Producer
Hatem is a corrupt police officer, who loves his neighbor Nour, who in turn loves the prosecutor, Sherif and Hatem tries to win Nour’s attention even if by force.
Director
Hatem is a corrupt police officer, who loves his neighbor Nour, who in turn loves the prosecutor, Sherif and Hatem tries to win Nour’s attention even if by force.
Director
칸영화제 60주년을 기념하여 조직위원장 질 자콥이 직접 제작과 편집을 맡고, ‘영화관(館)’ 하면 떠오르는 느낌을 주제로 역대 황금종려상 수상 감독 35명이 3분짜리 스케치 33편을 찍어 완성된 영화. 거장들의 개성 넘치는 작품 속에 그들만의 영화관(觀)이 엿보인다.
Director
A young Chahine and his lead actress commiserate over the critical failure of their movie at Cannes.
Writer
An enthralling look at the relationship between America and the Arab World from an Arab perspective. It tells the story of Yehia, a renowned Egyptian filmmaker whose life has been shaped by a pair of disrupted love affairs, one with an American woman named Ginger, the other with America itself.
Director
An enthralling look at the relationship between America and the Arab World from an Arab perspective. It tells the story of Yehia, a renowned Egyptian filmmaker whose life has been shaped by a pair of disrupted love affairs, one with an American woman named Ginger, the other with America itself.
Writer
세계적인 미디어 그룹인 프랑스의 비벤디 유니버설 스튜디오의 카날 프로덕션이 전세계 11명의 주요 영화감독에게 의뢰해 9.11사태와 관련된 견해를 담아 만든 옴니버스 영화.
Director
세계적인 미디어 그룹인 프랑스의 비벤디 유니버설 스튜디오의 카날 프로덕션이 전세계 11명의 주요 영화감독에게 의뢰해 9.11사태와 관련된 견해를 담아 만든 옴니버스 영화.
Six strong-willed women whose adventurous streak changed the face of film industry in early twentieth century Egypt – a time when the country was, despite the liberal ripples, still steeped in conservative tradition. The film shows how these women, different as they were in class and social background, broke taboos and dismissed conventional wisdom to fulfill their overpowering passion for filmmaking. Women Who Loved Cinema takes us to the past and brings us, seamlessly, to the present day. Aziza ... Fatema ... Behidja ... Amina ... Assia … Mary... theirs is a story that will remain indelibly etched in the memory of Egyptian cinema.
Music
말락은 유명한 여배우로 그녀의 경력과 가정생활은 말썽으로 가득하다. 말락의 다음 히트작이 될 영화의 시나리오 작가인 알피는 작가의 한계에 부딪히며, 말락의 남편은 그녀의 가장 친한 친구에게 가버린다. 어느 날 말락은 나메이라는 젊고 잘생긴 청년에게 적극적인 구애를 받지만 그녀의 친구들과 가족은 그가 바람둥이 사기꾼이라며 만류한다. 역시나 말락을 사랑하고 있던 알피는 그녀의 가족과 공모해서 나메이의 진짜 의도를 캐려고 한다.
Producer
말락은 유명한 여배우로 그녀의 경력과 가정생활은 말썽으로 가득하다. 말락의 다음 히트작이 될 영화의 시나리오 작가인 알피는 작가의 한계에 부딪히며, 말락의 남편은 그녀의 가장 친한 친구에게 가버린다. 어느 날 말락은 나메이라는 젊고 잘생긴 청년에게 적극적인 구애를 받지만 그녀의 친구들과 가족은 그가 바람둥이 사기꾼이라며 만류한다. 역시나 말락을 사랑하고 있던 알피는 그녀의 가족과 공모해서 나메이의 진짜 의도를 캐려고 한다.
