Iulia Mitzner

참여 작품

Fluidø
It is the year 2060 and AIDS has been eradicated. However, in some, the HIV virus has now mutated into a gene from which a drug can be produced that has become the white powder of the twenty-first century. With a virtually supported scanning system, secret police are trying to identify anyone who carries this gene. Filmed in Berlin, Taiwan-born multimedia artist and filmmaker Shu Lea Cheang’s science fiction dystopia revolves around a struggle to gain control over the production and exploitation of bodily fluids. Her film is like an orgiastic opera; a breathless round of bodies, secretions, performances and sexual acts often performed in the service of an overriding economy. An unusual, largely experimental and deliberately parapornographic drama in which the borders between the sexes as well as homo-, hetero-, bi-, trans- or intersexual are constantly blurred.
베를린 장벽
Assistant Art Director
사랑하는 연인 바실리와 아들 알렉시를 키우며 행복한 나날을 보내던 넬리는 바실리가 모스크바에서 교통사고로 사망하면서 커다란 혼란을 겪게 된다. 3년 후, 넬리는 알렉시와 동독 국경을 넘어 서독으로 향한다. 정식 이주를 위해 수용소에서 심사를 받지만, 하나같이 이어지는 바실리에 대한 질문에 넬리는 점점 지쳐간다. 결국, 넬리는 자신에게 호감을 보이는 미국 심사관 존과 정사를 나누고 그를 닦달해 까맣게 몰랐던 사실을 알게 된다. 비밀경찰 정보원으로 활동하던 바실리가 마음을 바꾸고, 서독 비밀 정보국과 공모해서 교통사고와 사망을 위장한 채 어딘가에서 살고 있을 수도 있다는 것이다…