Lisa Persson

참여 작품

Where Is This Street? or With No Before or After
Director of Photography
From our window one can see a set of the film The Green Years, directed by Paulo Rocha in 1963. This was our starting point: guided by Rocha's gaze, we look back at the places of that film. The successive geological, urbanistic and social strata of Lisbon, besieged by the pandemic that interrupted the shooting, are drawn out in front of our camera, like a contemporary jazz impro from a score written in 1963.
João Gabriel: The Last Day of Summer
Cinematography
In a small studio we unveil the nature of the creative process of João Gabriel, a young promise of Portuguese contemporary painting. A work marked by the presence of the male figure and the sexuality of pornographic films from the 70's and 80's. Transgressing the boundaries of pleasure and navigating through new experiences of desire, in a joyful rebellion where João Gabriel’s paintings invite us to delve in.
카니발 클럽
First Assistant Camera
국회의원 ‘보르헤스’를 중심으로 결성된 비밀 클럽 ‘카니발 클럽’은 마음 깊이 들끓는 추악한 쾌락과 행복을 실현하기 위해 일꾼들을 성적으로 착취하다가 살육하고 요리해 먹는 일을 반복한다. 그러던 어느 날 사업가 부부 ‘옥타비오’와 ‘길다’가 우연히 ‘보르헤스’의 비밀을 알게 되면서 회원들 간에 배신이 발생하고, 그들 앞에는 걷잡을 수 없는 핏빛 암투가 기다리고 있는데…
How Fernando Pessoa Saved Portugal
Tram Passenger #5
Lisbon, Portugal, 1927. The writer and journalist Fernando Pessoa accepts from his boss the commission to create an advertising slogan for the drink Coca-Louca; but conservative government authorities consider the new drink as revolutionary as it is diabolical.
어둠으로의 초대
Additional Photography
한 남자가 최근 세상을 떠난 친구의 기억을 안고 빈의 거리를 배회한다. 한때 호화로웠던 제국의 흔적은 영화적 추모로, 삶의 어둠을 향한 축전(祝典)의 현장으로 거듭난다. (2019년 제20회 전주국제영화제) 2017년, 부에노스아이레스의 영화감독 가스통 솔니키는 20년간 비엔나국제영화제를 이끌어 온 페스티벌 디렉터 한스 후스의 부고를 듣는다. 2008년 비엔나영화제에서 데뷔작 를 상영한 것을 계기로 가까운 친구로 지내왔던 가스통에게 한스의 죽음은 충격이었다. 그는 희소한 개성을 소유했던 한스가 머물렀던 공간, 그와의 추억, 그곳의 공기에 관한 영화를 찍기로 한다. 대본은 없었고 매우 작은 규모로 제작이 이루어졌다. 애도와 묵상의 기조가 깔려있기는 하지만, 는 전기적 생애를 다룬 초상화도, 통념적인 헌정영화도 아니다. 애달픈 추도사와 거리가 먼 영화는 인격과 도시 정체성의 관계를 탐사한다. 작가 자신과 교분이 두터웠던 한스 후스는 오늘날 그 종류를 찾기 힘든 인간의 유형을 대변한다. 늘 같은 옷을 입고, 한 카페에서 같은 커피를 마시고, 이메일 대신 서신을 교환했던, 완고하고 고전적인 영화광. 가스통은 그의 자취가 있었던 곳을 옮겨 다니며, 비엔나라는 도시에 서린 기운을 한스로 표상되는 인간에 대한 탐구와 포갠다. (2019년 제20회 전주국제영화제/ 장병원)
어둠으로의 초대
Assistant Camera
한 남자가 최근 세상을 떠난 친구의 기억을 안고 빈의 거리를 배회한다. 한때 호화로웠던 제국의 흔적은 영화적 추모로, 삶의 어둠을 향한 축전(祝典)의 현장으로 거듭난다. (2019년 제20회 전주국제영화제) 2017년, 부에노스아이레스의 영화감독 가스통 솔니키는 20년간 비엔나국제영화제를 이끌어 온 페스티벌 디렉터 한스 후스의 부고를 듣는다. 2008년 비엔나영화제에서 데뷔작 를 상영한 것을 계기로 가까운 친구로 지내왔던 가스통에게 한스의 죽음은 충격이었다. 그는 희소한 개성을 소유했던 한스가 머물렀던 공간, 그와의 추억, 그곳의 공기에 관한 영화를 찍기로 한다. 대본은 없었고 매우 작은 규모로 제작이 이루어졌다. 애도와 묵상의 기조가 깔려있기는 하지만, 는 전기적 생애를 다룬 초상화도, 통념적인 헌정영화도 아니다. 애달픈 추도사와 거리가 먼 영화는 인격과 도시 정체성의 관계를 탐사한다. 작가 자신과 교분이 두터웠던 한스 후스는 오늘날 그 종류를 찾기 힘든 인간의 유형을 대변한다. 늘 같은 옷을 입고, 한 카페에서 같은 커피를 마시고, 이메일 대신 서신을 교환했던, 완고하고 고전적인 영화광. 가스통은 그의 자취가 있었던 곳을 옮겨 다니며, 비엔나라는 도시에 서린 기운을 한스로 표상되는 인간에 대한 탐구와 포갠다. (2019년 제20회 전주국제영화제/ 장병원)
