Editor
국제 감사관인 프랑스인 알랭은 코카서스에 있는 오랫동안 사용하지 않고 있는 공항의 재개 여부를 승인하기 위해 공항을 감사하는 임무를 맡고 파견된다. 이 지역의 어린 소년인 에드가는 수상한 거래를 하며 공항 주변을 배회한다. 외부인인 알랭에게 이 지역 사람들의 공항에 대한 태도는 미스터리 하기만 하다.
Writer
국제 감사관인 프랑스인 알랭은 코카서스에 있는 오랫동안 사용하지 않고 있는 공항의 재개 여부를 승인하기 위해 공항을 감사하는 임무를 맡고 파견된다. 이 지역의 어린 소년인 에드가는 수상한 거래를 하며 공항 주변을 배회한다. 외부인인 알랭에게 이 지역 사람들의 공항에 대한 태도는 미스터리 하기만 하다.
Director
국제 감사관인 프랑스인 알랭은 코카서스에 있는 오랫동안 사용하지 않고 있는 공항의 재개 여부를 승인하기 위해 공항을 감사하는 임무를 맡고 파견된다. 이 지역의 어린 소년인 에드가는 수상한 거래를 하며 공항 주변을 배회한다. 외부인인 알랭에게 이 지역 사람들의 공항에 대한 태도는 미스터리 하기만 하다.
Director
The house is inhabited by characters from childhood, a happy childhood in a warm, sunny country. Real memories alternate with invented ones. Like in childhood things are not said but felt.
Director
Two chapters, two time periods, one story. On the one hand, 1937, at the height of the Stalinist purges in Erevan, in the then Soviet Armenia, the year of the arrest of Nora Dabagian’s father who was a political dissident. On the other hand, 2006, the circumstantial story of this arrest related by the old woman, affectionately known as Baboulia, who was a very young girl in the 1930s. The tense question between these two sides is how to transmit all this and what images and sensations should be conveyed?
Director
"Road Movie" takes us on a bus trip through Yerevan. The basis of it is not trivial, according to Nora Martiroyan's proposal. The idea of displacement reveals the passage of time that unfolds in loops. Is it an exodus, a pilgrimage, or simply a tourist trip? We don't exactly know where we are. The music, the atmosphere, the faces give us a few indications that nevertheless remain very vague. We are solicited by the experience of the journey.
Experimental film | super8 | color | 17'0" | France | 2005