Original Music Composer
In the wake of the Egyptian revolution, four women speak of their fight for the future and what it means to be a woman in Egypt.
Music
On the way through a world of sounds and noise – with Manfred Eicher, the oustanding discoverer and mediator of contemporary music and founder of the music label ECM. On this journey we are meeting musicians and composers, but also people and places which are connected with him and with each other. We are encountering stories, landscapes, cities, disputes and hugs, tranquillity, hectic pace, work, self-doubt, joy, passion.
Himself
On the way through a world of sounds and noise – with Manfred Eicher, the oustanding discoverer and mediator of contemporary music and founder of the music label ECM. On this journey we are meeting musicians and composers, but also people and places which are connected with him and with each other. We are encountering stories, landscapes, cities, disputes and hugs, tranquillity, hectic pace, work, self-doubt, joy, passion.
Music
A policeman lunching with his daughter is present when a dead body washes up on shore. He investigates, leading him down a twisted and muddled path of nefarious connections reflecting, somewhat, his own life.
Original Music Composer
아이차는 18살의 신부로 남편 사이드가 일 년 중 11달을 튀니스에서 일할 동안 고향에서 그를 기다려야 한다. 당찬 아이차는 자신도 함께 튀니스로 가고 싶다고 말하고, 그곳에 갈 돈은 자신이 카페트를 짜서 장만하겠다고 한다. 그러자 사이드는 먼저 아들을 낳아야 한다는 조건을 제시한다. 아이치는 동네 여성들과 서로의 꿈을 이야기하고, 남자들이 돌아올 때마다 마을은 축제 분위기로 들뜬다. 남자들이 돌아올 때면 여자들은 머리를 염색하고 목욕을 하며 웃음을 되찾는다. 그러나 세월이 흐르면서, 아이차를 비롯한 다른 여성들은 꿈에서 깨어나기 시작한다. 아이차가 두 딸 뒤에 얻은 아들 아지즈는 그녀의 꿈을 현실로 만들어 줄 듯하지만, 오랫동안 기다렸던 아들은 어머니에게 아픔만 남길 뿐이다. 세월이 흘러 아지즈와 두 딸, 그리고 친구 자이네브와 함께 고향에 돌아온 아이차는 과거를 이해하게 되고 신뢰와 평화, 그리고 평온을 되찾는다.
Music
When her husband died Soumicha, mother of three, had to earn a living. She became the only woman taxi driver in Sidi Bel-Abbès, Algeria. This film accompanies Soumicha around a city where religious and political violence rages, and records her experiences in a job normally reserved for men.
Music
왕자를 시중들던 하녀의 딸 알리아는 왕자의 부고를 받고 10년 전 떠났던 궁전을 찾아간다. 그곳에서 알리아는 계급은 물론 성적으로도 종속되어 있던 엄마의 어두운 삶과 그로 인해 혼란스러웠던 자신의 어린 시절을 회상한다. 튀니지아가 프랑스 식민치하에서 벗어난 후 한 소녀의 성적 정체성의 혼란을 그린, 튀니지아 출신의 여성감독 무피아 틀라틀리의 첫 데뷔작. 아랍 여성 영화사에 한 획을 그은 작품으로 억압 받는 여성의 해방과 권리 찾기를 보여준다. 궁전의 제일 밑바닥 공간인 부엌은 여성들의 삶의 공간이자 자유의 공간이다. 감독은 1950년 독립 이전 프랑스의 속국이었던 튀니지의 이국적인 정취와 무슬림 전통을 매력적으로 담아내면서 페미니즘적 관점으로 여성의 위치와 남성 특권에 대해 조망한다. 1994 토론토 영화제 비평가상 수상. 1994 칸느 영화제 특별 언급.
Music
Twelve-year-old Noura dangles uncertainly in that difficult netherworld between childhood and adulthood. His growing libido has gotten him banned from the women's baths, where his mother took him when he was younger, but he's not yet old enough to participate in grown-up discussions with the men of his Tunisian village. Noura's only real friend is a troublemaker named Salih -- the village political outcast.