Martin Reiter

참여 작품

힌터랜드
Production Design
제1차 세계 대전에서 참전하고 포로로 잡혀 있다 귀향한 페터 페르크는 돌아온 지 하루 만에 전우가 살해됐다는 소식을 듣는다. 그는 전 직장 동료였던 빅토어 레너를 도와 사건을 조사하던 중 평범한 살인 사건이 아니라는 걸 알게 된다. 이내 연이어 벌어지는 살인 사건의 피해자들이 자신과 같은 포로수용소에 있던 사람들이라는 사실을 깨닫고 범인을 잡기 위해 사건을 파헤치는데…
We Used to Be Cool
Production Design
Three couples in Vienna have children at around the same time. They're all in their mid-30s, successful, cool and live in a popular part of town. As idealistic as they are materialistic, they grow tomatoes on the balcony, drink locally roasted coffee and expensive cocktails and would never buy an electronic device sporting a half-eaten apple. And they're absolutely certain that you can have children without becoming bourgeois. But the reality tells a different story. Between career and kindergarten, Apple and alternative lifestyles, the satire plays cleverly with hipster clichés and mercilessly points up the gap between the old self-image and the new bourgeoisie.
신경쇠약 직전의 뱀파이어
Art Direction
1932년 빈 근교. 500년간 첫사랑을 잊지 못한 채, 병적으로 아름다움을 확인 받으려는 아내와 함께 어둠 속에서 따분하고 무기력한 삶을 살아가고 있는 뱀파이어 ‘폰 쾨즈뇜’ 백작. 그러던 어느 날, 첫사랑을 꼭 닮은 여자 ‘루시’를 본 그는 그녀의 사랑을 쟁취하기 위해 최면술 등 여러 방법을 써보지만 상황은 점점 꼬여만 간다. 결국엔 아내에게 발각되어 ‘루시’와의 달콤한 사랑의 꿈은 점점 멀어져만 가는데… 뱀파이어의 오싹하고 코믹한(?) 첫사랑 되찾기 프로젝트는 성공할 수 있을까?...