Writer
말락은 유명한 여배우로 그녀의 경력과 가정생활은 말썽으로 가득하다. 말락의 다음 히트작이 될 영화의 시나리오 작가인 알피는 작가의 한계에 부딪히며, 말락의 남편은 그녀의 가장 친한 친구에게 가버린다. 어느 날 말락은 나메이라는 젊고 잘생긴 청년에게 적극적인 구애를 받지만 그녀의 친구들과 가족은 그가 바람둥이 사기꾼이라며 만류한다. 역시나 말락을 사랑하고 있던 알피는 그녀의 가족과 공모해서 나메이의 진짜 의도를 캐려고 한다.
Director
말락은 유명한 여배우로 그녀의 경력과 가정생활은 말썽으로 가득하다. 말락의 다음 히트작이 될 영화의 시나리오 작가인 알피는 작가의 한계에 부딪히며, 말락의 남편은 그녀의 가장 친한 친구에게 가버린다. 어느 날 말락은 나메이라는 젊고 잘생긴 청년에게 적극적인 구애를 받지만 그녀의 친구들과 가족은 그가 바람둥이 사기꾼이라며 만류한다. 역시나 말락을 사랑하고 있던 알피는 그녀의 가족과 공모해서 나메이의 진짜 의도를 캐려고 한다.
as Self
A documentary that focuses on Abbas Kiarostami's cinematic philosophy talking to himself and other figures, and also seeks the opinion about his works both inside and outside his homeland.
Writer
첫눈에 반해 결혼까지 한 아담과 하나네. 그들은 미칠 듯이 서로를 사랑한다. 보잘것없는 집안 출신의 저널리스트인 하나네는 국민의 돈으로 호위호식하는 부유층 엘리트를 비판하는 글을 쓰고 있다. 부패가 만연한 가운데 미국의 관심사는 관광사업의 이익을 차지하는 것. 아담의 부모는 그들과 깊은 관련을 맺고 있다. 아들을 지나치게 사랑하는 아담의 어머니 마가렛은 아들에 대한 소유욕을 버리지 못하고 하나네를 제거하려고 하지만 아내를 향한 아담의 깊은 사랑은 그녀의 계획을 무산시킨다. 아담은 자신의 부모가 선호하는 지구촌화와 국제적 은행의 탐욕, 그리고 이런 시스템들과 광신도적인 정치적 극단주의자와의 연계에서 부정적인 영향을 알게 된다. 그 격랑에 함께 해항하는 아담과 하나네. 하지만 새로운 세계 질서를 얻기 위해서 그들은 값비싼 희생을 치러야만 한다.
Producer
첫눈에 반해 결혼까지 한 아담과 하나네. 그들은 미칠 듯이 서로를 사랑한다. 보잘것없는 집안 출신의 저널리스트인 하나네는 국민의 돈으로 호위호식하는 부유층 엘리트를 비판하는 글을 쓰고 있다. 부패가 만연한 가운데 미국의 관심사는 관광사업의 이익을 차지하는 것. 아담의 부모는 그들과 깊은 관련을 맺고 있다. 아들을 지나치게 사랑하는 아담의 어머니 마가렛은 아들에 대한 소유욕을 버리지 못하고 하나네를 제거하려고 하지만 아내를 향한 아담의 깊은 사랑은 그녀의 계획을 무산시킨다. 아담은 자신의 부모가 선호하는 지구촌화와 국제적 은행의 탐욕, 그리고 이런 시스템들과 광신도적인 정치적 극단주의자와의 연계에서 부정적인 영향을 알게 된다. 그 격랑에 함께 해항하는 아담과 하나네. 하지만 새로운 세계 질서를 얻기 위해서 그들은 값비싼 희생을 치러야만 한다.
Director
첫눈에 반해 결혼까지 한 아담과 하나네. 그들은 미칠 듯이 서로를 사랑한다. 보잘것없는 집안 출신의 저널리스트인 하나네는 국민의 돈으로 호위호식하는 부유층 엘리트를 비판하는 글을 쓰고 있다. 부패가 만연한 가운데 미국의 관심사는 관광사업의 이익을 차지하는 것. 아담의 부모는 그들과 깊은 관련을 맺고 있다. 아들을 지나치게 사랑하는 아담의 어머니 마가렛은 아들에 대한 소유욕을 버리지 못하고 하나네를 제거하려고 하지만 아내를 향한 아담의 깊은 사랑은 그녀의 계획을 무산시킨다. 아담은 자신의 부모가 선호하는 지구촌화와 국제적 은행의 탐욕, 그리고 이런 시스템들과 광신도적인 정치적 극단주의자와의 연계에서 부정적인 영향을 알게 된다. 그 격랑에 함께 해항하는 아담과 하나네. 하지만 새로운 세계 질서를 얻기 위해서 그들은 값비싼 희생을 치러야만 한다.
