Marina de Van

Marina de Van

출생 : 1971-08-02, France

약력

​From Wikipedia, the free encyclopedia.   Marina de Van (born 2 August 1971) is a French film director, screenwriter and actress. Her film, Don't Look Back, was screened out of competition at the 2009 Cannes Film Festival. Description above from the Wikipedia article Marina de Van, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Marina de Van

참여 작품

Ozon: Remastered & Uncut
Tatiana
He thrilled you with 'Swimming Pool', tickled you with '8 Women' and beguiled you with 'Young and Beautiful'. Dive into the the erotic twists and transgressive turns of the early short films of auteur director François Ozon.
엄마는 여자를 사랑해
Writer
나탈리는 몇 년간 소원하게 지낸 아들 알버트와 일터에서 예고 없이 마주친다. 예고 없이 성사된 만남은 점점 더 위태로워진다. 그들의 관계는 어떻게 변할 것인가.
7명의 여인들과 1건의 살인
Original Film Writer
어느 저택에서 칼에 찔린 채 발견된 가부장. 그 안에 꼼짝없이 갇힌 7명의 여인들이 살인 사건의 범인 찾기에 나선다. 모두에게 그를 살해할 만한 동기가 하나씩 있는데.
My Nudity Means Nothing
Writer
As a novelist, actress/screenwriter for François Ozon and director, Marina de Van is fearless, always eager to deal with taboos and expose herself. Mostly home-made and shot under the radar, Ma nudité ne sert à rien is a brave self-portrait of de Van as a forty-something wandering soul, asking herself about her work, body and relationships in the age of dating apps and one-night stands.
My Nudity Means Nothing
As a novelist, actress/screenwriter for François Ozon and director, Marina de Van is fearless, always eager to deal with taboos and expose herself. Mostly home-made and shot under the radar, Ma nudité ne sert à rien is a brave self-portrait of de Van as a forty-something wandering soul, asking herself about her work, body and relationships in the age of dating apps and one-night stands.
My Nudity Means Nothing
Director
As a novelist, actress/screenwriter for François Ozon and director, Marina de Van is fearless, always eager to deal with taboos and expose herself. Mostly home-made and shot under the radar, Ma nudité ne sert à rien is a brave self-portrait of de Van as a forty-something wandering soul, asking herself about her work, body and relationships in the age of dating apps and one-night stands.
다크 터치
Writer
아일랜드의 작은 마을. 그 곳에서 두 아이를 키우는 '루카스'와 '네트' 부부는 밤길을 방황하고 있는 이웃집 소녀 '니브'를 발견하고 집으로 데려온다. 그녀의 몸엔 상처 투성이지만 '니브'는 말이 없고 '니브'의 부모가 그녀를 데려간다. 그리고 어느날 '니브'의 집에서 끔직한 살인 사건이 일어나는데...
다크 터치
Director
아일랜드의 작은 마을. 그 곳에서 두 아이를 키우는 '루카스'와 '네트' 부부는 밤길을 방황하고 있는 이웃집 소녀 '니브'를 발견하고 집으로 데려온다. 그녀의 몸엔 상처 투성이지만 '니브'는 말이 없고 '니브'의 부모가 그녀를 데려간다. 그리고 어느날 '니브'의 집에서 끔직한 살인 사건이 일어나는데...
Hop-o'-My-Thumb
Director
Children encounter a kid-eating ogre.
모니카 벨루치의 돌아보지 마
Idea
두 아이의 엄마이자 작가인 잔느는 알 수 없는 혼란을 겪기 시작한다. 가족들은 새책을 출간하기 전의 스트레스로 생각하고 그런 두려움들을 쫓아내려 애쓰지만 잔느의 혼돈은 점차 깊어져간다. 엄마 집에서 발견한 사진 때문에 한 여자를 찾아 이탈리아로 여행을 간 잔느. 그녀는 그곳에서 자신의 또 다른 자아인 로즈 마리아라는 정체성을 발견하게 되는데... (2012 씨네코드 선재 - 10월 씨네프랑스)
모니카 벨루치의 돌아보지 마
Screenplay
두 아이의 엄마이자 작가인 잔느는 알 수 없는 혼란을 겪기 시작한다. 가족들은 새책을 출간하기 전의 스트레스로 생각하고 그런 두려움들을 쫓아내려 애쓰지만 잔느의 혼돈은 점차 깊어져간다. 엄마 집에서 발견한 사진 때문에 한 여자를 찾아 이탈리아로 여행을 간 잔느. 그녀는 그곳에서 자신의 또 다른 자아인 로즈 마리아라는 정체성을 발견하게 되는데... (2012 씨네코드 선재 - 10월 씨네프랑스)
모니카 벨루치의 돌아보지 마
Director
두 아이의 엄마이자 작가인 잔느는 알 수 없는 혼란을 겪기 시작한다. 가족들은 새책을 출간하기 전의 스트레스로 생각하고 그런 두려움들을 쫓아내려 애쓰지만 잔느의 혼돈은 점차 깊어져간다. 엄마 집에서 발견한 사진 때문에 한 여자를 찾아 이탈리아로 여행을 간 잔느. 그녀는 그곳에서 자신의 또 다른 자아인 로즈 마리아라는 정체성을 발견하게 되는데... (2012 씨네코드 선재 - 10월 씨네프랑스)
