Ken Ninomiya
출생 : 1991-12-17, Prefettura di Osaka, Giappone
Writer
대학생이 되고 홀로 도쿄 생활을 시작한 주인공은 친구도 여자친구도 없는 학교생활이 끔찍하고 지루하기만 하다. 이런 꿈도 희망도 없는 인생에 의문의 사나이 ‘맨인블랙’이 나타나면서 완전히 달라진다. 두 사람은 허름한 극장에서 영화를 보며 유치한 장난을 치기 시작하고, 가벼웠던 장난은 ”도쿄불바다 작전”이라는 이름으로 점점 과격하게 변질되어 간다.
Director
대학생이 되고 홀로 도쿄 생활을 시작한 주인공은 친구도 여자친구도 없는 학교생활이 끔찍하고 지루하기만 하다. 이런 꿈도 희망도 없는 인생에 의문의 사나이 ‘맨인블랙’이 나타나면서 완전히 달라진다. 두 사람은 허름한 극장에서 영화를 보며 유치한 장난을 치기 시작하고, 가벼웠던 장난은 ”도쿄불바다 작전”이라는 이름으로 점점 과격하게 변질되어 간다.
Director
The last night of Heisei. This time it will change.
Writer
도쿄 시부야 한 구석에 돈가스 가게가 하나 있다. 그 이름도 ‘시부가스’.
3대째인 아게타로는 아버지인 아게사쿠 밑에서 별생각 없이 매일 견습수업을 해오고 있었다….
그러나 어느 날 돈가스를 배달하러 간 클럽에서 그때까지 맛본 적 없는 고양감을 느낀다. 그리고 전설적인 DJ와의 만남이 그를 결심하게 만들었다. “돈가스도 플로어도 튀겨낼 수 있는 사나이가 되고 싶다!” ㅡ이것은 돈가스 DJ로서 발을 내딛기 시작한 소년의 청춘 이야기다.
Director
도쿄 시부야 한 구석에 돈가스 가게가 하나 있다. 그 이름도 ‘시부가스’.
3대째인 아게타로는 아버지인 아게사쿠 밑에서 별생각 없이 매일 견습수업을 해오고 있었다….
그러나 어느 날 돈가스를 배달하러 간 클럽에서 그때까지 맛본 적 없는 고양감을 느낀다. 그리고 전설적인 DJ와의 만남이 그를 결심하게 만들었다. “돈가스도 플로어도 튀겨낼 수 있는 사나이가 되고 싶다!” ㅡ이것은 돈가스 DJ로서 발을 내딛기 시작한 소년의 청춘 이야기다.
Director
Members of Kanna's university dance circle got together for the first time in a few years to celebrate the engagement of Kanna and Masao. Suspicion arises that Kanna and another member had sex, leading to fights and arguments between friends.
Screenplay
치와와가 죽었다. 우리는 그녀의 진짜 이름조차 알지 못했다. 어떤 젊은 집단의 마스코트적인 존재였던 ‘치와와’가 토막살인 된 상태로 도쿄 만에서 발견된다. 치와와의 전 남자친구와 친구들은 각각 치와와를 추억하지만 더욱 명확해진 것은 아무도 치와와의 본명, 출신조차 모르고 있었다는 사실이었다.
Director
치와와가 죽었다. 우리는 그녀의 진짜 이름조차 알지 못했다. 어떤 젊은 집단의 마스코트적인 존재였던 ‘치와와’가 토막살인 된 상태로 도쿄 만에서 발견된다. 치와와의 전 남자친구와 친구들은 각각 치와와를 추억하지만 더욱 명확해진 것은 아무도 치와와의 본명, 출신조차 모르고 있었다는 사실이었다.
Editor
10년째 마술사의 조수로 일하는 29살의 아키는 오디션에서 프로듀서의 눈에 들어 마침내 스타가 된다. 하지만 그게 정말일까? 과거와 현재, 현실과 망상과 악몽이 뒤섞인 아키의 현실은 카오스가 된다. 2015년 유바리영화제에서 심사위원 특별상을 받은 중편을 셀프 리메이크한 장편 데뷔작.