Writer
이 영화는 아랍이 안달루시아를 지배했던 12세기를 배경으로 스페인의 코르도바에 살았던 모슬림 철학자인 아베로에스의 실화를 다룬다. 아베로에스는 아리스토텔레스의 추종자로서 당대 아리스토텔레스 철학에 대한 권위 있는 주석들을 내놓았는데, 이슬람 근본주의자들은 인간적이며 합리적인 철학을 전파하려는 그의 활동을 자신들의 종교적 교리에 반하는 행위로 간주한다. 근본주의자들의 억압으로 인해 결국 그의 모든 책들이 소각 당하게 되지만, 그의 학생들에 의해 복사된 아리스토텔레스 철학에 대한 주석들은 이집트로 몰래 보내져 현대 서양철학의 초석을 다지는데 중요한 역할을 하게 된다.
Director
이 영화는 아랍이 안달루시아를 지배했던 12세기를 배경으로 스페인의 코르도바에 살았던 모슬림 철학자인 아베로에스의 실화를 다룬다. 아베로에스는 아리스토텔레스의 추종자로서 당대 아리스토텔레스 철학에 대한 권위 있는 주석들을 내놓았는데, 이슬람 근본주의자들은 인간적이며 합리적인 철학을 전파하려는 그의 활동을 자신들의 종교적 교리에 반하는 행위로 간주한다. 근본주의자들의 억압으로 인해 결국 그의 모든 책들이 소각 당하게 되지만, 그의 학생들에 의해 복사된 아리스토텔레스 철학에 대한 주석들은 이집트로 몰래 보내져 현대 서양철학의 초석을 다지는데 중요한 역할을 하게 된다.
Director
1995년 영화탄생 1백주년을 기념하기 위해 제작한 작품으로서 현재 활동중인 유명 감독들이 뤼미에르가 촬영했던 카메라를 들고 찍은 50초 분량의 단편영화 39편과 감독들의 인터뷰, 촬영장면 등이 함께 들어간 극영화 겸 다큐멘터리. 테오 앙겔로풀로스, 코스타 가브라스, 피터 그리너웨이, 압바스 키아로스타미, 스파 이크 리, 데이비드린치, 빔 벤더스, 마틴 스콜세지등 39명의 유명 감독들이 참가했다.
Himself
A documentary series chronicling the life of egyptian director Youssef Chahine.
Writer
성서의 요셉 이야기를 이집트적인 관점에서 각색해 하나의 기발한 캐릭터 드라마로 완성했다. 이 영화에서 요셉은 램으로 불린다. 미신에 빠져있는 가족들과 형제들의 학대에 못이긴 램은 이집트로 가서 농업을 공부하려고 한다. 곧 그는 형제들과 사나이 반도를 가로질러 여행을 떠나는데, 그의 악독한 형제들은 갑자기 그를 테베의 지도자 아미하르의 부하인 이집트인 오지르에게 팔아넘긴다. 아미하르는 램의 인간미에 매료되어 그에게 시 외곽에 있는 미경작지를 하사한다. 하지만 램은 자신이 아미하르와 아문 신의 사제인 그의 아내 시미히트 사이에서 벌어지는 다툼에 볼모가 되어있음을 깨닫게 된다.
