Shih Yi Chu

Shih Yi Chu

프로필 사진

Shih Yi Chu

참여 작품

내가 못 한 그 연애 - 감독판
Sound
차단했던 두 남자를 다시 자기 삶에 들이며 과거의 선택 들을 뒤돌아보는 젊은 남녀의 사랑에 대한 내용
네 번째 초상화
Sound
10살의 외로운 소년 시앙. 시앙은 아버지가 죽으면서 오랫동안 연락도 없이 지냈던 어머니와 살게 된다. 혐오스러운 계부와 애정도 없는 어머니와 함께 살면서 소년은 외로움을 달래기 위해 그림에 빠져든다. 그리고 실종된 형에 대한 무서운 진실을 대면하게 된다.
Parking
Sound
On Mother's Day in Taipei, Chen Mo makes a date for dinner with his wife, hoping to bring their estranged relationship back together. While buying a cake on his way home, a car unexpectedly double parks next to his car, preventing his exit.
빨간 풍선
Sound
허우 샤오시엔과 줄리엣 비노슈의 만남으로 기대를 모은 작품. 알베르 라모리스의 단편 [빨간 풍선](1956)를 모티브로 했다. 목소리 연기자 수잔과 아들 시몽, 시몽을 돌보는 대만 출신 영화학도 송팡의 이야기를 통해 동서양을 초월한 인간관계를 조명하는 통찰력이 돋보인다. 파리에 살며 중국 정통 인형극을 제작, 연기하는 전문직 여성 수잔(줄리엣 비노쉬)은 일곱살 짜리 아들 시몽을 둔 이혼녀. 일에 있어서는 확실하게 자기 자리를 잡은 그녀이지만 집안일이나 이웃 간에 벌어지는 일상다반사에는 마냥 서투르기만 하다. 그런 그녀의 아들 시몽 역시 삶이 어수선하기는 마찬가지. 가끔 하늘을 둥둥 떠다니며 잡힐 듯 결코 잡히지 않는 ‘빨간 풍선’이 유일한 친구이던 시몽에게 어느 날, 특별한 사건이 생겼다. 중국 유학생 송팡이 새로운 베이비 시터로 온 것이다!
Stray Dogs at the Museum
Sound Mixer
A dying forest flared up and the flavor of damp ruin, settled in on the tongue: Tsai Ming Liang created an entirely novel artwork with his tenth feature film 'Stray Dogs' at the Museum MoNTUE. Moving images eclipsed, in slivers and swathes, by immovable shadows of deadwood. Waking, sleep and everything in between proved indistinguishable. This documentary recreates elements of existential banality (on view) and guides focus inward. It establishes a firm, if converse, analog between cinema and consciousness: an interplay of movie (and its constituent elements of light, shadow and audience) mirrored in consciousness (and its building blocks of waking, sleep and dream) if you will.
Stray Dogs at the Museum
Sound Editor
A dying forest flared up and the flavor of damp ruin, settled in on the tongue: Tsai Ming Liang created an entirely novel artwork with his tenth feature film 'Stray Dogs' at the Museum MoNTUE. Moving images eclipsed, in slivers and swathes, by immovable shadows of deadwood. Waking, sleep and everything in between proved indistinguishable. This documentary recreates elements of existential banality (on view) and guides focus inward. It establishes a firm, if converse, analog between cinema and consciousness: an interplay of movie (and its constituent elements of light, shadow and audience) mirrored in consciousness (and its building blocks of waking, sleep and dream) if you will.
Stray Dogs at the Museum
Sound Designer
A dying forest flared up and the flavor of damp ruin, settled in on the tongue: Tsai Ming Liang created an entirely novel artwork with his tenth feature film 'Stray Dogs' at the Museum MoNTUE. Moving images eclipsed, in slivers and swathes, by immovable shadows of deadwood. Waking, sleep and everything in between proved indistinguishable. This documentary recreates elements of existential banality (on view) and guides focus inward. It establishes a firm, if converse, analog between cinema and consciousness: an interplay of movie (and its constituent elements of light, shadow and audience) mirrored in consciousness (and its building blocks of waking, sleep and dream) if you will.