Hooman Behmanesh

출생 : 1981-01-26, Lahijan, Iran

참여 작품

1988
Director of Photography
In the winter of 1988, in the depths of the Iraq/Iran war, the border town of Halabja was attacked by chemical weapons with all its people and their different stories.
레일라의 형제들
Cinematography
마흔 나이의 여자 레일라는 부모와 네 명의 형제를 돌보느라 여념이 없다. 집안의 남자들은 각자 먹고 사느라 열심이지만 그 누구도 가난에서 벗어나지 못한다. 형편이 좋지 못한 데도 아버지는 가문의 수장이 되는 꿈을 버리지 못한다. 일정한 재산을 갖다 바쳐야 수장이 될 수 있기에 아버지는 가족 몰래 감춰둔 금을 팔려고 한다. 레일라는 가족 모두가 먹고 살 수 있는 가게를 운영하는 꿈을 꾸지만 아들들의 생각은 다르다. 일확천금을 노리는 아들들 때문에 레일라의 꿈도, 아버지의 꿈도 산산조각 난다.
태양의 아이들
Director of Photography
열두 살 소년 알리는 가족의 생존에 보탬이 되기 위해 세 명의 친구들과 어울려 다니며 작은 범죄도 마다하지 않는다. 어느 날 운명에 이끌린 알리는 어느 지하에 숨겨진 보물이 있다고 믿게 되고 그것을 얻기 위해 친구들을 불러모은다. 그리고 학교에 입학하게 되는데 그 학교는 자선단체가 운영하는 곳으로 길거리의 아이들을 교육하고 아동 노동을 방지하기 위한 곳이다. 하지만 알리의 목적은 따로 있다. 바로 그 학교의 지하에 보물이 있는 장소로 연결된 땅굴이 있기 때문이다.
저스트 6.5
Director of Photography
초반부부터 마약 단속반 형사 사마드가 마약범 나세르를 추격하는 모습을 엄청난 속도감으로 보여준다. 일반적인 장르영화라면 추적과 체포 과정을 절정부에 배치해 카타르시스를 배가시키겠지만, 이 영화는 중반쯤에 사마드가 나세르를 붙잡는 데 성공하는 장면을 보여준다. 하지만 영화의 본격 시작은 이때부터다. 나세르가 잡혀 들어간 유치장은 난장판이 되고 사마드조차 통제 불능의 상태가 된다. 이란의 마약 중독자가 650만 명에 달한다는 의미의 제목처럼, 거리에서 마약을 없애려는 사마드의 시도는 시시포스의 형벌을 닮은 듯 보인다.
My Second Year in College
Director of Photography
Mahtab and Ava are classmates in their second year of college studying engineering. The story begin when they and other classmates go on a trip to Esfahan.
Searing Summer
Director of Photography
A couple's son, Parham disappears in the babysitter's house. Complications arise as the babysitter claims Parham hasn't been to their house.
A Dragon Arrives!
Director of Photography
An orange Chevrolet Impala drives across a cemetery towards an abandoned shipwreck in the middle of a desert landscape. It is the 22nd of January, 1965. The day before, the Iranian prime minister was shot dead in front of the parliament building. Inside the wreck, a banished political prisoner has hung himself. The walls are covered in diary entries, literary quotes and strange symbols. Can they help Police Inspector Babak Hafizi in his investigations? Will they shed any light on why there is always an earthquake whenever somebody is buried in this desert cemetery?
Melbourne
Director of Photography
Amir and Sara are a young couple on their way to Melbourne to continue their studies. However, just a few hours before the departure of their flight, they are unintentionally involved in a tragic event.
Private Life of Mr. & Mrs. M
Director of Photography
The fault lines in a marriage become evident when an out-of-town couple and their child arrive for a corporate trade show at a Tehran hotel. Accustomed to berating his pretty wife for her shy demeanor and her suburban manner, the husband is taken aback when she blooms under the attentions of a male colleague and is given a role in planning his company’s presentation. (Gene Siskel Film Center)
Golchehreh
Director of Photography
Based on a true story about Taliban in Afghanistan and how they tried to destroy their National film archive and closing the movie houses.
Iranian Cookbook
Director of Photography
Six urban women reveal their family recipes in a film that, at first glance, may look like an introduction to local cuisine, but which turns into a surprising exploration of relationships in modern Iranian society.
Empty Chair
Director of Photography
Esmaeil Fallah and his wife Marziyeh, who is also his cousin and pregnant, are worried about their child and they go to a doctor. The doctor tells them that the child is blind, deaf and mute and it would be a torture to keep him...
그들 각자의 영화관
Director of Photography
칸영화제 60주년을 기념하여 조직위원장 질 자콥이 직접 제작과 편집을 맡고, ‘영화관(館)’ 하면 떠오르는 느낌을 주제로 역대 황금종려상 수상 감독 35명이 3분짜리 스케치 33편을 찍어 완성된 영화. 거장들의 개성 넘치는 작품 속에 그들만의 영화관(觀)이 엿보인다.
The Calm City
Director of Photography
A closed circuit camera for traffic control in Tehran reacts to the wanderings of a single woman on a high-way.