Producer
성서의 요셉 이야기를 이집트적인 관점에서 각색해 하나의 기발한 캐릭터 드라마로 완성했다. 이 영화에서 요셉은 램으로 불린다. 미신에 빠져있는 가족들과 형제들의 학대에 못이긴 램은 이집트로 가서 농업을 공부하려고 한다. 곧 그는 형제들과 사나이 반도를 가로질러 여행을 떠나는데, 그의 악독한 형제들은 갑자기 그를 테베의 지도자 아미하르의 부하인 이집트인 오지르에게 팔아넘긴다. 아미하르는 램의 인간미에 매료되어 그에게 시 외곽에 있는 미경작지를 하사한다. 하지만 램은 자신이 아미하르와 아문 신의 사제인 그의 아내 시미히트 사이에서 벌어지는 다툼에 볼모가 되어있음을 깨닫게 된다.
Director
성서의 요셉 이야기를 이집트적인 관점에서 각색해 하나의 기발한 캐릭터 드라마로 완성했다. 이 영화에서 요셉은 램으로 불린다. 미신에 빠져있는 가족들과 형제들의 학대에 못이긴 램은 이집트로 가서 농업을 공부하려고 한다. 곧 그는 형제들과 사나이 반도를 가로질러 여행을 떠나는데, 그의 악독한 형제들은 갑자기 그를 테베의 지도자 아미하르의 부하인 이집트인 오지르에게 팔아넘긴다. 아미하르는 램의 인간미에 매료되어 그에게 시 외곽에 있는 미경작지를 하사한다. 하지만 램은 자신이 아미하르와 아문 신의 사제인 그의 아내 시미히트 사이에서 벌어지는 다툼에 볼모가 되어있음을 깨닫게 된다.
This concise masterpiece began as a commission by French TV for the news series Envoyé spécial. By filming Cairo with his unique sense of artistic digression, Chahine transformed this portrait of a city into the self-portrait of a filmmaker.
Director
This concise masterpiece began as a commission by French TV for the news series Envoyé spécial. By filming Cairo with his unique sense of artistic digression, Chahine transformed this portrait of a city into the self-portrait of a filmmaker.
Yehia Eskendarany / Marc Antoine / Sostratus / Hephaestion
Set in 1987 against the backdrop of a hunger strike by the Egyptian film industry, Chahine himself steps in to play Yehia, the famed Egyptian director whose life is chronicled in "Alexandria, Why?" and "An Egyptian Story". Obsessed with Amr, the handsome actor he discovered and cast as his alter-ego in parts one and two of The Alexandria Trilogy, Yehia pressures Amr to star in various film projects that change even as Yehia's perception of the young actor begins to change. He first casts Amr as Hamlet, which the actor deems too demanding for his talents, then as the lead in a musical biopic of demigod Alexander the Great, who founded the city of Alexandria in 332 B.C.
Writer
Set in 1987 against the backdrop of a hunger strike by the Egyptian film industry, Chahine himself steps in to play Yehia, the famed Egyptian director whose life is chronicled in "Alexandria, Why?" and "An Egyptian Story". Obsessed with Amr, the handsome actor he discovered and cast as his alter-ego in parts one and two of The Alexandria Trilogy, Yehia pressures Amr to star in various film projects that change even as Yehia's perception of the young actor begins to change. He first casts Amr as Hamlet, which the actor deems too demanding for his talents, then as the lead in a musical biopic of demigod Alexander the Great, who founded the city of Alexandria in 332 B.C.
Director
Set in 1987 against the backdrop of a hunger strike by the Egyptian film industry, Chahine himself steps in to play Yehia, the famed Egyptian director whose life is chronicled in "Alexandria, Why?" and "An Egyptian Story". Obsessed with Amr, the handsome actor he discovered and cast as his alter-ego in parts one and two of The Alexandria Trilogy, Yehia pressures Amr to star in various film projects that change even as Yehia's perception of the young actor begins to change. He first casts Amr as Hamlet, which the actor deems too demanding for his talents, then as the lead in a musical biopic of demigod Alexander the Great, who founded the city of Alexandria in 332 B.C.
Self
Trio is a cinematic series of filmed portraits that shows, in a single large, fixed and silent shot of 3 minutes and 20 seconds, three people free to do what they want.
