Ryan Dickie

출생 : , Dallas, Texas, USA

참여 작품

Blow Up My Life
Executive Producer
A disgraced pharmaceutical employee accidentally discovers a deadly opioid vape conspiracy, sending him on the run to expose the crime with a trail of chaos in his wake.
Blow Up My Life
Cinematography
A disgraced pharmaceutical employee accidentally discovers a deadly opioid vape conspiracy, sending him on the run to expose the crime with a trail of chaos in his wake.
Blow Up My Life
Producer
A disgraced pharmaceutical employee accidentally discovers a deadly opioid vape conspiracy, sending him on the run to expose the crime with a trail of chaos in his wake.
Blow Up My Life
Writer
A disgraced pharmaceutical employee accidentally discovers a deadly opioid vape conspiracy, sending him on the run to expose the crime with a trail of chaos in his wake.
Blow Up My Life
Director
A disgraced pharmaceutical employee accidentally discovers a deadly opioid vape conspiracy, sending him on the run to expose the crime with a trail of chaos in his wake.
Hot Future
Director
One thousand years in the future, dance is violent and everything is hot. Johnny can’t find his girlfriend. When the beat drops, no one is safe.
Karen Dalton: In My Own Time
Camera Operator
Blues and folk singer Karen Dalton was a prominent figure in 1960s New York. Idolized by Bob Dylan and Nick Cave, Karen discarded the traditional trappings of success and led an unconventional life until her early death. Since most images of Karen have been lost or destroyed, the film uses Karen's dulcet melodies and interviews with loved ones to build a rich portrait of this singular woman and her hauntingly beautiful voice.
Montana, GA
Writer
In the middle of nowhere, three best friends eternally bond when a chill vacation weekend turns supernatural.
Montana, GA
Director
In the middle of nowhere, three best friends eternally bond when a chill vacation weekend turns supernatural.
슈퍼 다크 타임스
First Assistant Camera
재크(오웬 캠벨)와 조쉬(찰리 타핸)는 절친이지만, 학교에서 그들의 존재감은 매우 낮다. 그러던 어느 날 조쉬의 집에 대릴(Max Talisman)이 찾아오면서 일은 벌어진다. 해병대에 간 형의 방에 들어선 녀석들, 때마침 형이 숨겨 놓은 마약을 발견하게 되고 조쉬와 대릴의 실랑이가 벌어진다. 그러다 형의 칼로 대릴을 죽이고 마는 조쉬. 순식간에 분위기는 냉랭해지고, 급한 대로 대릴을 숲 속에 버려둔 채 아이들은 헤어지게 된다. 그 뒤로 모든 것이 바뀌어 버린 녀석들. 조쉬는 두문불출하고 학교에도 나오지 않는다. 그런 조쉬를 보며 평소 호감을 느끼던 앨리슨(Elizabeth Cappuccino)과 묘한 감정을 이어가는 재크. 그러던 어느 날 조쉬가 앨리슨의 생일 파티에 나타나고, 또 다시 모든 것이 바뀌어 버린다. 조쉬의 등장과 시작된 마을 아이들의 죽음, 그리고 그것을 바라보는 재크의 걱정어린 시선. 과연 이들의 이야기는 어떠한 결말을 불러오게 될 것인가?
Club Policy
Director
Fantastic prosthetics and hilarious performances complement this improbable parable about the choice a preppy young man makes after his girlfriend is struck with a debilitating condition as a result of not adhering to his country club’s guidelines.
Night Stalker
Writer
Night Stalker
Director
블루 루인
First Assistant Camera
노숙자로 방랑하던 드와이트는 가족의 원수가 출소했다는 소식에 아무런 준비도 없이 피비린내 나는 복수의 세계로 스스로를 던진다. 동류의 많은 서사들이 주인공이 결단에 이르기까지의 도덕적 고뇌와 복수를 준비하는 과정을 통해 서스펜스를 천천히 쌓아가지만, 은 클라이맥스에 나올 법한 복수가 초반부에 갑작스레 이뤄진다. 오히려 감독은 '피가 피를 부르는 복수의 굴레'라는 고전적인 플롯에 의외의 전환점들을 배치하는 한편, 드와이트가 암살자로 변모하는 과정에 집중한다. 도시의 잉여 공간에 기생해 살던 주인공이 주변의 지형지물과 한정된 자원을 이용해 다수의 적과 벌이는 사투에서 관객은 광장공포와 폐쇄공포 사이를 오가며 포식자와 피식자의 처절한 역학을 체험할 수 있다. 놀라울 정도로 우직한 캐릭터 드라마의 정공법으로 그려진 주인공의 가파른 몰락을 따라가다 보면, 자연스레 주인공의 기원과 잃어버린 시간들이 실체를 드러내며 가족드라마라는 또 하나의 결을 만든다.