Production Design
모스크바 행 기차에 한 무리의 사관 생도들이 승차한다. 몇 명의 생도들이 비좁고 더러운 3등 칸을 피해 1등 칸으로 몰래 숨어 들어간다. 친구들의 장난으로 한 객실에 혼자 남겨진 사관 생도 안드레이 톨스토이(올멕 멘쉬코프)는 객실에 있던 미국 여인 제인 칼라한(줄리아 오몬드)에게 매혹된다. 제인 또한 순수한 안드레이에게 끌린다. 안드레이가 부른 모차르트의 '피가로의 결혼식'을 들은 제인의 마음은 설레인다. 그러나 제인은 사관학교의 교장이며 러시아 황제의 오른 팔인 레들로프 장군(알렉세이 페트렌코)을 유혹해 맥클레컨이라는 발명가의 실험 중인 벌목기를 러시아 정부에 납품시키기 위해 고용된 여인이었다. 레들로프를 유혹하는 데는 성공했지만 제인의 마음은 어느샌가 안드레이에게 끌린다. 한편 안드레이는 제인에 대한 자신의 사랑을 졸업식날 고백하기로 마음 먹는다. 그러나 레들로프 장군 역시 제인에게 청혼하려 하고 그는 안드레이에게 자신의 청혼의 연서를 그에게 읽게 한다. 어쩔 수 없이 장군의 청혼서를 읽던 안드레이는 갑자기 제인에게 자신의 마음을 고백해버린다.
Production Design
Vadik Chernyshov is an impoverished dreamer who spends his life drifting though Moscow with a video camera, hoping to shoot footage that will interest Western press agencies. He falls in love with the beautiful Helen, an English media executive, and subsequently they must contend with the barriers that their different backgrounds present.
Art Direction
The life and career of the brutal Soviet dictator, Josef Stalin.
Production Design
Based on the story "Oh, Marat!" by Fazil Iskander. The main character of the movie, Marat, lives in a coastal town near the Black Sea, he works as a photographer at the beach and is an editor at the local newspaper. But he is known for an entirely other reason: no woman can resist him. Making love is a serious thing for Marat, although his adventures will make the viewers die with laughter...
Art Direction
Life changes for a Moscow worker when he's made Stalin's personal film projectionist but cannot tell his bride.
Production Design
Life changes for a Moscow worker when he's made Stalin's personal film projectionist but cannot tell his bride.
Production Design
This film is of interest primarily because it contains within it the entire surviving footage of an unfinished 1974 film by the same director, Slave of Love, which was successfully remade shortly thereafter by another director, Nikita Mikhalkov.The "cover" story is about a woman (Jeanne Moreau) newly released from prison camps in the 1940s back into Russian society, who finds that there is no place for her in the world she has come back to. However, this painterly film is so filled with striking and surreal imagery that it would be misleading to say that the story is of any great importance in relation to that.
Production Design
Герой фильма Владимир Пирошников в поисках выхода из жизненного тупика мучительно решает вечные вопросы смысла жизни. В конце концов, оказавщись на крыше, он делает одно неосторожное движение - и зависает на уровне пятого этажа...
Production Design
Set Designer