Editor
50세의 마리아 가르시아는 한때 생존을 위해 고군분투하던 테킬라 공장인 도스 에스타시오네스의 소유주이며, 할리스코 고지대에 있는 멕시코 소유의 테킬라 공장들의 마지막 지주이다. 한때 마을에서 가장 부유한 사람 중 한 명이었던 마리아는 자신의 현재 재정 상황이 더이상 예전과 같지 않다는 것을 알고 있다. 전염병과 홍수로 인해 큰 피해를 입은 이때, 마리아는 지역 사회의 경제와 자존심을 구하기 위해 할 수 있는 모든 것을 하기로 결심한다.
Writer
50세의 마리아 가르시아는 한때 생존을 위해 고군분투하던 테킬라 공장인 도스 에스타시오네스의 소유주이며, 할리스코 고지대에 있는 멕시코 소유의 테킬라 공장들의 마지막 지주이다. 한때 마을에서 가장 부유한 사람 중 한 명이었던 마리아는 자신의 현재 재정 상황이 더이상 예전과 같지 않다는 것을 알고 있다. 전염병과 홍수로 인해 큰 피해를 입은 이때, 마리아는 지역 사회의 경제와 자존심을 구하기 위해 할 수 있는 모든 것을 하기로 결심한다.
Director
50세의 마리아 가르시아는 한때 생존을 위해 고군분투하던 테킬라 공장인 도스 에스타시오네스의 소유주이며, 할리스코 고지대에 있는 멕시코 소유의 테킬라 공장들의 마지막 지주이다. 한때 마을에서 가장 부유한 사람 중 한 명이었던 마리아는 자신의 현재 재정 상황이 더이상 예전과 같지 않다는 것을 알고 있다. 전염병과 홍수로 인해 큰 피해를 입은 이때, 마리아는 지역 사회의 경제와 자존심을 구하기 위해 할 수 있는 모든 것을 하기로 결심한다.
Producer
Nando, a young horse wrangler in a rural Mexican village, has taken his own life following a disagreement with his father. Caballerango shows the boy’s family members and townspeople as they reckon with the new realities borne out of this inexplicable tragedy. Each account of Nando’s story reveals a different aspect of this rural town, which is deeply affected by modernization. The confrontation between the centuries-old ways of life and the modern-day world seems to be creating serious identity crises among the younger generation. The story is told in a patient, observational style with methodical shots of the landscape, ranches, and of the two white horses, whom Nando and his father tended to. Those horses, the last to see Nando alive, connect us to an ethereal sensation of almost otherworldly mystical beings.
Director
Nando, a young horse wrangler in a rural Mexican village, has taken his own life following a disagreement with his father. Caballerango shows the boy’s family members and townspeople as they reckon with the new realities borne out of this inexplicable tragedy. Each account of Nando’s story reveals a different aspect of this rural town, which is deeply affected by modernization. The confrontation between the centuries-old ways of life and the modern-day world seems to be creating serious identity crises among the younger generation. The story is told in a patient, observational style with methodical shots of the landscape, ranches, and of the two white horses, whom Nando and his father tended to. Those horses, the last to see Nando alive, connect us to an ethereal sensation of almost otherworldly mystical beings.
Editor
A weathered man is partially visible in a rear-view mirror as he relates getting mixed up with the wrong kind.
Director
A weathered man is partially visible in a rear-view mirror as he relates getting mixed up with the wrong kind.
Director
A quietist exploration on the way fear shapes the contour of spaces, The Wait portrays at once the straits of immigrant life and the haunting soundscape of reprieve.
Director
José’s son, Nando, has committed suicide and José repeatedly runs through the final words that he spoke to him.