Self
Focusing on key Arab films produced in the last 20 years. Férid Boughedir traces the development of the film-makers' concern to produce more socially aware cinema. Themes include the issue of Palestinian homeland rights and the nature of Arab identity. The film-makers also share a desire to develop a strong poetic tradition.
Writer
Egypt, 1947: in the midst of a cholera outbreak. A washerwoman tries to take care of her family, while at the same time resisting the advances of a charming suitor who's half her age.
Rafah
Egypt, 1947: in the midst of a cholera outbreak. A washerwoman tries to take care of her family, while at the same time resisting the advances of a charming suitor who's half her age.
Director
Egypt, 1947: in the midst of a cholera outbreak. A washerwoman tries to take care of her family, while at the same time resisting the advances of a charming suitor who's half her age.
Writer
This big-budget historical epic from acclaimed Egyptian director Youssef Chahine features a crazed turn by Patrice Chereau as Napoleon Bonaparte. The film, an Egyptian-French co-production, deals with Napoleon's occupation of Alexandria and its effect on a typical Egyptian family. Michel Piccoli leads the cast as a general in Napoleon's army who tentatively befriends a local poet.
Director
This big-budget historical epic from acclaimed Egyptian director Youssef Chahine features a crazed turn by Patrice Chereau as Napoleon Bonaparte. The film, an Egyptian-French co-production, deals with Napoleon's occupation of Alexandria and its effect on a typical Egyptian family. Michel Piccoli leads the cast as a general in Napoleon's army who tentatively befriends a local poet.
yehia (old)
After we last see him in "Alexandria, Why?" Egyptian filmmaker Yehia Mourad is in his thirties, and successful in his work, he has grown distant from his wife and children and suffers a symbolic blockage of the heart while shooting the final scenes of his latest film. After being flown to England for evaluation, it's determined that Yehia must undergo emergency surgery. Fact and fiction blend seamlessly—with healthy doses of cleverly absurdist fantasy—as the film explores the various personalities and forces that have made Yehia (and Youssef Chahine) the man he has become.
Producer
After we last see him in "Alexandria, Why?" Egyptian filmmaker Yehia Mourad is in his thirties, and successful in his work, he has grown distant from his wife and children and suffers a symbolic blockage of the heart while shooting the final scenes of his latest film. After being flown to England for evaluation, it's determined that Yehia must undergo emergency surgery. Fact and fiction blend seamlessly—with healthy doses of cleverly absurdist fantasy—as the film explores the various personalities and forces that have made Yehia (and Youssef Chahine) the man he has become.
Writer
After we last see him in "Alexandria, Why?" Egyptian filmmaker Yehia Mourad is in his thirties, and successful in his work, he has grown distant from his wife and children and suffers a symbolic blockage of the heart while shooting the final scenes of his latest film. After being flown to England for evaluation, it's determined that Yehia must undergo emergency surgery. Fact and fiction blend seamlessly—with healthy doses of cleverly absurdist fantasy—as the film explores the various personalities and forces that have made Yehia (and Youssef Chahine) the man he has become.
Director
After we last see him in "Alexandria, Why?" Egyptian filmmaker Yehia Mourad is in his thirties, and successful in his work, he has grown distant from his wife and children and suffers a symbolic blockage of the heart while shooting the final scenes of his latest film. After being flown to England for evaluation, it's determined that Yehia must undergo emergency surgery. Fact and fiction blend seamlessly—with healthy doses of cleverly absurdist fantasy—as the film explores the various personalities and forces that have made Yehia (and Youssef Chahine) the man he has become.
N°133
Reel 14 of Gérard Courant's on-going Cinematon series.
할리우드 영화의 화려함에 매혹되어 있는 십대 소년 예히아는 주변을 가득 메우고 있는 공포 분위기에서 벗어나 상상의 세계로 도피한다. 하지만 그는 유럽을 점령한 나치의 잔학상에 대해 하나 둘씩 알아가면서 실제 삶의 참혹한 현실을 외면하기 어려워진다. 특히 지방출신의 소녀와 사랑에 빠진 후에는...
