Olivier Martin

참여 작품

트랜스포터
Assistant Unit Manager
룰(rule)이 깨지기 시작하면서… 예상치 못한 사건, 밝혀지는 음모! 과거 특수부대 출신인 프랭크(제이슨 스태덤 분). 현재 그는 범죄조직이 의뢰한 물건을 비밀리에 운반해주는 ‘트랜스포터’ 일을 하고 있다. 비밀스럽고도 위험한 이 일을 하는 그에겐 확고한 룰(rule)이 있는데, ‘첫째, 계약조건을 변경하지 말 것’, ‘둘째, 거래는 익명으로 할 것’, ‘셋째, 절대 포장을 열지 말 것’이다. 그러던 어느 날, 프랭크는 가칭 ‘월 스트리트’(맷 슐츠 분)라는 사람에게서 새로운 거래를 의뢰받는다. 그러나 운반 도중 가방이 움직인다는 사실을 알게 되고, 가방을 열자 그 속에서 물건이 아닌 사람이 발견된다. 프랭크가 자신의 ‘룰’을 깨고 ‘라이’(서기 분)라는 여인을 구해주면서부터 일은 꼬이기 시작하고, 프랭크는 범죄조직으로부터 생명의 위협을 받게 된다. 한편, 평소 프랭크를 그의 주위를 살피던 형사 타르코니(프랑수아 베를레앙 분). 그는 프랭크의 자동차가 폭발사고의 현장에서 발견되고, 얼마 지나지 않아 프랭크의 집 전체가 정체 모를 일당에 의해 폭파되면서 프랭크를 더욱 의심하게 된다. 라이를 구해준 프랭크는 그녀에게서 놀라운 사실을 듣게 된다. 월 스트리트 일당이 그녀의 가족이 포함된 수백명의 중국인 밀입국자들을 암거래하려 한다는 것. 프랭크는 혼자서 이들을 구출하려는 그녀를 돕기로 한다. 거대 범죄조직이 그들을 뒤쫓고, 프랭크를 의심하는 경찰의 포위망까지 좁혀지면서 상황은 더욱 예상치 못한 곳으로 치닫는다. 그리고 계속되는 위험 속에서 프랭크는 그녀에게 뭔가 다른 비밀이 숨겨졌음을 감지하는데…
Purely Coincidental
Himself
A handful of student revolutionaries from the Seventies meet up 30 years later to plan a robbery. This is not entirely correct, because they are friends, anyway, and always have been. They play cards together and go to each others’ birthday parties, have wives and children and probably mortgages. Romain Goupil’s film appears to be a throwback to the experimental days of cinema verite. Either that or it’s a home movie, shot with a video camera, to an improvised script or no script at all.
À mort la mort !
Le gros
The idea for this film about a generation and its lost ideals came to Romain Goupil after attending several funerals of friends in the fall of 1996, where the '68 generation, now in influential positions in media or politics, kept meeting each other. It seemed as if the revolution that they had tried to make was being buried with each coffin. A MORT LA MORT is in some ways an homage to this generation, now in their fifties. They were a privileged generation that thought that they could change the world, doing everything that their parents failed to do. There were no actual deaths in France as there were in Germany or Italy, but the system was not ideal for personal issues or for love. There was always a scapegoat for the injustices of the world, be it capitalism or imperialism. That way the blame could be placed somewhere else. Some of the '68 generation are still faithful to the principles of their youth and still continue to fight for the illusions of the past.
Blanche and Marie
A little town in the north of France, 1941. Blanche has three children. She worries about her husband Victor, who often goes out at night. Actually, Victor belongs to the Resistance. Soon, Blanche will be a resistant too. In the network, there is also Germinal, the hairdresser. His daughter Marie knows everything and asks to be part of it... Chronicle of the occupation and of the resistance through the eyes of the women.