Kaveh Farnam
약력
Kaveh Farnam is an Iranian film producer. In 2015, he founded a Czech-based production company, Europe Media Nest.
Producer
This is the story of Fahimeh Akbari, a leading lady in the musical and cultural history of Iran, an exceptional talent whose magical voice and unique style enriched both the folklore and urban musical landscapes of Iran, a pioneer who breathed new life into the music scene by introducing and marrying European tunes and rhythms with that of Gilan, Iran. Fahimeh Akbari, a figure so remarkable and revolutionary that her marked absence seems almost mythical. A familiar tale of a female artist mysteriously forgotten and seemingly erased from history books.
Producer
The story opens in Balochistan, in a small, scarcely ‘wired’ village bordering Iran and Afghanistan. Ahmad is an idealistic teacher in exile, educating the local community; his partner Niloofar, however, has spent time in jail in Tehran for the very same offence against the State. The disaccord between them is not only social but also personal. Ahmad's destiny collides with that of a family fleeing the Taliban; soon the intricate divisions of age and gender within that group will trigger other problems and entanglements – including a 'lovers on the run' intrigue that fleetingly recalls Murnau's classic Tabu (1931).
Producer
내가 물었다. “그들은 왜 너를 지우지?” 그가 대답했다. “두려워서 그럴 거야.” 내가 말했다. “겁을 먹은 사람은 자신을 지우지.” 그가 대답했다. “그러면 산 사람의 얼굴은 사라지고 죽은 사람만 남아.”
Producer
A story about the lives of Leila Avakh and Sedigheh Momennia who have chosen, with much love and passion, carpentry as a profession, a profession that is considered extremely masculine in the traditional society of Iran. As such, these two face many difficulties and obstacles. However, they are determined to prove to themselves and their society that it is not impossible to achieve your dreams. Leila and Sedigheh are amongst the first female carpenters in Iran.
Producer
사형제도가 유지되기 위해서는 결국 이를 집행하는 사람, 즉 다른 사람의 목숨을 끊는 일을 하는 사람이 필요하다. 영화는 네 명의 남자의 사연을 들여다보면서 그들 스스로와 그들의 관계, 그리고 그들의 모든 삶에 영향을 미치게 될 결정에 대해 고찰한다. 영화는 내적 갈등을 겪는 인물들을 영화적으로 시각화하고 있으며, 때때로 보기 불편한 강렬한 장면들이 인상적으로 삽입된다.
Producer
A widow who works tirelessly at a failing factory in sanctions-gripped Iran receives a marriage proposal that could mean financial security — but could also tear her family apart.
Producer
어느 날 한 중년 여성의 몸에서 원유가 나오기 시작하고, 아무 이유 없이 그녀의 집이 흔들리더니 천장에는 칼로 잘라낸 듯한 구멍이 생겨난다. 영화의 초반에 들어간 TV 프로그램의 푸티지를 통해 암시하듯 그 구멍은 고든 마타-클락의 작품들을 인유하고 있다. 마타-클락의 작업은 해체가 결정된 건축에 들어가 그 건축을 평면으로, 입체의 형태로 해체하는 과정과 결과물 모두를 전시하는 일종의 언빌딩(unbuilding) 내지 아나키텍쳐(anachitecture) 작업이었다. 관람객들은 이러한 작업을 보며 건축의 안과 밖을 나누고 그 경계를 유지하는 문화사회적 구조와 범주에 대해 스스로 질문하게 되는 것인데, 이 영화 역시 그와 유사한 경험으로 관객을 이끈다. 1970년대 후반부터 이란에 가해진 서구의 경제 제재의 역사가 한 층위에, 원유라는 상징물을 통해 생산수단이자 착취된 노동 주체로서의 여성이 또 한 층위를 차지한다. 그리고 격세유전이라는 설정을 통해 이란의 역사와 여성의 육체를 하나의 시공간, 즉 이 영화 위에 겹쳐 놓는데 성공한다. 이 영화에서 스토리의 전개는 크게 중요하지 않다. 이 영화는 초반부와 중반부에 이미 비선형적인 스토리텔링을 통해 중요한 소재는 무엇이고, 주인공에게 어떤 일이 일어날지 미리 관객에게 전달한 채, 주인공과 주변 인물들이 만든 공동체의 긴장감 넘치는 공기를 호흡해보기를 주문하기 때문이다.
Co-Producer
Reza, residing in the wilderness with his wife and son, lives a retired life and devotes himself to freshwater fish farming. A private company that has targets on his land is ready to do anything to force him to sell.
Producer
Pegah is a teenage girl who tries her best to provide money for getting her friend Hooman out of drug withdrawal camp. After providing the money...