Eduardo Villalobos

참여 작품

Thanks for Coming
Supervising Producer
After the sudden death of his father and finding out he is going to lose the house where him and his family have vacationed at for over 25 years, Nancho and his family will seek for a way to sabotage the sale and will fight for the house that belongs to them, where they have grown up and formed many memories. But the attachment and disobedience of Nancho will lead to the family taking drastic decisions.
Pulento
Editor
Daniel (50) lives in overwhelming and routine isolation due to the pain of bad decisions made in his life. He spends his day denying his sadness in the company of his dog “Pulento”, whom he cares for, takes for walks, and feeds. To alleviate his loneliness, he tries a casual relationship with Rayen (35) or drinks with his friend, Jorge (60). But at the end of the day, everything remains the same. Daniel lives in an endless cycle of emotions drowned in drinks and the company of his faithful “Pulento.”
Pulento
Music
Daniel (50) lives in overwhelming and routine isolation due to the pain of bad decisions made in his life. He spends his day denying his sadness in the company of his dog “Pulento”, whom he cares for, takes for walks, and feeds. To alleviate his loneliness, he tries a casual relationship with Rayen (35) or drinks with his friend, Jorge (60). But at the end of the day, everything remains the same. Daniel lives in an endless cycle of emotions drowned in drinks and the company of his faithful “Pulento.”
Pulento
Writer
Daniel (50) lives in overwhelming and routine isolation due to the pain of bad decisions made in his life. He spends his day denying his sadness in the company of his dog “Pulento”, whom he cares for, takes for walks, and feeds. To alleviate his loneliness, he tries a casual relationship with Rayen (35) or drinks with his friend, Jorge (60). But at the end of the day, everything remains the same. Daniel lives in an endless cycle of emotions drowned in drinks and the company of his faithful “Pulento.”
Pulento
Director
Daniel (50) lives in overwhelming and routine isolation due to the pain of bad decisions made in his life. He spends his day denying his sadness in the company of his dog “Pulento”, whom he cares for, takes for walks, and feeds. To alleviate his loneliness, he tries a casual relationship with Rayen (35) or drinks with his friend, Jorge (60). But at the end of the day, everything remains the same. Daniel lives in an endless cycle of emotions drowned in drinks and the company of his faithful “Pulento.”
La última frontera
Other
Santiago 1984. Carmen, former JJCC, after being tortured by the CNI, works as an undercover agent. Francisco, an agent obsessed with her, infiltrates her in an advertising production company, meets Gastón, creative director. He discovers that he is planning a commercial in the mountains as part of an escape operation for a political prisoner. Carmen manipulates both of them, lying to Francisco and approaching Gastón, in order to join the operation and thus achieve her own escape.
Wanderer
Editor
It is summer in the Andes and Nekul, an indigenous boy, and his father Jorge are looking for work. His mother is sick. One day, while returning home, drunk Jorge fights with Nekul and then disappears, Nekul meets Pedro, who talks about a witch-doctor, who lives in the city and can cure his mother. Nekul decides to begin a trip to the city, a place he will never come back from.
Bad Influence
Executive Producer
A rebellious young man nicknamed Tano and a shy Mapuche boy named Cheo bond together by facing the violence and prejudice they carry during their complicated adolescence.
Fragmentos de Lucía
Associate Producer
A young woman receives a letter from the biological mother she has never met. She sets off to Valparaíso to find her.
La mujer de la Esclavina
Co-Producer
Carmen, a seamstress who prepares for a local party with friends and family, loses control and commits an irrational act after one of her love's ex-partner returns and threatens her and her daughter.
투 킬 어 맨
First Assistant Director
은 순간의 선택이 낳는 예기치 못한 파국에 대한 시적 고찰이다. 서사는 폭력적 상황에 내몰린 가족의 안위를 위해 일생일대의 결단을 내리는 노동계급 가장 호르헤를 따라간다. 생일파티용 케이크를 들고 귀가하던 호르헤는 슬럼가를 장악한 갱들의 시비 대상이 된다. 그 자신이 괴롭힘을 당하는 것을 넘어 아들이 총격을 받아 병원 신세를 지고, 취약한 딸이 능욕을 당하는 지경에 이르자 유순했던 아버지는 행동에 나선다. 때만 되면 인슐린 주사바늘을 꽂는 호르헤의 당뇨 증상처럼 무기력의 상태를 벗어나려는 가장의 안간힘은 안타까움을 자아낸다. 위협과 폭력이 점증하는 무드 속에서 계산된 긴장을 조직해내는 알레한드로 페르난데스 알멘드라스의 연출은 명불허전이다. 자동차 경보를 미끼로 갱들의 보스를 납치하는 장면에서 긴장은 절정을 이룬다. 세심한 시나리오는 착취와 복수의 서사를 다루는 통상적인 이야기들보다 한 차원 지적인 감흥을 준다. 캐릭터에 대한 강렬한 묘사가 뇌리에 남는 작품으로, 선댄스국제영화제 심사위원대상 수상작이다.
