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Popularly called "Rupashi Banglar Kabi", Jibanananda Das is the most read poet after Rabindranath Tagore and Kazi Nazrul Islam in Bangladesh and West Bengal.
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the film has been conceptualized as an apology letter to women from all sections of society, who have faced discrimination as well as have been victimized by both men and women in the patriarchal system.
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이 영화는 감옥에서 막 석방되어 남편과 아이를 찾아가는 바산티와 전과자인 찬두의 로드무비이다. 적대자에서 동반자로, 동반자에서 연인으로 발전하는 두 사람의 관계는 전형적인 것 같지만 주변부 인생을 살아온 두 사람의 사연이 하나씩 펼쳐지면서 만만치 않은 정서적 울림을 준다. 바산티가 아들을 만났음에도 불구하고 정착할 수 없었던 시골과는 달리, 두 사람이 탈주와 도주를 거듭했던 대도시는 폭력에 물들고 범죄가 지배하는 공간이지만, 결국 이들이 살아가야 할 삶의 중심부이다. 바산티가 아들을 만나기 전에 두 주인공이 성스러운 강에서 목욕을 함으로써 자기 정화를 한다는 설정도 흥미롭다. 실제로 찬두는 이 성스러운 목욕 이후 범죄 집단의 동료들과 연락하던 전화를 던져버림으로써 과거의 삶과 결별하고 새로운 삶을 향해 나아가려 한다.
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The latest film from Buddhadeb Dasgupta, one of India’s most-celebrated directors, is a lyrical and at times comedic three-part portrait of rural Indian life.
Tired of the corrupt Communist regime and its policies, a group of flying humans and black magicians join forces to hatch a conspiracy and wage a guerrilla attack against the totalitarian government and overthrow it.
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Tired of the corrupt Communist regime and its policies, a group of flying humans and black magicians join forces to hatch a conspiracy and wage a guerrilla attack against the totalitarian government and overthrow it.
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WWII is looming large. A forlorn doctor longs for intellectual romance. Based on Manik Bandyopadhyay’s seminal novel, a humble protest against the hypocrites who tend to play with the lives of humans as if they were puppets