 클럽의 앨범은 그래미 어워드 수상, 빌보드 차트 1위, 전세계 수백만 장의 음반 판매 등 세계 대중 음악사에 유례 없는 기적의 스토리를 만들어내는데...
Assistant Camera
Made in 1980, this film explores the contemporary dance scene through the work of seven New York-based choreographers. They discuss the nature of dance and the evolution of their own work. Filmed at rehearsals, performances, and during interviews, the film is a unique primary source. The artistic roots of these seven artists can be found in Martha Graham's concern with modern life as a subject for dance and in Merce Cunningham's emphasis on the nature of movement. In the 1960s, the interaction of art forms generated choreographic innovations. Especially influential was John Cage, whose radical ideas served as a point of departure for much of the new choreography. Each of the choreographers in Making Dances draws inspiration from the Graham/Cunningham tradition, yet each makes a highly distinctive statement. Structure, movement in non-fictive time and space, and the nature of movement itself are recurring themes.