Mohamed Hassanein Heikal
1948: an Egyptian filmmaker is creating newsreel stories about a volunteer force tasked to liberate Palestinian farmers. The journey propels him towards a chance encounter with a tenacious young leader of a nearby commune that will set in motion events that will change their lives forever.
At a banquet hall in Israel, at the height of a war, Adam Weizmann’s Bar Mitzvah party turns into a glorious catastrophe. On the cusp of manhood—and on the verge of a nervous breakdown—Adam takes a crucial step toward coming to terms with his sexuality.
영화의 주인공은 갤러리와 연결된 거대한 클럽이다. 이스라엘에서 차별이 적은 도시 하이파에서도 이 클럽의 존재는 각별하다. 갤러리에선 ‘정치적 예술’을 주제로 사진전이 개최되고, 클럽에선 이스라엘과 팔레스타인 사람이 여기저기서 마주 보며 이야기를 나눈다. 그렇다고 해서 마냥 화기애애한 분위기가 전시되진 않는다. 정치적으로 자유로운 듯 보이는 공간속에서 일군의 인물들이 내뱉는 대화는 세대, 가족, 예술, 성, 문화, 역사의 차이와 갈등을 가감 없이 드러낸다. 평화와 자유를 내세운 공간의 안쪽은 그래서 더욱 뜨겁다. 중동의 문제를 종교와 인종에 국한해 단순하게 해석하는 것에 맞서, 아모스 기타이는 복잡다단한 이면을 감추지 않는다. 기타이는 여전히 예술을 통해 정치적인 이슈를 말하는 중이다.
Palestinian director Bassam Jarbawi's debut feature film tackles the physical and emotional toll of one man's return home after 15 years in an Israeli jail.
Ali Al-Maati
1976년 6월 27일, 프랑스 항공기를 납치한 팔레스타인인과 혁명분파 독일인은 이스라엘 정부에 52명의 테러리스트 석방을 요구한다. 이스라엘에서 4,000km 떨어진 우간다의 엔테베 공항에 억류된 239명의 인질, 이들을 구출하기 위한 7일간의 구출 작전이 펼쳐진다.
George
The film captures the daily duality of three young Palestinian women in Tel Aviv, caught between hometown tradition and big city abandon, and the price they must pay for a lifestyle that seems obvious to many: the freedom to work, party, fuck, and choose.