Ludwig Wüst

참여 작품

I AM HERE!
Production Design
In I AM HERE!, Wüst gave 16mm and its limitations on shooting a try, resulting in one of his most beautiful and intense works. Little happens outside childhood friends Monika and Martin talking while walking through a forest towards a barren field and a car. Their talk is simultaneously incessant and halting as they circle a history of hurt from their younger days.
I AM HERE!
Producer
In I AM HERE!, Wüst gave 16mm and its limitations on shooting a try, resulting in one of his most beautiful and intense works. Little happens outside childhood friends Monika and Martin talking while walking through a forest towards a barren field and a car. Their talk is simultaneously incessant and halting as they circle a history of hurt from their younger days.
I AM HERE!
Screenplay
In I AM HERE!, Wüst gave 16mm and its limitations on shooting a try, resulting in one of his most beautiful and intense works. Little happens outside childhood friends Monika and Martin talking while walking through a forest towards a barren field and a car. Their talk is simultaneously incessant and halting as they circle a history of hurt from their younger days.
I AM HERE!
Director
In I AM HERE!, Wüst gave 16mm and its limitations on shooting a try, resulting in one of his most beautiful and intense works. Little happens outside childhood friends Monika and Martin talking while walking through a forest towards a barren field and a car. Their talk is simultaneously incessant and halting as they circle a history of hurt from their younger days.
Ecce Homo
Director
Hotel
Director
Pilot of an episodic film of the same name, the scenes of which all take place in a shabby hourly hotel in Vienna.
3.30 PM
Director of Photography
두 친구가 15년 만에 만나 근황을 전한다. 오랜만의 조우는 경치 좋은 식당도, 그들의 집도 아닌 황량한 길가에서 이뤄진다. 이들은 스마트 시티 옆 버려진 땅과 시내를 돌아다니며 근황을 나누는데, 대화는 역사, 기억, 트라우마와 같은 민감한 주제로 이어진다. 마르틴과 안토니가 바꿔 쓰는 카메라로 관객은 각각의 인물로 치환되는 경험을 하고, 둘의 매우 사적이고 내밀한 관계 속 비밀 이야기를 듣는 유령 같은 존재가 된다. 영화는 도그마 정신을 계승하며 현실 공간에서 촬영된 순서대로 편집되었다.
3.30 PM
Producer
두 친구가 15년 만에 만나 근황을 전한다. 오랜만의 조우는 경치 좋은 식당도, 그들의 집도 아닌 황량한 길가에서 이뤄진다. 이들은 스마트 시티 옆 버려진 땅과 시내를 돌아다니며 근황을 나누는데, 대화는 역사, 기억, 트라우마와 같은 민감한 주제로 이어진다. 마르틴과 안토니가 바꿔 쓰는 카메라로 관객은 각각의 인물로 치환되는 경험을 하고, 둘의 매우 사적이고 내밀한 관계 속 비밀 이야기를 듣는 유령 같은 존재가 된다. 영화는 도그마 정신을 계승하며 현실 공간에서 촬영된 순서대로 편집되었다.
3.30 PM
Writer
두 친구가 15년 만에 만나 근황을 전한다. 오랜만의 조우는 경치 좋은 식당도, 그들의 집도 아닌 황량한 길가에서 이뤄진다. 이들은 스마트 시티 옆 버려진 땅과 시내를 돌아다니며 근황을 나누는데, 대화는 역사, 기억, 트라우마와 같은 민감한 주제로 이어진다. 마르틴과 안토니가 바꿔 쓰는 카메라로 관객은 각각의 인물로 치환되는 경험을 하고, 둘의 매우 사적이고 내밀한 관계 속 비밀 이야기를 듣는 유령 같은 존재가 된다. 영화는 도그마 정신을 계승하며 현실 공간에서 촬영된 순서대로 편집되었다.
3.30 PM
Director
두 친구가 15년 만에 만나 근황을 전한다. 오랜만의 조우는 경치 좋은 식당도, 그들의 집도 아닌 황량한 길가에서 이뤄진다. 이들은 스마트 시티 옆 버려진 땅과 시내를 돌아다니며 근황을 나누는데, 대화는 역사, 기억, 트라우마와 같은 민감한 주제로 이어진다. 마르틴과 안토니가 바꿔 쓰는 카메라로 관객은 각각의 인물로 치환되는 경험을 하고, 둘의 매우 사적이고 내밀한 관계 속 비밀 이야기를 듣는 유령 같은 존재가 된다. 영화는 도그마 정신을 계승하며 현실 공간에서 촬영된 순서대로 편집되었다.
Departure
Man
A man leaves a woman, a woman leaves a man. Both meet for a short while. Great changes await them at the end of this journey.
Departure
Producer
A man leaves a woman, a woman leaves a man. Both meet for a short while. Great changes await them at the end of this journey.
Departure
Writer
A man leaves a woman, a woman leaves a man. Both meet for a short while. Great changes await them at the end of this journey.
Departure
Director
A man leaves a woman, a woman leaves a man. Both meet for a short while. Great changes await them at the end of this journey.
Abschied
Writer
Abschied
Director
Das Haus meines Vaters
Director
PASOLINICODE02112011
Writer
Ludwig Wüst shows a mysterious meeting in Ostia, at the very place where Pier Paolo Pasolini was killed on November 2, 1975. A stranger tells that back then everything was different and that he is the only one that knows the real story of Pasolini's death
PASOLINICODE02112011
Producer
Ludwig Wüst shows a mysterious meeting in Ostia, at the very place where Pier Paolo Pasolini was killed on November 2, 1975. A stranger tells that back then everything was different and that he is the only one that knows the real story of Pasolini's death
PASOLINICODE02112011
Director
Ludwig Wüst shows a mysterious meeting in Ostia, at the very place where Pier Paolo Pasolini was killed on November 2, 1975. A stranger tells that back then everything was different and that he is the only one that knows the real story of Pasolini's death
Koma
Writer
Koma
Director
Zwei Frauen
Writer
After the death of her husband, a woman learns about his affaire.
Zwei Frauen
Director
After the death of her husband, a woman learns about his affaire.
Ägyptische Finsternis
Director
A woman travels through Egypt. Ludwig Wüst`s first film, based on a piece by author Ingeborg Bachmann.