Editor
This all-Native production, by director Shelley Niro (Mohawk), is part of the Smoke Signals new wave of films that examine Native identity in the 1990’s.
Editor
Alex is busy trying to make a film involving tattoos. She hires the androgynous Chris, who has a troubled past. Her assistant, Montana, breaks off their lesbian relationship after Montana warns Alex that Chris has a fixation on her.
Assistant Editor
컴퓨터 전문가인 앨리(Allison Jones: 브리짓 폰다 분)는 결혼을 약속한 애인 샘(Sam Rawson: 스티븐 웨버 분)이 바람을 피우자 그와 결별을 선언한다. 그녀는 혼자된 고독을 이기기 위해 아파트를 같이 쓸 룸메이트를 구한다는 광고를 내는데, 이때 헤드라 칼슨(Hedra Carlson: 제니퍼 제이슨 리 분)이라는 20대 여자가 찾아온다. 헤드라와 앨리는 함께 살면서 급속도로 가까워지고, 헤드라는 앨리가 샘을 잊도록 모든 노력을 아끼지 않는다. 그러나 앨리가 샘과 다시 화해하자 앨리를 어린 시절 물에 빠져 죽은 자신의 쌍동이 동생과 동일시하는 헤드라는 샘에게 그녀를 빼앗길까봐 샘을 살해한다. 머리 빛깔과 모양, 옷까지도 앨리와 너무 흡사하게 꾸며 범행을 저질렀기 때문에 앨리는 그녀를 당해낼 수가 없다. 하지만 상황이 급박해지자 앨리는 과감해지고 헤드라에게 맞서 피마르고 격정적인 사투를 벌인다.
Editor
The Displaced View traces a personal search for identity and pride, within the unique and suppressed history of the Japanese in Canada. Through an examination of the emotional and cultural links between the women of one family, the processes of the construction of memory and the re-construction of history, are revealed. Utilizing an innovative combination of experimental, dramatic and documentary forms, the film emerges as a deeply moving and compassionate love letter. Just as the official history of the Japanese Canadians has been thrown into question, so does the film’s fictionalized narrative, question documentary as truth.