Liu Jian

Liu Jian

출생 : 1969-11-11, Nanjing, Jiangsu, China

약력

Liu Jian (simplified Chinese: 刘健; traditional Chinese: 劉健; pinyin: Liú Jiàn; 11 November, 1969; Jiangsu) is a Chinese animator and film director based in Nanjing. Having originally studied painting at Nanjing University of the Arts, he began making animations in 1995. In 2007 he founded Le-joy Animation Studio. His first full-length animation Piercing I premiered at the Holland Animation Film Festival. His second feature-length film Have a Nice Day premiered in competition at the 2017 Berlin International Film Festival and won Best Animation Feature at the 54th Golden Horse Awards.

프로필 사진

Liu Jian
Liu Jian

참여 작품

Art College 1994
Editor
In the 1990s, a group of students on the campus of the Chinese Southern Academy of Arts are pursuing their studies and preparing to face the world. China is opening up to the West and the students’ lives are a tangle of love stories and friendships, artistic research, ideals and ambitions brought about by new influences. Caught between tradition and modernity, they have to decide who they want to become.
Art College 1994
Producer
In the 1990s, a group of students on the campus of the Chinese Southern Academy of Arts are pursuing their studies and preparing to face the world. China is opening up to the West and the students’ lives are a tangle of love stories and friendships, artistic research, ideals and ambitions brought about by new influences. Caught between tradition and modernity, they have to decide who they want to become.
Art College 1994
Writer
In the 1990s, a group of students on the campus of the Chinese Southern Academy of Arts are pursuing their studies and preparing to face the world. China is opening up to the West and the students’ lives are a tangle of love stories and friendships, artistic research, ideals and ambitions brought about by new influences. Caught between tradition and modernity, they have to decide who they want to become.
Art College 1994
Director
In the 1990s, a group of students on the campus of the Chinese Southern Academy of Arts are pursuing their studies and preparing to face the world. China is opening up to the West and the students’ lives are a tangle of love stories and friendships, artistic research, ideals and ambitions brought about by new influences. Caught between tradition and modernity, they have to decide who they want to become.
해브 어 나이스 데이
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
해브 어 나이스 데이
Editor
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
해브 어 나이스 데이
Executive Producer
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
해브 어 나이스 데이
Producer
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
해브 어 나이스 데이
Casting
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
해브 어 나이스 데이
Animation
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
해브 어 나이스 데이
Writer
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
해브 어 나이스 데이
Director
범죄조직의 운전기사인 샤오장은 보스의 돈을 탈취한다. 약혼자가 성형수술에 실패하자, 재수술을 위해 한국으로 갈 돈이 필요했기 때문이다. 보스는 돈을 찾기 위해 추적자들을 보낸다. 그 과정에서 돈을 노리는 사람들이 부나방처럼 모여들고, 그들의 욕망은 격렬하게 충돌하며 돈의 행방은 미궁에 빠진다. 는 중국 근교에서 벌어지는 탈취극을 보여준다. 하지만 영화는 범죄행위보다는 거액의 돈을 향해 달려드는 많은 사람의 맹목적인 욕망과 그들이 딛고 있는 가혹한 현실의 모습을 그린다. 이들은 아픈 개인사를 가졌거나, 이루지 못한 꿈을 지녔거나, 자신을 옥죄는 상황에 처해있다. 배경이 되는 도시 근교의 황폐한 풍경처럼 선과 악의 경계가 무너진 세계에서, 자신의 결핍을 충족하기 위한 욕망만이 거친 폭력이라는 맨 얼굴로 드러난다. 이 작품은 돈을 가지고 도망치는 샤오장의 하룻밤을 따라가면서 자본주의 욕망의 어두운 모습을 그려낸다.
Piercing I
Due to the financial crisis, many factories in China are forced to close their doors in late 2008. Zhang Xiaojun loses his job in a shoe factory. One day, a supermarket guard beats him up, thinking Zhang is a thief. In vain, he asks the supermarket manager for financial redress. Zhang’s dearest wish is to return to his village and become a farmer. But right before his departure, the police arrest him. The supermarket manager also has his problems. On a moonlit night, the storylines converge in a teahouse near the city rampart.
Piercing I
Editor
Due to the financial crisis, many factories in China are forced to close their doors in late 2008. Zhang Xiaojun loses his job in a shoe factory. One day, a supermarket guard beats him up, thinking Zhang is a thief. In vain, he asks the supermarket manager for financial redress. Zhang’s dearest wish is to return to his village and become a farmer. But right before his departure, the police arrest him. The supermarket manager also has his problems. On a moonlit night, the storylines converge in a teahouse near the city rampart.
Piercing I
Producer
Due to the financial crisis, many factories in China are forced to close their doors in late 2008. Zhang Xiaojun loses his job in a shoe factory. One day, a supermarket guard beats him up, thinking Zhang is a thief. In vain, he asks the supermarket manager for financial redress. Zhang’s dearest wish is to return to his village and become a farmer. But right before his departure, the police arrest him. The supermarket manager also has his problems. On a moonlit night, the storylines converge in a teahouse near the city rampart.
Piercing I
Writer
Due to the financial crisis, many factories in China are forced to close their doors in late 2008. Zhang Xiaojun loses his job in a shoe factory. One day, a supermarket guard beats him up, thinking Zhang is a thief. In vain, he asks the supermarket manager for financial redress. Zhang’s dearest wish is to return to his village and become a farmer. But right before his departure, the police arrest him. The supermarket manager also has his problems. On a moonlit night, the storylines converge in a teahouse near the city rampart.
Piercing I
Director
Due to the financial crisis, many factories in China are forced to close their doors in late 2008. Zhang Xiaojun loses his job in a shoe factory. One day, a supermarket guard beats him up, thinking Zhang is a thief. In vain, he asks the supermarket manager for financial redress. Zhang’s dearest wish is to return to his village and become a farmer. But right before his departure, the police arrest him. The supermarket manager also has his problems. On a moonlit night, the storylines converge in a teahouse near the city rampart.