Ebrahim Ghafori

참여 작품

The Accordion
Director of Photography
A couple of children earn their living by playing music on the streets of Teheran. But a thief steals their accordion.
The White Meadows
Director of Photography
Rahmat travels to a host of islands in a vast salt pan in order to collect the inhabitant's tears for an unknown purpose. He is joined on his mysterious journey by a young boy searching for his father. As their travel nears its end, a potent critique of the Iran's political leadership emerges.
Sex & Philosophy
Director of Photography
In the midst of a mid-life crisis Jan, a 40 year old dancing teacher, decides to instigate a revolution against himself. His first act is to summon each of his four lovers, who are unaware of each other, to join him at the dance studio where we assume he is a tutor. His revelations to the women prompt a discourse about love and the fleeting nature of happiness. But when he comes to the fourth and final woman, he finds that his own philosophy of love is not as easy to apply as he had presumed. He realizes that the more the contemporary world has become sexually oriented the farther it has moved away from love...
Stray Dogs
Director of Photography
Two children are orphaned in post-Taliban Afghanistan.
천상의 소녀
Director of Photography
여기, 아프가니스탄의 수도 카불에는 할머니, 어머니와 가난하게 살고 있는 열두 살 소녀가 있다. 아버지를 비롯한 집안의 남자들은 모두 전쟁에 나가 죽었다. 어머니는 병원의 조수로 일하며 남은 가족인 할머니와 소녀를 부양하며 겨우 살아가고 있다. 어느 날 탈레반 정권이 소녀의 어머니가 일하던 병원을 폐쇄시키고 어머니는 일자리를 잃게 된다. 가족인 남자가 동행하지 않으면 밖에 나갈 수도, 일을 할 수도 없는 아프가니스탄의 탈레반 정권. 혹독한 가난에 시달리게 된 마을에서는 이에 항의하는 여인들의 시위가 매일 이어진다. 생계의 위협에 직면하게 된 소녀의 가족. 할머니는 군인의 눈을 피해 소녀를 남장시키자고 제안하는데…
오후 5시
Cinematography
Nogreh is a young Afghani woman living with her father and her sister-in-law, Leylomah, whose husband, Akhtar, is missing. Beyond the issue of Akhtar, Leylomah is most concerned with how to feed her baby. She cannot provide milk for her baby as her own hunger is preventing her from lactating. Nogreh, however, aspires toward a life in a western styled democracy. Although the Taliban are no longer in power in Afghanistan, traditional forces are still active in the country. Nogreh often displays signs of rebellion, such as wearing a pair of white pumps instead of the traditional slipper beneath her burqa. But mostly, Nogreh wants to be educated. Without her father's knowledge, Nogreh is attending a secular girls school. Ultimately, she wants to become President of Afghanistan. With the help of a Pakistani refugee who likes her as a woman, Nogreh tries to understand exactly what forces led to current world leaders being elected, those forces which she wants to emulate.
2001년 9월 11일
Director of Photography
세계적인 미디어 그룹인 프랑스의 비벤디 유니버설 스튜디오의 카날 프로덕션이 전세계 11명의 주요 영화감독에게 의뢰해 9.11사태와 관련된 견해를 담아 만든 옴니버스 영화.
Kandahar
Director of Photography
After an Afghanistan-born woman who lives in Canada receives a letter from her suicidal sister, she takes a perilous journey through Afghanistan to try to find her.
칠판
Cinematography
이란과 이라크의 국경지대에서 칠판을 등에 지고 산을 오르는 리부아르와 싸이드. 이들은 외딴 마을의 학생을 직접 찾아다니는 선생님이다. 배우는 데 뜻이 없는 거친 아이들이 험한 일을 더 고되게 하지만 그들은 쉽게 포기하지 않는다. 산 쪽으로 양치기 소년들을 찾아 나섰던 리부아르는 국경을 넘나들면서 밀수품과 장물을 운반하는 소년들을 만난다. 모두가 그를 경계하지만 그와 이름이 같은 소년 리부아르는 이름을 쓸 수 있게 가르쳐 달라고 부탁한다. 대부분 그를 반기지 않는 아이들과 어색하게 동행하는 가운데 추락사고가 일어나고, 싸이드는 다친 아이를 위해 칠판을 잘라 부목을 만들어준다. 칠판은 반 토막이 나지만 아이들은 이제 조금씩 마음을 열기 시작하고... 마을로 내려간 싸이드는 고향으로 돌아가려고 길을 찾아 헤매는 노인들을 만나게 된다. 노인들을 가르쳐보려 하지만 소용이 없게 되자, 싸이드는 호두 40알을 받고 국경까지 안내를 맡는다. 그는 일행 중, 딸을 시집보내고서야 편히 죽겠다는 한 노인의 소원을 들어주느라 어린 아들을 둔 과부 할랄레와 얼결에 결혼까지 한다. 칠판을 예물로 주고 맞이한 신부, 할랄레에게도 글자와 수학을 가르쳐보려고 하지만 싸이드의 노력은 아무런 반응을 얻지 못하는데...
내가 여자가 된 날
Director of Photography
첫 번째 이야기 어린 소녀는 아홉 번째 생일날 그녀는 이제 "여자"가 되었기 때문에 더 이상 남자 아이들과 놀아서는 안된다는 이야기를 듣는다 두 번째 이야기 남편의 반대를 무릅쓰고 자전거 경주에 참가하는 젊은 여성의 이야기. 처음에 남편이 그리고 시간이 갈 수록 점점 더 많은 마을 남자들이 그녀에게 집으로 돌아갈 것을 종용하는데... 마지막 이야기 상속받은 돈으로 이제 자신이 원하는 일을 할 수 있게 된 노년의 여성을 보여준다. 이 자유를 누리고자 그녀가 선택하는 방법은? 은 같은 시간 같은 장소에서 펼쳐지는 다른 세대의 세 여성이 꿈꾸는 자유와 여성에게 가해지는 잔인한 제약에 관해 이야기한다. 감독은 메마른 대지와 검푸른 바다가 부딪히는 해안선을 담은 풍광을 대비시키면서 미니멀리즘과 초현실주의를 동시에 느끼게 하는 영상을 통해 이란의 현실에서 여성이 된다는 것의 의미를 예리하게 되묻고 있다. (2018년 제20회 서울국제여성영화제)
고요
Cinematography
타지키스탄의 어느 조그만 마을, 10살 난 코쉐드는 앞을 볼 수 없는 맹인이다. 아버지는 러시아로 떠난 뒤 소식이 없 고, 어머니와 단둘이 어렵게 살고 있다. 그런 코쉐드에게는 소리를 예민하게 받아들이는 재능이 있다. 그래서 현악기 조율사로 일하면서 생계를 돕는다. 그는 일터로 가면서 가끔 아름다운 소리 를 따라가다가 지각을 하기도 하며, 그래서 그는 늘 귀를 막고 다녀야 한다. 하지만 코쉐드가 그의 특별한 감각과 재능으로 만나는 세상은 일반인들의 그것보다 훨씬 더 크 고 깊다. 그래서 순수한 마음을 가진 이는 코쉐드의 아름다운 마음에 이끌리지만 그렇지 못한 이에게는 코쉐드가 한낱 눈먼 소년에 불과하다. 코쉐드에게 동화된, 그리고 그를 동생처럼 돌봐 주는 나데레는 시장 한복판에서 코쉐드를 잃어버려도 그를 찾는 방법을 안다.
The Apple
Cinematography
After twelve years of imprisonment by their own parents, two sisters are finally released by social workers to face the outside world for the first time.