La promenade
Director
The day of David's wedding, Robert, his eighty-two-year-old father, who is physically ill and who is beginning to go slightly off the rails, asks for his son's help in finding him a woman. Struggling to understand this incongruous request and balking at betraying his mother, David is evasive, then hesitates. He's never had the affectionate sharing and complicity that he'd hoped for with his father ; what if this request were the opportunity to strike up the father/son dialog that is so badly missing ? David goes on a stroll with Robert and the two men soon find themselves searching for prostitute for the elderly man.
Made in Paris
Writer
Diane lives with publisher Hermann but everything is spoiled when Worms, Hermann’s loyal author and friend, reveals in his new book the affair he once had with Diane, in a highly subjective manner. She soon discovers the contents of the work, which Hermann tries to hide from her, and takes on a lawyer to defend her privacy. But this is only the beginning of a mess that simply gets worse and worse, leading to an unexpected, brutal ending.
Made in Paris
Anne
Diane lives with publisher Hermann but everything is spoiled when Worms, Hermann’s loyal author and friend, reveals in his new book the affair he once had with Diane, in a highly subjective manner. She soon discovers the contents of the work, which Hermann tries to hide from her, and takes on a lawyer to defend her privacy. But this is only the beginning of a mess that simply gets worse and worse, leading to an unexpected, brutal ending.
In My Skin
Esther
Esther's life is panning out nicely. She will soon move in with her boyfriend Vincent and she seems set to get a permanent position at the public relations company where she freelances. All would be fine if Esther didn't accidentally discover a piercing curiosity about her own body.
In My Skin
Screenplay
Esther's life is panning out nicely. She will soon move in with her boyfriend Vincent and she seems set to get a permanent position at the public relations company where she freelances. All would be fine if Esther didn't accidentally discover a piercing curiosity about her own body.
In My Skin
Director
Esther's life is panning out nicely. She will soon move in with her boyfriend Vincent and she seems set to get a permanent position at the public relations company where she freelances. All would be fine if Esther didn't accidentally discover a piercing curiosity about her own body.
8명의 여인들
Writer
하룻밤의 스캔들, 그녀들의 아침이 우아하게 망가진다! | 눈 내리는 겨울밤, 그 남자의 방에 여덟 명의 여자들이 다녀갔다 1950년대 프랑스 한 시골 저택. 크리스마스를 맞아 가족들이 모이지만 그들의 사랑하는 가장이 살해되는 사건이 일어난다. 그 저택은 고립되어 있었기 때문에 살인자는 집에 있던 여덟 명의 여인들 중 한 사람인 것이 틀림없다. 그의 부인이었을까? 노처녀 처제? 욕심 많은 장모? 건방진 가정부 아니면 성실한 가정부? 어쩌면 그의 두 딸들? 깜짝 방문을 한 매력적인 여동생일 가능성은?
사랑의 추억
Writer
장과 마리아는 프랑스의 해변으로 둘만의 여름 휴가를 떠난다. 일상에서 벗어나 모처럼만에 여유를 즐기는 것도 잠시 수영하러 다녀오겠다던 남편 장은 끝내 돌아오지 않는다. 그 휴가는 단지 악몽일 뿐이었을까? 다시 일상으로 돌아온 마리아의 곁에는 여전히 장이 있다. 그와 한 침대를 쓰고 아침을 함께 먹으며, 그를 위해 넥타이를 선물하는 마리. 하지만 문득 문득 그녀는 자신의 삶에서 무언가가 잘못 되어 있음을 느낀다. 정지된 남편의 신용카드, 유부녀인 그녀에게 남자를 소개 시켜주려는 친구들, 게다가 시어머니는 장이 그녀에게 만족하지 못해 떠나버린거라고 하신다. 도대체 세상이 어떻게 돌아가는 걸까? 이렇게 가까이에서 장의 손길을 느끼는데 다른 사람들에겐 그가 보이지 않다니.
Psy-Show
Writer
"Psy-Show" concerns a man approaching middle age, a fragile soul who becomes the plaything of his psychoanalyst who surreptitiously re-positions his quiet motorized chair as his patient lies on the couch.
