André Dumaître

참여 작품

Esquisse d'une jeune femme sens dessus dessous
Director of Photography
So Young a Peace
Director of Photography
The first fictional feature film produced in Algeria after independence, this film addresses one of the most worrying problems: that of childhood. Children, freedom regained, do not yet know how to play “at peace”, they naturally play “at war”.
지하실의 멜로디
Camera Operator
이제 막 출옥한 샤를(장 가뱅)은 더 이상 봉급쟁이로 살기를 원치 않으며 조용한 삶을 동경하던 아내의 계획마저 거절한다. 그는 전의 감방 동료인 프란시스(알랭 들롱)와 칸느에 있는 한 카지노를 털기 위한 주도면밀한 계획을 세우지만 미숙한 프란시스의 실수로 계획은 엇나가게 된다.
The Thistles of The Bărăgan
Cinematography
Rumania's entry in the 1958 Cannes Film Festival was the excessively melodramatic Ciulinii Bărăganului. The title translates as Fools of Bărăgan, in reference to a band of beleaguered feudal Rumanian peasants. But these are no fools: instead, they are fearless freedom fighters, organizing a brave (though foredoomed) revolt against the tyranny of the landowners. The parallels drawn between the people of Bărăgan and Russia's revolutionary leaders are all but impossible to miss. It would have been nice, however, if the story had not been told in such a heavy-handed, spell-it-all-out fashion.
Give 'em Hell
Camera Operator
During the 1950s, in Portuguese Mozambique, small-time American hustler, ex-soldier, ex-boxer and adventurer Johnny Jordan is looking for a new gig. His opportunity comes in the form of a local shipping tycoon and importer Moreno who offers Johnny a job after Johnny saves Moreno from an armed mugger on the waterfront.
파리의 하늘 아래
Additional Photography
권투에 열정을 품고 있는 빅토르는 체육관을 운영하면서 신인 복서를 발굴한다. 그의 아내 블랑시는 고향인 리비에라 해안으로 돌아갈 것을 꿈꾸며 남편이 목표를 향해 최선을 다하도록 돕는다. 그러던 어느 날, 파리 국유철도공사의 허름한 일꾼인 앙드레와 만난 빅토르는 앙드레가 미래의 챔피언감이라는 것을 한눈에 알아본다. 이제 빅토르는 앙드레를 자신의 집에서 살게 하고서 그를 훈련시키기에 여념이 없다. 한편, 앙드레는 어느 날 기차역에서 아름다운 여인 코린느를 보고 첫눈에 반한다. 우여곡절 끝에 만나게 된 두 사람. 마침내 시합날, 코린느는 경기장 맨 앞줄에 앉아 앙드레를 응원한다. 멋지게 승리를 따낸 앙드레. 하지만 코린느와 헤어져야 함을 알고 상심에 빠진다. 아름다운 코린느와의 사랑을 택할 것인지 아니면 빅토르가 자신에게 열어준 최고의 복서로서의 길을 갈 것인지 방황하는 앙드레. 잔신이 물러나야함을 안 코린느는 파리를 떠나는데.
현금에 손대지 마라
Camera Operator
막스(Max: 쟝 가방 분)와 리톤(Riton: 르네 다리 분)은 범죄세계에서는 거물인사들 이다. 그들은 은퇴할 시기가 가까워진 것을 느끼고 노후의 안정을 위해 마지막 사업을 벌인다. 예전의 실력대로 금괴를 훔친 그들은 사건의 파장이 가라앉기를 기다리고 있었다. 그러나 마약업자인 안젤로(Angelo: 리노 벤츄라 분)는 이 일이 막스외에는 할 만한 인물이 없다고 생각하고 그들을 추적하게 된다. 안젤로는 리톤의 여자인 조지를 이용해 모든 일이 막스가 꾸민대로 벌어졌음을 확인하고 금괴를 빼앗기 위해 리톤을 납치한다. 우정과 돈은 교환의 가치가 있는 것은 아니라고 생각한 막스는 안젤로의 계략에 휘말려 모든 것을 포기하는데...
Ma Jeannette et mes copains
Cinematography
The Century Is Fifty
Director of Photography
As the title of this French documentary indicates, Ce Siecle a 50 Ans examines the 20th Century at its halfway point. Utilizing the archives of several European film reserves, director Denise Tua offers a fascinating mosaic of the people and events that shaped the years 1900 to 1950. Complementing the vintage film clips are three dramatized sketches, delineating the romantic customs of three different points in time. These sketches are inadequately performed, and can easily be ignored. Ce Siecle a 50 Ans both preserved and provided celluloid material for scores of future documentaries.
Truant School
Director of Photography
The Fabulous Suzanne
Associate Producer
Suzanne, a waitress, comes up with a sure-fire method for winning at the racetrack and, later, when she inherits a fortune from a customer of the restaurant, she use the same system for investing her money. Her stock broker tries to dissuade her, but she persists and her investments increases her wealth.