(2018년 제22회 부천국제판타스틱영화제)
Screenplay
10년째 마술사의 조수로 일하는 29살의 아키는 오디션에서 프로듀서의 눈에 들어 마침내 스타가 된다. 하지만 그게 정말일까? 과거와 현재, 현실과 망상과 악몽이 뒤섞인 아키의 현실은 카오스가 된다. 2015년 유바리영화제에서 심사위원 특별상을 받은 중편을 셀프 리메이크한 장편 데뷔작.
(2018년 제22회 부천국제판타스틱영화제)
Director
10년째 마술사의 조수로 일하는 29살의 아키는 오디션에서 프로듀서의 눈에 들어 마침내 스타가 된다. 하지만 그게 정말일까? 과거와 현재, 현실과 망상과 악몽이 뒤섞인 아키의 현실은 카오스가 된다. 2015년 유바리영화제에서 심사위원 특별상을 받은 중편을 셀프 리메이크한 장편 데뷔작.
(2018년 제22회 부천국제판타스틱영화제)
Director
Ellie and Mako, two delivery sisters, solve various problems from customers! Mako, a newcomer, is bewildered, troubled, and hits a wall as a delivery sister for the first time, but with the help of Ellie, her senior, she gradually grows up.
Editor
Confident that he’s the next great Japanese thespian, Matsumoto Fighter and his manager roam the streets of Shibuya to promote him. When he finds out that up-andcoming indie director Matsunaga Daishi is holding auditions for his latest film, Matsumoto pulls out all the stops to get in. Director Ninomiya Ken began this project as a Borat-esque mockumentary about the desperate measures aspiring actors take to break into show business. But when Fighter and his manager push the limits of their unsuspecting prey a little too far, fiction and reality begin to overlap in disturbing and surprisingly violent ways. Will Fighter finally get his big break, or will his dreams come crumbling down?
Producer
Confident that he’s the next great Japanese thespian, Matsumoto Fighter and his manager roam the streets of Shibuya to promote him. When he finds out that up-andcoming indie director Matsunaga Daishi is holding auditions for his latest film, Matsumoto pulls out all the stops to get in. Director Ninomiya Ken began this project as a Borat-esque mockumentary about the desperate measures aspiring actors take to break into show business. But when Fighter and his manager push the limits of their unsuspecting prey a little too far, fiction and reality begin to overlap in disturbing and surprisingly violent ways. Will Fighter finally get his big break, or will his dreams come crumbling down?
Director
Confident that he’s the next great Japanese thespian, Matsumoto Fighter and his manager roam the streets of Shibuya to promote him. When he finds out that up-andcoming indie director Matsunaga Daishi is holding auditions for his latest film, Matsumoto pulls out all the stops to get in. Director Ninomiya Ken began this project as a Borat-esque mockumentary about the desperate measures aspiring actors take to break into show business. But when Fighter and his manager push the limits of their unsuspecting prey a little too far, fiction and reality begin to overlap in disturbing and surprisingly violent ways. Will Fighter finally get his big break, or will his dreams come crumbling down?
Screenplay
2041 - The west of Japan was destroyed in an earthquake. In between the slums within the rubble autonomous areas form with their own currency and administration. In the third communal district, known as Slum-Polis, criminals terrorize the poor population. In the daily struggle for survival the three friends Asu, Joe and the young prostitute Anna search for a little bit of security, but ultimately their strong bond is put to trial.
Editor
2041 - The west of Japan was destroyed in an earthquake. In between the slums within the rubble autonomous areas form with their own currency and administration. In the third communal district, known as Slum-Polis, criminals terrorize the poor population. In the daily struggle for survival the three friends Asu, Joe and the young prostitute Anna search for a little bit of security, but ultimately their strong bond is put to trial.
Director
2041 - The west of Japan was destroyed in an earthquake. In between the slums within the rubble autonomous areas form with their own currency and administration. In the third communal district, known as Slum-Polis, criminals terrorize the poor population. In the daily struggle for survival the three friends Asu, Joe and the young prostitute Anna search for a little bit of security, but ultimately their strong bond is put to trial.
Director
aro who is a virgin still haven’t even kissed. When taking a pessimistic view of life, he confronts the mystery of life. Furthermore, he falls in love with Hitomi who is the “it” girl of his school.