This animated short by Claude Cloutier is a pictorial account of an attack on Canadian soldiers during WWI. On the edge of the battlefield, recruits are dreading the order to attack. At the signal, a young soldier leaps into a hell of fire and blood where the earth engulfs both the living and the dead. Blending archival images and Cloutier’s hypnotizing brushstroke, the film is a dazzling illustration of the futility of war.
영화는 피해자들의 피를 화면에 다루는 것을 피하기 위해 의도적으로 흑백으로 만들어졌다. 1989년 캐나다 몬트리올에 위치한 에콜 폴리테크 대학에서 일어난 사건을 페이크 다큐멘터리 형식으로 재현한 영화이다. 당시 마크 래핀이란 25세 남성이 범인이었는데, 45분 동안 그가 휘두른 총에 14명의 여학생들이 목숨을 잃었다. 실제로 유언장에 "페미니스트들이 싫다"라고 남기고 스스로 목숨을 끊었다. 그 사건 이후로 캐나다는 총기 소지법을 더욱 강화하였지만 캐나다인들이 겪은 충격은 매우 컸다고.. 이후에도 비슷한 사건이 계속 발생하여 캐나다인들에게 더욱 잊지 못할 사건이라고 한다. 영화는 총기사건을 다루고 있지만 소외받는 여성들을 대변하는 영화이기도 하다. 극중 살인범은 페미니스트가 온갖 편의를 누린다고 불만을 갖고 총기사건을 일으킨다. 하지만 영화 속에서 비추어지는 여성들은 편의를 누리는 것이 아니라 여성이기에 차별을 받는 존재로 그려진다. 아이러니하게도.. 사건이 일어나는 학교 또한 폴리테크닉, 즉 과학 기술 학교로 여성들의 비율이 매우 적은 편이다.
The film spans from Hepburn's early childhood to the 1950s which details her life as a Dutch ballerina, coming to grips with her parents' divorce, and enduring life in the Nazi-occupied Netherlands during World War II. She then settles in the U.S. where she succeeds in making it big as a movie actress, in such movies as Breakfast at Tiffany's.