Nohemi Gonzalez

참여 작품

토템
Production Design
일곱 살 솔은 할아버지 댁에서 아버지를 위한 깜짝파티 준비를 도우며 하루를 보낸다. 시간이 지날수록 점차 혼돈이 찾아오고, 가족의 기반에는 금이 가기 시작한다. 솔은 놓아주는 것이 곧 존재의 해방이라는 사실을 받아들이게 된다.
광기
Production Design
앨런과 그의 아버지 알베르토는 어머니의 고통스러운 죽음에서 벗어나고자 어디론가 떠난다. 은둔 중인 앨런은 아버지가 늑대인간임을 암시하는 삼촌이 숨긴 메시지를 발견하고 자신과 이웃들의 생명이 위태롭다는 것을 깨닫는다. 앨런은 즉시 행동을 취하기로 결심하고, 공포스러운 현실 속에서 하루하루를 버텨내면서 동시에 야수를 물리치고자 고군분투한다. <우리는 우리다>(2010)로 세계 장르영화계의 주목을 받은 호르헤 미셸 그라우의 신작.
Red Shoes
Production Designer
At a remote location in the mountains of Mexico lives Artemio, a farmer who is watching the desolate plot of land on which he works and his life itself slip from his fingers. When he receives shocking news, he decides to set off for the city in search of deliverance, but finds himself having to deal with a brutal world that is completely unknown to him.
울버햄프턴 원더러스 FC
Costume Design
Max and Leo are 8 and 5 years old and have just immigrated to the US with their mother. Their days pass inside a tiny apartment, while they wait for their mother to come back, as they hold on to the hope of traveling to Disney.
Poor Rich Family
Production Design
After winning the lottery 15 years ago, Tino and his family start experiencing economical problems. Tino askes his neighbor for help, but his neighbor has his own issues too.
Modern Loves
Art Direction
A fateful day reunites an estranged family in Mexico City, where a chain of events shifts their romantic relationships and uncovers a monumental secret.
Modern Loves
Production Design
A fateful day reunites an estranged family in Mexico City, where a chain of events shifts their romantic relationships and uncovers a monumental secret.
Yo
Production Design
"Me" is a is a teenager in the body of an adult, a simple being of spirit. He lives and works at his mother's restaurant; "Me" loves his mom and he is loved by everyone, especially Elena, her friend of 11 years. "Me" detests Pady, the man who sleeps with his mother. Sometimes, "Me" sees shadows on people and he knows that means they are going to die.
The Absent
Costume Design
An old man lives alone in a shabby cabin in a remote mountainous area of Mexico. His house is set to be demolished in order to facilitate the redevelopment of the area. He doesn't know how to protect his house. Time goes by and one day a young man shows up on his doorstep. Looking exhausted, he starts his new routine here, cooking and doing laundry just like the old man.
The Absent
Art Direction
An old man lives alone in a shabby cabin in a remote mountainous area of Mexico. His house is set to be demolished in order to facilitate the redevelopment of the area. He doesn't know how to protect his house. Time goes by and one day a young man shows up on his doorstep. Looking exhausted, he starts his new routine here, cooking and doing laundry just like the old man.
Eden
Production Design
Alma returns to Mexico seeking the man who caused the loss of her childhood home. He is not easily found, but the road to him brings her closer to her late father, and the secrets he took with him to his grave.
Heights
Art Direction
Miriana “Miwi" awakens at midnight to find out her sister Juliana had an accident. We don't have more information, just the vertiginous impulse of Miwi to take some food, money, a cell phone and start the car in order to accompany her sister on a trip where she will find some clues about what happened. We view the history from Miwi's point of view while we found out the events that occurred sharing with her the pain and bewilderment.
Heights
Production Design
Miriana “Miwi" awakens at midnight to find out her sister Juliana had an accident. We don't have more information, just the vertiginous impulse of Miwi to take some food, money, a cell phone and start the car in order to accompany her sister on a trip where she will find some clues about what happened. We view the history from Miwi's point of view while we found out the events that occurred sharing with her the pain and bewilderment.
