D.J. Cleland-Hura

참여 작품

Prästbarn
Supervising Art Director
The story follows Oskar and his two brothers, Jonathan and Lukas, during the 90s, in the outskirts of the Swedish city of Gothenburg. Their father is the local priest of a quiet church and he brings his kids there every Sunday. On this particular Sunday, Oskar doesn’t like what his father says about faith. He and his brothers sneak out to play games in the forest instead. Oskar wants to play a game that has nothing to do with religion, where he has powers of his own. They launch into an anime schoolgirl fantasy frenzy of killing imaginary monsters with laser beams when some older kids find them near the edge of a tall cliff. They bully the brothers, forcing them to confront how weak their faith actually is. Oskar is conflicted: should he stick up for his faith or admit it’s not real?
니모를 찾아서
Visual Development
광대어 말린은 아내 코랄과 2세들의 부화를 기다리던 중 상어의 습격을 받는다. 알을 보호하려던 아내는 행방불명되고, 유일하게 살아남은 아기에게 말린은 니모라는 이름을 붙인다. 사건 이후 큰 바다를 무조건 겁내게 된 말린은 니모를 과보호한다. 하지만 니모는 등교 첫날 잠수부에게 납치돼 시드니에 있는 치과의사의 수족관에 끌려가고, 슬픔으로 혼비백산한 아빠 말린은 평소의 심약함을 잊고니모를 찾아나선다. 단기기억상실증을 지닌 명랑한 물고기 도리의 도움으로 상어, 심해어, 해파리의 위협을 뚫고 동호주 해류로 향하는 동안, 니모는 수족관의 새 친구들과 탈출을 모의한다.