Dominique Villain

참여 작품

Cinématon XXXII
N°315
Reel 32 of Gérard Courant’s on-going Cinematon series.
Every Revolution Is a Throw of the Dice
(Re)citer
A tribute to Mallarmé that not only asserts the continuing relevance of his work but also confronts its literary ambiguities with political and cinematic ambiguities of its own. In outline, the film could not be more straightforward: it offers a recitation of one of Mallarmé’s most celebrated and complex poems (it was his last published work in his own lifetime, appearing in 1897, a year before his death) and proposes a cinematic equivalent for the author’s original experiment with typography and layout by assigning the words to nine different speakers, separating each speaker from the other as she or he speaks, and using slight pauses to correspond with white spaces on the original page.
L'Olivier
Director
L’Olivier responds to a concern French public support for the Palestinian cause is diminishing in the wake of the 1972 Munich operation. Structured to chronicle the Palestinian story and to explain the current chapter in the struggle, the film calls for global militant solidarities and, particularly, for European political engagements.
Little by Little
Editor
An African travels to Paris to learn about the construction of tall buildings, but is soon taken up with the oddities of French life.
내가 본 파리
Editor
누벨바그 시대의 주요 감독들이 파리의 여섯 구역을 무대로 만든 옴니버스 영화. 장 두셰는 카페 플로르를 무대로 젊은이들의 얘기를 다루고, 장 루슈의 ‘북역’은 롱 테이크의 실험적 사용으로 주목받았으며, 장 다니엘 폴레는 집창촌으로 소문난 생 드니 가의 싸구려 호텔에서 일어나는 일을 그린다. 보행자들이 걷기 불편한 에투알 광장에서 장 마르크가 겪는 불행을 보여주는 에릭 로메르와 몽파르나스와 르발루아에 사는 두 남자 사이에서 고민하는 한 여인의 이야기를 그린 고다르, 부모의 다툼을 더 이상 참을 수 없어 하는 16구의 고등학생을 주인공으로 삼은 클로드 샤브롤의 작품도 볼 만 하다.