Producer
할리우드 영화의 화려함에 매혹되어 있는 십대 소년 예히아는 주변을 가득 메우고 있는 공포 분위기에서 벗어나 상상의 세계로 도피한다. 하지만 그는 유럽을 점령한 나치의 잔학상에 대해 하나 둘씩 알아가면서 실제 삶의 참혹한 현실을 외면하기 어려워진다. 특히 지방출신의 소녀와 사랑에 빠진 후에는...
Writer
할리우드 영화의 화려함에 매혹되어 있는 십대 소년 예히아는 주변을 가득 메우고 있는 공포 분위기에서 벗어나 상상의 세계로 도피한다. 하지만 그는 유럽을 점령한 나치의 잔학상에 대해 하나 둘씩 알아가면서 실제 삶의 참혹한 현실을 외면하기 어려워진다. 특히 지방출신의 소녀와 사랑에 빠진 후에는...
Director
할리우드 영화의 화려함에 매혹되어 있는 십대 소년 예히아는 주변을 가득 메우고 있는 공포 분위기에서 벗어나 상상의 세계로 도피한다. 하지만 그는 유럽을 점령한 나치의 잔학상에 대해 하나 둘씩 알아가면서 실제 삶의 참혹한 현실을 외면하기 어려워진다. 특히 지방출신의 소녀와 사랑에 빠진 후에는...
Producer
Producer
The story of the friendship that develops between two men with quite different world views. One, a water carrier whose wife has died twenty years before, spends his days thinking about her. The other, who works in the funeral business, spends his life in the pursuit of pleasure because he recognizes that death will bring an end to all enjoyment. They meet and become friends. Through this friendship the water carrier is encouraged to change his morbid way of thinking and to enjoy life.
Producer
알리는 10년이 넘도록 정치범으로 수감돼 있으며, 가족들은 그의 귀환을 손꼽아 기다리고 있다. 그들은 이 정의로운 남자가 언젠가는 그의 포악한 형에 맞설 것이라고 믿는다. 성대한 파티가 열리던 날, 홀연히 나타난 알리를 아무도 알아보지 못한다. 오랜 감옥 생활은 알리의 젊음과 이상을 철저하게 망가뜨려 다른 사람으로 만들어 버린 것이다.
Writer
알리는 10년이 넘도록 정치범으로 수감돼 있으며, 가족들은 그의 귀환을 손꼽아 기다리고 있다. 그들은 이 정의로운 남자가 언젠가는 그의 포악한 형에 맞설 것이라고 믿는다. 성대한 파티가 열리던 날, 홀연히 나타난 알리를 아무도 알아보지 못한다. 오랜 감옥 생활은 알리의 젊음과 이상을 철저하게 망가뜨려 다른 사람으로 만들어 버린 것이다.
Director
알리는 10년이 넘도록 정치범으로 수감돼 있으며, 가족들은 그의 귀환을 손꼽아 기다리고 있다. 그들은 이 정의로운 남자가 언젠가는 그의 포악한 형에 맞설 것이라고 믿는다. 성대한 파티가 열리던 날, 홀연히 나타난 알리를 아무도 알아보지 못한다. 오랜 감옥 생활은 알리의 젊음과 이상을 철저하게 망가뜨려 다른 사람으로 만들어 버린 것이다.
Director
The construction of the Aswan dam as seen by those who took part in it: engineers, workers, Egyptians, and Soviets.
Producer
Set shortly before and during the Six Day War in June of 1967, The Sparrow follows a young police officer stationed in a small village in Upper Egypt whose inhabitants suffer from the harassment of a corrupt businessman.
Writer
Set shortly before and during the Six Day War in June of 1967, The Sparrow follows a young police officer stationed in a small village in Upper Egypt whose inhabitants suffer from the harassment of a corrupt businessman.
Director
Set shortly before and during the Six Day War in June of 1967, The Sparrow follows a young police officer stationed in a small village in Upper Egypt whose inhabitants suffer from the harassment of a corrupt businessman.