투 킬 어 맨
Executive Producer
은 순간의 선택이 낳는 예기치 못한 파국에 대한 시적 고찰이다. 서사는 폭력적 상황에 내몰린 가족의 안위를 위해 일생일대의 결단을 내리는 노동계급 가장 호르헤를 따라간다. 생일파티용 케이크를 들고 귀가하던 호르헤는 슬럼가를 장악한 갱들의 시비 대상이 된다. 그 자신이 괴롭힘을 당하는 것을 넘어 아들이 총격을 받아 병원 신세를 지고, 취약한 딸이 능욕을 당하는 지경에 이르자 유순했던 아버지는 행동에 나선다. 때만 되면 인슐린 주사바늘을 꽂는 호르헤의 당뇨 증상처럼 무기력의 상태를 벗어나려는 가장의 안간힘은 안타까움을 자아낸다. 위협과 폭력이 점증하는 무드 속에서 계산된 긴장을 조직해내는 알레한드로 페르난데스 알멘드라스의 연출은 명불허전이다. 자동차 경보를 미끼로 갱들의 보스를 납치하는 장면에서 긴장은 절정을 이룬다. 세심한 시나리오는 착취와 복수의 서사를 다루는 통상적인 이야기들보다 한 차원 지적인 감흥을 준다. 캐릭터에 대한 강렬한 묘사가 뇌리에 남는 작품으로, 선댄스국제영화제 심사위원대상 수상작이다.
투 킬 어 맨
Defense Attorney
은 순간의 선택이 낳는 예기치 못한 파국에 대한 시적 고찰이다. 서사는 폭력적 상황에 내몰린 가족의 안위를 위해 일생일대의 결단을 내리는 노동계급 가장 호르헤를 따라간다. 생일파티용 케이크를 들고 귀가하던 호르헤는 슬럼가를 장악한 갱들의 시비 대상이 된다. 그 자신이 괴롭힘을 당하는 것을 넘어 아들이 총격을 받아 병원 신세를 지고, 취약한 딸이 능욕을 당하는 지경에 이르자 유순했던 아버지는 행동에 나선다. 때만 되면 인슐린 주사바늘을 꽂는 호르헤의 당뇨 증상처럼 무기력의 상태를 벗어나려는 가장의 안간힘은 안타까움을 자아낸다. 위협과 폭력이 점증하는 무드 속에서 계산된 긴장을 조직해내는 알레한드로 페르난데스 알멘드라스의 연출은 명불허전이다. 자동차 경보를 미끼로 갱들의 보스를 납치하는 장면에서 긴장은 절정을 이룬다. 세심한 시나리오는 착취와 복수의 서사를 다루는 통상적인 이야기들보다 한 차원 지적인 감흥을 준다. 캐릭터에 대한 강렬한 묘사가 뇌리에 남는 작품으로, 선댄스국제영화제 심사위원대상 수상작이다.
투 킬 어 맨
Producer
은 순간의 선택이 낳는 예기치 못한 파국에 대한 시적 고찰이다. 서사는 폭력적 상황에 내몰린 가족의 안위를 위해 일생일대의 결단을 내리는 노동계급 가장 호르헤를 따라간다. 생일파티용 케이크를 들고 귀가하던 호르헤는 슬럼가를 장악한 갱들의 시비 대상이 된다. 그 자신이 괴롭힘을 당하는 것을 넘어 아들이 총격을 받아 병원 신세를 지고, 취약한 딸이 능욕을 당하는 지경에 이르자 유순했던 아버지는 행동에 나선다. 때만 되면 인슐린 주사바늘을 꽂는 호르헤의 당뇨 증상처럼 무기력의 상태를 벗어나려는 가장의 안간힘은 안타까움을 자아낸다. 위협과 폭력이 점증하는 무드 속에서 계산된 긴장을 조직해내는 알레한드로 페르난데스 알멘드라스의 연출은 명불허전이다. 자동차 경보를 미끼로 갱들의 보스를 납치하는 장면에서 긴장은 절정을 이룬다. 세심한 시나리오는 착취와 복수의 서사를 다루는 통상적인 이야기들보다 한 차원 지적인 감흥을 준다. 캐릭터에 대한 강렬한 묘사가 뇌리에 남는 작품으로, 선댄스국제영화제 심사위원대상 수상작이다.
불가에 앉아
Executive Producer
Daniel and Alejandra, a working class couple in their late 30s, move to the countryside near the Andes Mountains to begin the next chapter of their life together. Alejandra is ill, and Daniel looks after her, his soul mate. He scratches out a living doing farm work, while dreaming of buying his own plot of land. Over the course of a year, director Alejandro Fernández Almendras captures a life of love and frustration as Alejandra’s condition worsens, and Daniel can do nothing but keep on struggling.
불가에 앉아
Production Designer
Daniel and Alejandra, a working class couple in their late 30s, move to the countryside near the Andes Mountains to begin the next chapter of their life together. Alejandra is ill, and Daniel looks after her, his soul mate. He scratches out a living doing farm work, while dreaming of buying his own plot of land. Over the course of a year, director Alejandro Fernández Almendras captures a life of love and frustration as Alejandra’s condition worsens, and Daniel can do nothing but keep on struggling.
불가에 앉아
Other
Daniel and Alejandra, a working class couple in their late 30s, move to the countryside near the Andes Mountains to begin the next chapter of their life together. Alejandra is ill, and Daniel looks after her, his soul mate. He scratches out a living doing farm work, while dreaming of buying his own plot of land. Over the course of a year, director Alejandro Fernández Almendras captures a life of love and frustration as Alejandra’s condition worsens, and Daniel can do nothing but keep on struggling.
후아초
Associate Producer
A Chilean family deals with the new values in a quickly changing world.
Along Came the Rain
Producer
An older couple is waiting for a visit from their daughter and grandson. It is winter in the Chilean countryside, yet there is a lot of work to be done. He cleans the ditch; she sells home-made cheese. After a long day it starts raining again. They sit in silence by the open hearth, waiting for the rain to stop.