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An unmarried 18 year-old Amish girl is charged with the murder of her infant child.
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Oscar-winner Colin Firth stars in this heart-warming cross-cultural romantic comedy set in the idyllic South of France. Nimi, a beautiful Nigerian single mother to son Sammy, is under pressure from her family to find a suitable husband and who better than the local Reverend? After making friends with Matthew, a British comic-book writer and one of his heros, Sammy has other ideas. He successfully plots to get them together but they've still a few obsticles to overcome. (from Amazon)
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A 12-year-old girl faces a father she hardly remembers after his transition into a woman.
Original Music Composer
A man and a woman, who are both trying to run away from the banalities of life, fall in love.
Original Music Composer
현대의 평범한 도시 캐나다의 몬트리올을 배경으로 종교적 신념과 확신을 찾으려는 젊은 연극인 다니엘은 몬트리올 교회로부터 연중 행사인 연극연출을 맡아줄 것을 제안 받는다. 예수의 고행을 담은 연극의 대본이 마음에 들지않자 그는 자신이 직접 다시 쓴 대본에 따라 예수역을 연기할 배우를 찾아나선다. 다니엘이 사랑하는 프랑스 여인 밀레유. 그녀는 텔레비전 CF 모델로 뛰어난 몸매를 지니고 있어 캐스팅이 된다. 또한 지난해 교회 연극에 참여한 바 있는 관능적인 여인 콘스탄스, 포르노 영화에 목소리를 더빙하는 성우 마린, 햄릿을 연기하고 싶어하는 풋내기 배우 르네, 이렇게 5명이 뭉쳐 연극 연습에 들어간다. 그러나 예수의 고행을 연기하기엔 캐스팅된 배우들의 행적이 전혀 맞지 않는다고 판단한 교회측은 연극을 막기로 결심한다. 이때부터 예수의 행적에 새로운 해석을 가하며 예수에 심취하는 다니엘에게는 그야말로 그리스도의 고행처럼 타락한 현실과 싸우는 고행이 뒤따른다. 오디션 도중 밀레유에게 옷을 벗으라고 명령한 시험관에게 항의하며 집기를 부수고 유치장 신세를 지는 등 온갖 타락과 유혹에 맞서 싸운다. 이런 우여곡절 끝에 연극은 막을 올리고 처음에는 별반 기대를 하지 않던 교회측도 공연이 계속 될 수록 관객들이 폭발적인 반응을 보이자 놀라운 시선으로 바라보게 된다. '불위를 걷는 예수' '십자가에 못박히는 예수' 등 예수의 고행이 상황마다 바뀌어 나타날 때 격정을 이기지 못하고 주님을 부르며 쫓아 나오는 관객이 있는 등 열렬한 반응을 얻는다. 연극은 대성공이고 시종일관 부정적으로 바라보던 기자들까지도 감동되어 삽시간에 현장은 흥분과 감동의 박수소리로 들뜬다. 그러나 이런 감동도 잠시, 경찰들이 몰려와 극단 배우들과 엎치락 뒤치락 몸싸움을 하게 된다. 이런 와중에 공연장에 설치했던 십자가가 무너져 다니엘을 덮쳐 버린다.
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A woman deals with her mother, an arts professor, plunging into chaos due to Alzheimer's.
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On a wedding day, women are confined to the kitchen to prepare the meal while the men wait to be served. While men talk politics and sports, women talk about their condition. A teenager observes the gap between the sexes. Co-directed by two actresses, Paule Baillargeon and Frederique Collin, The Red Kitchen is the birth of the Quebec women's cinema. The birth of the film was difficult, and funding has been largely achieved through donations from friends and a benefit concert. This war of the sexes takes place in a demanding formal research, based on the improvisation of the actors, whose preparation took place over long sessions in the workshop. The end result mixes black humour, horror and a very expressive fantasy that gave rise to heated debates.