Psy-Show
Director
"Psy-Show" concerns a man approaching middle age, a fragile soul who becomes the plaything of his psychoanalyst who surreptitiously re-positions his quiet motorized chair as his patient lies on the couch.
Alias
Screenplay
On her birthday, Juliette is too upset to worry about the strange cleaner who imitates her every move and lusts after her clothing.
Alias
Director
On her birthday, Juliette is too upset to worry about the strange cleaner who imitates her every move and lusts after her clothing.
Terminale
Just before taking an irrevocable and tragic step, Caroline talks to Claire, her lycée friend. Later, Claire gathers five other school friends, and tells them Caroline's secret. The six agree to wage a guerrilla war against their philosophy teacher, the sarcastic and belittling M. Terrien, the cause of Caroline's despair. After seeking advice from Mayard, the school's guidance counselor and a leftist with a police record, the six look for evidence that could get Terrien fired. They strike gold, and then raise the stakes. Sarah, one of the six, hatches a deadly plan.
시트콤
Sophie
프랑스 중산층 가정에 울리는 갑작스런 총성과 함께 이야기는 몇 달전으로 거슬러 올라간다. 어느날 헬렌의 남편 장은 퇴근길에 애완용 흰쥐를 집안에 들여오고 그 이후부터 이상한 일들이 벌어지기 시작한다. 갑자기 게이라며 커밍아웃을 한 아들 니콜라, 충동적으로 2층에 서 뛰어내려 하반신이 마비된 딸 소피. 제멋대로인 가정부. 그런 자녀들을 걱정하는 헬렌에 비해 장은 가족들의 변화에 무심하다. 점점 더 악화되는 가족의 위기에 헬렌은 이 모임에 가길 거절하고 집에 홀로 남게 되면서 문제의 쥐와 접촉하게 되는데.
바다를 보라
Tatiana
샤샤는 10달된 딸과 함께 한적한 휴양지 이유(Yeu)섬에서 휴가를 보내고 있다. 업무에 바쁜 남편이 파리에서 돌아오기를 기다리며 무료한 날들을 보내던 어느 날, 타티아나라는 낯선 배낭족이 찾아와 마당에 야영할 수 있게 해달라고 부탁을 한다. 음산한 분위기를 풍기는 그녀를 보고 처음에 꺼리던 샤샤는 어린딸과 홀로 휴가를 보내는게 못내 외로워 이 여인을 맞아들인다. 타니아나를 저녁식사에 초대하는 등 호의를 베푸는 샤샤는 온몸에서 사악하고 예전의 모습을 발견하고 매력을 느끼게 된다. 이제 그녀는 다가올 위험을 감지하지 못한채 타티아나의 사악한 게임에 빠져들게 되는데…
Rétention
Writer
A young woman wanders through her partment, feeling dizzy.
Rétention
Director
A young woman wanders through her partment, feeling dizzy.
Rétention
A young woman wanders through her partment, feeling dizzy.
Bien sous tous rapports
Director
Sarah, 24 brings her boyfriend Olivier, 30, home to meet her very bourgeois family who are staunch supporters of deportment, education and good manners. Alone in the bedroom, waiting for lunch to be served, Sarah performs fellatio on Olivier. They are interrupted by Sarah's parents and two brothers who have been watching the act through a two-way mirror and consider it poorly carried out.
Bien sous tous rapports
Writer
Sarah, 24 brings her boyfriend Olivier, 30, home to meet her very bourgeois family who are staunch supporters of deportment, education and good manners. Alone in the bedroom, waiting for lunch to be served, Sarah performs fellatio on Olivier. They are interrupted by Sarah's parents and two brothers who have been watching the act through a two-way mirror and consider it poorly carried out.
Bien sous tous rapports
Sarah, 24 brings her boyfriend Olivier, 30, home to meet her very bourgeois family who are staunch supporters of deportment, education and good manners. Alone in the bedroom, waiting for lunch to be served, Sarah performs fellatio on Olivier. They are interrupted by Sarah's parents and two brothers who have been watching the act through a two-way mirror and consider it poorly carried out.