Youssef Ben Youssef

참여 작품

Under the Ceiling
Cinematography
남자들의 계절
Director of Photography
아이차는 18살의 신부로 남편 사이드가 일 년 중 11달을 튀니스에서 일할 동안 고향에서 그를 기다려야 한다. 당찬 아이차는 자신도 함께 튀니스로 가고 싶다고 말하고, 그곳에 갈 돈은 자신이 카페트를 짜서 장만하겠다고 한다. 그러자 사이드는 먼저 아들을 낳아야 한다는 조건을 제시한다. 아이치는 동네 여성들과 서로의 꿈을 이야기하고, 남자들이 돌아올 때마다 마을은 축제 분위기로 들뜬다. 남자들이 돌아올 때면 여자들은 머리를 염색하고 목욕을 하며 웃음을 되찾는다. 그러나 세월이 흐르면서, 아이차를 비롯한 다른 여성들은 꿈에서 깨어나기 시작한다. 아이차가 두 딸 뒤에 얻은 아들 아지즈는 그녀의 꿈을 현실로 만들어 줄 듯하지만, 오랫동안 기다렸던 아들은 어머니에게 아픔만 남길 뿐이다. 세월이 흘러 아지즈와 두 딸, 그리고 친구 자이네브와 함께 고향에 돌아온 아이차는 과거를 이해하게 되고 신뢰와 평화, 그리고 평온을 되찾는다.
Sabriya
Director of Photography
This film explores the impact of the modern world on the traditional male society of the Maghreb. It is a film about men who prefer to live life as an abstract game and the free-spirited woman who changes everything. Said and Youssef have fulfilled a life-long dream by opening a "chess bar" in the middle of the desert. They sit around drinking palm wine, playing board games and composing love poetry to imaginary women. All this changes with the arrival of Sarah, a sexually liberated, uninhibited metisse who easily lures Youssef into an affair. Soon he is dreaming not about chess but about opening a coffee bar in Genoa. The friendship is destroyed, the bar sold. Youssef, dressed in Western clothes, waits to leave with Sarah; will she show up? Said boards a train and sits down next to a Westernized woman bearing a resemblance to Sarah
궁전의 침묵
Director of Photography
왕자를 시중들던 하녀의 딸 알리아는 왕자의 부고를 받고 10년 전 떠났던 궁전을 찾아간다. 그곳에서 알리아는 계급은 물론 성적으로도 종속되어 있던 엄마의 어두운 삶과 그로 인해 혼란스러웠던 자신의 어린 시절을 회상한다. 튀니지아가 프랑스 식민치하에서 벗어난 후 한 소녀의 성적 정체성의 혼란을 그린, 튀니지아 출신의 여성감독 무피아 틀라틀리의 첫 데뷔작. 아랍 여성 영화사에 한 획을 그은 작품으로 억압 받는 여성의 해방과 권리 찾기를 보여준다. 궁전의 제일 밑바닥 공간인 부엌은 여성들의 삶의 공간이자 자유의 공간이다. 감독은 1950년 독립 이전 프랑스의 속국이었던 튀니지의 이국적인 정취와 무슬림 전통을 매력적으로 담아내면서 페미니즘적 관점으로 여성의 위치와 남성 특권에 대해 조망한다. 1994 토론토 영화제 비평가상 수상. 1994 칸느 영화제 특별 언급.
The Night
Cinematography
An exploration the Arab-Israeli conflict as seen through the memories of a Syrian family as they return to the newly retaken city of Quneitra.
Man of Ashes
Director of Photography
In the ensuing days before his wedding bridegroom Hachemi faces both the anxieties of the future and the shadows of the past. His best friend, Farfat, is the topic of street graffiti and local gossip, which calls his manhood into question. This ripples out to affect Hachemi for, unbeknownst to anyone, as apprenticed youths they were molested by Ameur, the local carpenter. Farfat is banished from his father's home and the shared secret between the two friends threatens to undo more than just the wedding, but their very lives.