Baron Rouvel
Umberto Giordano’s exhilarating drama returns to the Met repertory for the first time in 25 years. Packed with memorable melodies, showstopping arias, and explosive confrontations, Fedora requires a cast of thrilling voices to take flight, and the Met’s new production promises to deliver. Soprano Sonya Yoncheva, one of today’s most riveting artists, sings the title role of the 19th-century Russian princess who falls in love with her fiancé’s murderer, Count Loris, sung by star tenor Piotr Beczała. Soprano Rosa Feola is the Countess Olga, Fedora’s confidante, and baritone Artur Ruciński is the diplomat De Siriex, with much-loved Met maestro Marco Armiliato conducting. Director David McVicar delivers a detailed and dramatic staging based around an ingenious fixed set that, like a Russian nesting doll, unfolds to reveal the opera’s three distinctive settings—a palace in St. Petersburg, a fashionable Parisian salon, and a picturesque villa in the Swiss Alps.
Borsa
One of opera’s grimmest tragedies received a powerful new production during the 2021–22 season when director Bartlett Sher unveiled his Weimar-era staging of Verdi’s Rigoletto. In this performance, recorded as part of the company’s Live in HD series of cinema transmissions, commanding American baritone Quinn Kelsey gives a searing portrayal of the title character, a deformed court jester determined to protect the virtue of his daughter, Gilda, sung by radiant soprano Rosa Feola. His debauched employer, the Duke of Mantua, is tenor Piotr Beczała, with dynamic young maestro Daniele Rustioni on the podium to lead a cast that also features bass Andrea Mastroni as the assassin Sparafucile and mezzo-soprano Varduhi Abrahamyan as Maddalena.
Goro
소프라노 헤 휘가 미 해군 장교 핑커튼에게 모든 것을 바치는 헌신적인 게이샤로 등장한다. 핑커튼 역은 테너 안드레아 카레가 맡았고, 메조소프라노 엘리자베스 드숑이 버터플라이를 위해 헌신하는 하녀 스즈키 역을 불렀다. 토니상을 수상한 뮤지컬 배우이자 바리톤 가수인 파울로 스조트가 메트에서 처음으로 샤플레스 역을 노래했다. 피에르 조르조 모란디가 앤서니 밍겔라의 아름답고 분위기 있는 이 프로덕션을 지휘했다.
Le Remendado
스페인의 세빌리아 거리의 위병근무를 서고 있는 하사관 돈 호세는 담배 공장에서 동료와 싸워 감옥으로 가게된 집시여인 카르멘을 호송하는 임무를 맡게 된다. 그러나 카르멘의 유혹에 넘어간 호세는 고의로 그녀를 도망치게 하고 결국 그가 대신 감옥에 들어가게 되는데...
Gastone
비올레타의 집에서 파티가 열리고, 그녀를 본 젊은 귀족인 알프레도는 곧 사랑에 빠진다. 그러나 비올레타는 폐병을 앓고 있었고, 그동안 순간적인 향락에 젖어 살았기에, 순수한 그의 구애를 받는 것에 주저한다. 그러나 그의 끈질긴 구애로 둘은 파리 교외에서 동거를 시작한다. 그러나 생활 감각이 없던 알프레도를 대신하여, 비올레타가 생활비를 대고, 곧 자금이 바닥난다. 이를 알게 된 알프레도는 돈을 구하러 잠시 집을 비우고, 그 사이 그의 부친 제르몽이 비올레타를 찾아온다.
Joe
더 폴카(The Polka)라는 간판이 붙어 있는 살롱(saloon)에서 작은 금광을 하나 소유한 애시비(Ashby)가 무법자 래머레즈(Ramerrez)를 저쪽 골짜기에서 보았다고 얘기한다. 광부들과 술주정꾼들은 그 말에 별로 신경을 쓰지 않는다. 주점의 한쪽 벽에는 래머레즈의 현상 포스터가 붙어 있다. 이때 처음 보는 수상한 사람이 주점으로 들어오게 되는데...
Gastone, Vicomte de Letorières
La Traviata’s sumptuous melodies and timeless depiction of doomed love have made the work a favorite of generations of operagoers. In his approach to this classic drama, director Willy Decker sets the action on a nearly bare stage, focusing the audience’s full attention on the three main characters. As Violetta, the ailing courtesan desperate to escape her past, soprano Sonya Yoncheva offers a fearless and sympathetic performance from beginning to end. American tenor Michael Fabiano sings with ardent longing as her devoted lover Alfredo, delivering emotionally wrought phrases and ringing top notes. Thomas Hampson brings a burnished baritone to Germont, Alfredo’s protective father whose stern demands spell disaster for the young couple. On the podium, maestro Nicola Luisotti leads an electric performance of Verdi’s unforgettable score.
Dancing Master
Kristine Opolais is the young woman whose conflicting desires for love and luxury lead to her tragic end, and Roberto Alagna plays the man who falls for her in Puccini’s early hit. Richard Eyre’s elegant production, which sets the action in 1940s occupied France, was one of the highlights of the Met’s 2015–16 season. Massimo Cavalletti as Manon’s brother and Brindley Sherratt as her aging admirer co-star, and Principal Conductor Fabio Luisi is on the podium.
Amelia's servant
David Alden’s elegant 2012 production moves Verdi’s thrilling drama to a timeless setting inspired by film noir. Marcelo Álvarez is Gustavo III, the Swedish king in love with Amelia (Sondra Radvanovsky), the wife of his best friend and counselor, Count Anckarström (Dmitri Hvorostovsky). When Anckarström joins a conspiracy to murder the king, tragedy ensues. Stephanie Blythe is the fortuneteller Madame Ulrica Arvidsson and Kathleen Kim sings the page Oscar. Met Principal Conductor Fabio Luisi is on the podium.