Ivan Ganzha

참여 작품

Antikiller 2: Antiterror
Colonel Fox is in charge of a counter terrorism group that will now have the complicated mission to help the police to prevent a dangerous Chechen terrorist organization that wants to free its leader at any cost, even if it has to destroy the whole place.
Purgatory
This is a story about the battle for a hospital building in Grozny (Chechnya) in January 1995 between Russian Army forces and Chechen rebels supported by Arabian mujahideen and international mercenaries. Although the story is fictional, most of the characters are based on real-life prototypes and events are the compilation of true events during the Grozny Siege in the First Chechen War.
Purgatory
Ivan, kapitan
This is a story about the battle for a hospital building in Grozny (Chechnya) in January 1995 between Russian Army forces and Chechen rebels supported by Arabian mujahideen and international mercenaries. Although the story is fictional, most of the characters are based on real-life prototypes and events are the compilation of true events during the Grozny Siege in the First Chechen War.
Daddy, Father Frost Is Dead
A biologist, obsessed with the idea of writing a treatise on a new kind of mouse, becomes witness to a number of bizarre and horrific events, from his son's suicide, to the S&M engaged in by respectable middle-aged men, to his own family's psychic morbidity.
Без мундира
개의 심장
Жаровкин
거리를 떠돌던 개 ‘샤릭’이 외과의사 ‘쁘레오브라젠스키’에 의해서 부랑자의 뇌와 생식기를 이식 받음으로써 인간 ‘샤리코프’로 변형되어 가는 과정을 그린 소설을 영화화 한 작품이다. 개를 인간으로 변형 시킨다는 다소 부 자연스런 설정이 볼셰비키 혁명을 빗댄 것이라는 작가의 의도가 숨겨져 있다고 하는데 그 시대적인 배경의 의미를 충분히 이해하지 못하더라도 이야기의 과정을 통해 다른 의미들을 발견할 수 있다. 수술로 인해 개가 인간으로 변형이 되어 가고 있지만 천성적인 습성과 그리고 새로 이식된 부랑자의 습성의 혼돈, 불완전함이라는 전제하의 무례함과 뻔뻔스러움, 사회성 결여 등이 극중의 샤리코프에게 반면교사되는 관객의 입장에서 결코 자유스러울 수 없다. 우리나라에서도 ‘거장과 마르가리타’, ‘백위군’, ‘개의심장’, ‘조야의 아파트’ 등 몇 작품이 소개된 불가코프는 1930년 대 극작가이자 소설가다. 1917년 볼셰비키 혁명이후 러시아는 백위군과 적위군 사이의 내전에 시달렸는데 키예프의 중류층태생의사였던 불가코프도 백위군에 가담해 싸운 전력이 있다. 불가코프는 반동세력으로 간주되었고 그의 작품들 역시 당 이념에 맞지 않는다는 이유로 무수히 검열에 걸려 좌절하곤 했다. 실제로 그의 작품들 태반이 소비에트 시절에는 출판금지 대상이었고 대표작으로 손꼽히는 걸작 ‘거장과 마르가리타’ 역시 불가코프 사후 30여년이 지나서야 빛을 볼 수 있었다. 이율배반적이었던 스탈린은 남몰래 ‘반동 작가’ 불가코프의 재능을 아꼈다. 그래서 불가코프는 ‘조야의 아파트’나 ‘위선자의 밀교’ 등 다분히 체제 고발적이고 풍자적인 희곡을 무대에 올릴 수 있었지만 쏟아지는 비난 탓에 공연은 곧 막을 내려야 했다.