Ruth
Director of Photography
This is the story of a young Mozambican footballer called Eusébio, a gifted athlete destined to great achievements, coveted by rival clubs, Sporting and Benfica, which ends up hiring him. Blackmail, kidnapping attempts, ministers involved, press hysteria and huge money offers make the story of this football transfer into a saga evolving between the two continents. It ends up when the legend begins: with Eusébio’s first match at the Benfica Stadium.
Night Shift
Cinematography
With no career expectations, a temperamental young woman gave in to a job as a maid in a hotel. Makes the beds, replaces the towels, replaces the soaps. One day she discovers a suitcase left behind by a whimsical French tourist, inside which she finds a lime green canary, a natural yogurt and a five hundred euro envelope.
The Voice and Ears of MFA
Camera Operator
Documentary short about the April’s Captains and the Carnation Revolution from the point of view of the MFA (Armed Forces Movement)- a coalition of Military officers – namely Captains and Majors – who banded together to overthrow the Authoritarian regime that ruled Portugal for over 40 years.
António, Dashing António
Cinematography
At 19, Antonio fled his Portuguese farm family for life on the other side of the globe. Five decades later, his decision still leaves an irrevocably sour taste.
John From
First Assistant Camera
Rita is fifteen and spends the summer between warm afternoons of teenage love and party nights with her friend Sara. From Portugal to the South Pacific, the pleasures of this routine will take a turn when the young girl visits the art show of a new neighbor in the local community.
타부
Aurora's Friend #2
사랑, 강박관념 그리고 기억에 관한 이야기. 과거로부터 멀어질수록 그것은 우리 마음에서 더욱 환하게 불타오른다. 총 3부로 구성된 21세기에 만나는 아주 특별한 흑백 영화.
Carnival: Looking for Paulo 'Miller'
Director of Photography
A 2008 short made in accompaniment with Our Beloved Month of August, documenting Gomes's and his crew's hapless search, during 2007's carnival, for one of Arganil's most storied and elusive characters (who does, in fact, ultimately appear as an interviewee/player in the finished film). Paulo "Miller" is known for taking a dangerous jump into the Alva from a bridge each year during carnival, but what this film is about is, in keeping with the free-roving feature, much less the subject himself than Gomes and co.'s inability to pin him down; not only does he not do his famous jump during this year's carnival, but an ostensible technical/audio failure (as with the feature, it's very difficult to say how much of this film is "fact," how much invented) during Gomes's initial on-camera meeting with Paulo "Miller" leads to five minutes of lip-readers attempting to decipher their conversation.