Emil Andersson

참여 작품

호프
Boom Operator
성공한 감독이자 여섯 아이의 엄마, 그리고 사실혼 관계인 '토마스'의 아내 '안야'는 크리스마스 이틀 전, 시한부 선고를 받는다. 식어버린 토마스와의 사이, 끊이지 않는 집안일까지, 아무렇지 않은 듯 오늘을 살아내는 '안야'. 그러나 조금씩 지쳐가던 그녀는 행복한 크리스마스 날, 모두에게 시한부임을 밝히는데...
I'll Be Home for Christmas
Sound
The story of two brothers and their musical family, forced to confront their secrets over an intense Christmas break.
No More We
Sound Recordist
Boyfriends Hampus and Adrian are in a destructive relationship. When Hampus finally works up the nerve to call it quits, he finds himself relieved. Adrian, however, is not quite ready to say goodbye. Examining the final week of a gay love affair, award-winning short film director David Färdmar begins with the end.
델마
Boom Operator
오슬로대학교 신입생 델마는 도서관에서 아냐를 만나자 발작을 일으키고 쓰러진다. 엄격한 종교적 가정에서 자란 그녀는 아픈 사실을 부모에게 숨기고 아냐에게 끌리는 자신의 감정을 억누른다. 하지만 그럴수록 그녀 안에 잠재된 초자연적인 힘이 감당할 수 없을 만큼 용솟음치려 한다.
The Ex-Wife
Boom Operator
The girlfriend Klara has recently fallen in love and wants nothing more than to hang out with her boyfriend. The mother-of-two Anna clocks how long it takes for her husband to cook baby formula. The ex-wife Vera can't let go of her ex-husband. The feature-film debuting Katja Wik presents a squib right on the money about women's tendency to, both consciously and unconsciously, limit themselves in their close relationships of two. Each frame conveys the film's theme of power manipulation and Katja Wik's neologism "victim-mentality rhetoric" (offerrollsretorik) is used by all parties as an effective weapon. Without stagnating in bitterness, The Ex-wife serves as a funhouse mirror reflecting this disturbing trait, which most of us can recognize, but which few dare to acknowledge
업 인 더 스카이
Boom Operator
여덞 살 소녀 포탄은 여름 캠프를 가던 중 이상한 캐릭터들이 모여 사는 재활용 센터에 가게 된다. 처음엔 망설이던 그들도 차츰 포탄을 돌봐주기 시작하고, 포탄은 곧 그들의 비밀을 알게 된다. 바로 높은 울타리 뒤편에서 우주로 가는 로켓을 만들고 있었던 것. 우주로 날아간 사상 최초의 여덞 살 소녀가 된 포탄과 함께 코미디와 모험, 우정을 만끽해 보자.