Writer
한 경찰관이 우연히 정체 불명의 시체를 발견하면서 시작된다. 사건을 조사하던 두 형사는 단순한 살인사건이 아니라, 이와 연관된 또 다른 사건이 있음을 알게 되는데…
Director
한 경찰관이 우연히 정체 불명의 시체를 발견하면서 시작된다. 사건을 조사하던 두 형사는 단순한 살인사건이 아니라, 이와 연관된 또 다른 사건이 있음을 알게 되는데…
Writer
Tarek loves his cousin Zubaida and travels to Spain to work in bullfighting under a pseudonym. Zubaida comes to Spain in search of her lover, but despite his pleas for her to return to Morocco, she continues to follow him.
Director
Tarek loves his cousin Zubaida and travels to Spain to work in bullfighting under a pseudonym. Zubaida comes to Spain in search of her lover, but despite his pleas for her to return to Morocco, she continues to follow him.
Director
Set in 1933, the mayor informs the peasants that the share of irrigation of their land will be split equally between them and feudal lord Mahmoud Bey. The peasants send Muhammad Effendi to submit a petition to the government. Then Mahmoud Bey proposes a project that would require taking part of the peasants' lands.
Writer
Renegotiating the representational paradigm of nationhood the film draws a heterogeneous picture of Egyptian society as well as Soviet workers as they embarked on the momentous dam enterprise. The films presents a vision of a nation deep rooted in unity as well as diversity. The films projection of a renewed imagining of the nation inadvertently acknowledges a new and nuanced understanding of its goals, political objectives, and how these impact the personal within it. (KHOURI)
Director
Renegotiating the representational paradigm of nationhood the film draws a heterogeneous picture of Egyptian society as well as Soviet workers as they embarked on the momentous dam enterprise. The films presents a vision of a nation deep rooted in unity as well as diversity. The films projection of a renewed imagining of the nation inadvertently acknowledges a new and nuanced understanding of its goals, political objectives, and how these impact the personal within it. (KHOURI)
Director
In a peaceful village, the mayor, seeing that the population is bored with tranquility, invents the mystical figure of Rajeh, and tells stories to villagers about the exploits of Rajeh, who kills and maims and steals. One day the mayor (Nasri Shamseddine) tells the villagers that Rajeh is heading to the village itself and they better be careful. Two smart men notice that the mayor was lying and that it is all his imagination. So they go on making good on the fictitious person and steal money and assault the mayor in the dark saying that they were Rajeh. Eventually, an old man with the name of Rajeh arrives in the village, amid public fears. Then it became obvious that Rajeh was merely a seller of rings for weddings and he wanted to marry his son to Fairuz the nephew of the mayor. The two bad guys willingly go to jail for making use of the mayor's joke.
The story of a 40-year-old married woman who has fallen into idleness and does not know how to approach the revolutionary events in her country. She finds a new meaning in life when she falls in love with an aspiring young student. “I shot FAGR YOM GUEDID in 1964. I count it among my best films and still stand by it completely. It is about the class whose assets were nationalized after the 1952 revolution. I explored the question of whether this class still had a place in Egyptian society.”
Director
The story of a 40-year-old married woman who has fallen into idleness and does not know how to approach the revolutionary events in her country. She finds a new meaning in life when she falls in love with an aspiring young student. “I shot FAGR YOM GUEDID in 1964. I count it among my best films and still stand by it completely. It is about the class whose assets were nationalized after the 1952 revolution. I explored the question of whether this class still had a place in Egyptian society.”
Screenplay
The first Sultan of Egypt and Syria leads the Muslim military campaign against the invading Christians from Europe during the Third Crusade.
Director
The first Sultan of Egypt and Syria leads the Muslim military campaign against the invading Christians from Europe during the Third Crusade.
Director
As Hamdy fights with a fisherman and kills him in front of his daughter, he goes to prison as the fisherman's daughter goes blind. After his release, he tries to atone for his sin by approaching her. They fall in love and get married, but when he finds out that she can regain her sight, he panics.