어둠 뒤에 빛이 있으라
Production Design
후안과 그의 가족은 대도시를 떠나 지방에 정착한다. 그들은 그곳에서 쾌락과 고통이라는 동떨어진 두 개의 세계를 경험한다. 이 두 세계가 상호보완적인지 아니면 서로 제거하려고 싸우는 것인지는 아무도 모른다. 카를로스 레이가다스의 신작은 그의 전작들과 마찬가지로 원시적 자연의 장엄함과 존재론적 침묵, 그리고 관능이 지배하는 세계다. 프롤로그로 기능하는 초반 꿈 시퀀스에서 빛나는 감독의 탁월한 연출력은 영화가 끝날 때까지 한순간도 힘을 잃지 않는다. 강한 인상을 남기는 목욕탕 장면은, 내러티브를 끌고 가는 핵심축 중 하나인 부부간의 쾌락과 관능이라는 미묘한 인간사에 대한 카메라의 솔직하고 대담한 시선을 보여준다. 감독은 선과 악, 죄의식이라는 인간적 문제를 하늘과 땅, 산, 바다, 동물이라는 자연과 결합시켜 장엄한 서사시와도 같은 영화를 탄생시켰다. 무엇보다도, 초월적 분위기와 독창성으로 빛나는 시작과 끝장면은 차세대 거장으로서 레이가다스의 입지를 확고히 하는 서명과도 같다. (2012년 제17회 부산국제영화제)
어둠 뒤에 빛이 있으라
Art Direction
후안과 그의 가족은 대도시를 떠나 지방에 정착한다. 그들은 그곳에서 쾌락과 고통이라는 동떨어진 두 개의 세계를 경험한다. 이 두 세계가 상호보완적인지 아니면 서로 제거하려고 싸우는 것인지는 아무도 모른다. 카를로스 레이가다스의 신작은 그의 전작들과 마찬가지로 원시적 자연의 장엄함과 존재론적 침묵, 그리고 관능이 지배하는 세계다. 프롤로그로 기능하는 초반 꿈 시퀀스에서 빛나는 감독의 탁월한 연출력은 영화가 끝날 때까지 한순간도 힘을 잃지 않는다. 강한 인상을 남기는 목욕탕 장면은, 내러티브를 끌고 가는 핵심축 중 하나인 부부간의 쾌락과 관능이라는 미묘한 인간사에 대한 카메라의 솔직하고 대담한 시선을 보여준다. 감독은 선과 악, 죄의식이라는 인간적 문제를 하늘과 땅, 산, 바다, 동물이라는 자연과 결합시켜 장엄한 서사시와도 같은 영화를 탄생시켰다. 무엇보다도, 초월적 분위기와 독창성으로 빛나는 시작과 끝장면은 차세대 거장으로서 레이가다스의 입지를 확고히 하는 서명과도 같다. (2012년 제17회 부산국제영화제)
Via Park
Art Designer
Beto is the keeper of a house in Mexico City - empty for several years already - in which he used to work as a domestic help. The solitude of the last ten years, as well the monotony and routine of his job have made him lead a secluded life, which could seem suffocating for most people, whereas for him it provides a safe and stable environment, in contrast to the threatening outside world. He has develop a pathological fear for this world, to the point of limiting his contacts to only two persons: the lady of the house, for whom he has a feeling of deep gratitude and respect that is translated into obedience; and Lupe, a friend, a confident and a lover. Once he learns that the house has been sold, Beto is confronted to the dilemma of gathering the courage to get out and get a life or find a way of remaining in his confinement.
Via Park
Production Design
Beto is the keeper of a house in Mexico City - empty for several years already - in which he used to work as a domestic help. The solitude of the last ten years, as well the monotony and routine of his job have made him lead a secluded life, which could seem suffocating for most people, whereas for him it provides a safe and stable environment, in contrast to the threatening outside world. He has develop a pathological fear for this world, to the point of limiting his contacts to only two persons: the lady of the house, for whom he has a feeling of deep gratitude and respect that is translated into obedience; and Lupe, a friend, a confident and a lover. Once he learns that the house has been sold, Beto is confronted to the dilemma of gathering the courage to get out and get a life or find a way of remaining in his confinement.
침묵의 빛
Art Direction
카를로스 레이다가스의 신작으로, 잘 알려지지 않은 멕시코 북부의 메노나이트 교도 공동체를 배경으로 하고 있다. 평화주의와 반(反)기술주의를 표방하는 이들은 17세기에 유럽에서 탈출하였으며, 이후 1차대전 당시 캐나다의 반 독일 정서로 인해 다시 멕시코로 쫓겨가 현재는 약 10만 명이 살고 있다. 다소 보수적인 마을에 살고 있는 가정적인 남편 요한은 한 여인과 사랑에 빠지고 만다. 양쪽 모두에 똑같이 헌신적이면서도 자신의 욕망에 갈등하는 그의 모습과 결단은 호소력 있고 매혹적인 내러티브의 근간을 이루어낸다. 또한 이야기의 단순성은 영화가 전달하는 감정적인 진실 및 생생한 휴머니즘과 묘한 모순을 일으킨다. 전작 이나 에서와 마찬가지로 서서히 구축되는 레이다가스의 이야기는 시각적인 매력과 진한 감동을 주는 독특하고 강렬한 시선을 선보인다.