Director
Beautiful dancer Warda finds herself homeless. She finds a job at a cotton ginning plant. She loves Abdo who runs the plant, and she kills the elderly Shahawi, the plant owner who wanted to assault her and runs away with Abdo, while Metwally, the owner's son chases them.
Director
The story deals with an upscale family that is down on its luck. As the butcher Madbouly foots the bills for the entire family, the authoritative Berlanty is the one in charge. When the carpenter Ragab falls for Madbouly's niece Amal, Berlanty insists he finishes his education first.
Director
A young employee tries to cover for his colleague, whom he loves, after he discovers that she embezzled money from the company they work in. As he gets accused of her crime, he gets involved in her husband's murder and tries to escape.
Director
Jamila, an Algerian girl who loves her homeland, joins the nationalist movement to liberate her country from French occupation. Based on the life of Djamila Bouhired, who was arrested and tortured by the French Algerian government, Chahine's first explicitly political film managed to galvanize wide solidarity with the Algerian resistance from across the Arab World, starting in Egypt.
Qinawi
카이로 역. 역에서 벌어먹고 사는 사람들과 짐꾼, 이별하는 이들, 그들을 통제하려는 사람들까지 얽혀 있다.
Director
카이로 역. 역에서 벌어먹고 사는 사람들과 짐꾼, 이별하는 이들, 그들을 통제하려는 사람들까지 얽혀 있다.
Director
He is forced to marry his cousin (Yasmina) after their uncle leaves them a large inheritance, provided that the two get married. The two accept marriage as a visual marriage and separate after receiving the inheritance, but during the honeymoon in Aswan they fall in love.
Director
Horeya, the nurse is trying to help the patient Ahmed get out of his emotional shock.
Story
Ragab, a poor sailor, returns home to Alexandria after three years of absence, during which he tried to save money to marry his one true love, Hamedah. But there's trouble on the harbor, and with an old friend.
Screenplay
Ragab, a poor sailor, returns home to Alexandria after three years of absence, during which he tried to save money to marry his one true love, Hamedah. But there's trouble on the harbor, and with an old friend.
Director
Ragab, a poor sailor, returns home to Alexandria after three years of absence, during which he tried to save money to marry his one true love, Hamedah. But there's trouble on the harbor, and with an old friend.
Screenplay
Essam, a young bedouin who discovers the cruel tyranny of his ruler after people from his tribe are unjustly murdered, decides to overthrow him.
Director
Essam, a young bedouin who discovers the cruel tyranny of his ruler after people from his tribe are unjustly murdered, decides to overthrow him.
Director
A rich landlord floods and destroys a village on purpose to prevent the people living there from making a profit off their crops. What he doesn't know is that his own daughter is in love with Ahmed, a young man from the village.
Director
Director
Screenplay
Famous singer Fekreyya Fawzy is married to Farid, a man devoured by gambling. While traveling by train, Fekreyya has an accident. Her husband orders that she hide herself so he can get the insurance money needed to cover his debts.
Director
Famous singer Fekreyya Fawzy is married to Farid, a man devoured by gambling. While traveling by train, Fekreyya has an accident. Her husband orders that she hide herself so he can get the insurance money needed to cover his debts.
Director
Hemaidah is a Farmer who hates country life. He hates working in fields and taking care of the animals in his farm. Though unsatisfied with her, he marries Zebeidah, a woman in the same village.
Writer
1950 Cairo, Amin is a simple employee who lives with his family of three, his wife Zahira, son Nabil and daughter Hoda. Amin’s friend Mabrouk convinces Amin to invest his life savings in a project, which he promises, will get him rich. Amin agrees but forgets to take a receipt. Amin suddenly dies and watches on from the after life.
Director
1950 Cairo, Amin is a simple employee who lives with his family of three, his wife Zahira, son Nabil and daughter Hoda. Amin’s friend Mabrouk convinces Amin to invest his life savings in a project, which he promises, will get him rich. Amin agrees but forgets to take a receipt. Amin suddenly dies and watches on from the after life.