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December 1919. The American government deports 249 anarchists and radicals on the “Soviet Ark”. Five years later, this same ship becomes the decor of Buster Keaton’s slapstick comedy “The Navigator”.
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캄보디아 수도 프놈펜. 세 청년이 있다. 썽사는 큰형의 제안으로 옷 파는 일을 거들기 위해 시골을 떠나 프놈펜으로 왔다. 오토바이를 갖고 싶지만 돈이 없었던 티는 유흥업소에 발을 들여놓는다. 피어룸은 택시 운전을 하지만 빚을 갚아나갈 길은 막막하기만 하다. 녹록하지 않은 현실 속에서 돈과 꿈을 좇아야 하는 이들 앞에 놓인 운명은 과연 무엇일까? 영화는 빠르게 변화하는 캄보디아 사회상을 배경으로 세 인물의 이야기가 교차하며 진행된다.
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Dadaist poet, Russian and cosmopolitan artist, creator and publisher of some of the most beautiful books of the 20th century, Ilia Zdanevitch, aka Iliazd, is a little-known but major figure of modern art. Almost half a century after his death, Ilia, a young Russian agitator, sets out on his trail.
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What remains today of the Rite of Spring? An intimate and political portrait of a choreography/er that takes us on a journey through a world where the body becomes an uprising.
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아프가니스탄, 이라크, 시리아에 주둔한 미군 및 프랑스 군의 영상을 기반으로 한 영화다. 영화는 이러한 선전 이미지를 전환시켜, 제한이 사라졌을 때 보고자 하는 욕망이 어디까지 이어질 수 있는지 드러낸다.
(2021년 제23회 서울국제여성영화제) 영화 카메라의 선조 격인 마레이의 발명품은 총처럼 생겼다. 영화를 찍는다는 말을 영어로는 ‘쏜다(shoot)’고 한다. 비릴리오와 파로키는 시각 매체의 역사를 통해, 보는 것이 곧 파괴하는 행위임을 증명했다. 한데 감독 엘레오노르 웨버는 서방 전투헬기의 공중 저격 영상을 보며, 굳이 카메라 뒤에 있는 사람을 생각하려 한다. 이를 위해, 브베르는 프랑스군에서 기총소사를 담당한 피에르와 이 푸티지들을 함께 본다. 무기를 조준하는 동시에 기록 영상을 촬영하는 조종사들은 보이는 대로 믿는다. 그들이 바라보는 바, 농민과 목동은 탈레반처럼 총을 메고 있다. 결국 피에르는 보면 볼수록 살상하게 되는 이치를 브베르에게 누설한다. 마지막 시퀀스, 공중에만 머물던 카메라는 낮처럼 보이는 미국의 밤에 착륙한다. 필름으로 영화를 찍던 시대, 밤 장면을 낮에 촬영하되 밤처럼 보이도록 노출 부족과 특수 필터를 쓰는 기법을 ‘데이 포 나이트(Day for Night)’라 불렀다. 프랑스어로는 이 기법을 (트뤼포의 영화 제목처럼) ‘미국의 밤(Nuit Américaine)’이라 부른다. 이제 디지털 카메라는 영화 속 꿈이 아니라 살육을 위해 밤을 없앤다. , 등으로 익숙한 배우 나탈리 리샤르가 이 영화의 내레이션을 맡았다. 군사작전 기록 영상을 계속 봐야 하는 관객에게, 그이의 목소리는 위안이 된다. 별과 밤, 해와 피난처를 되찾기 위해, 보는 것보다 듣는 일에 힘을 쏟아야 할 지도 모른다. (2021년 제23회 서울국제여성영화제 /신은실)
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Martin, in a last ditch hope, comes to meet Léa in Paris. They are both twenty-five and shared their first love story together. They are both now striving to mature.
Producer
This is the last day of the election campaign. Encouraged by her adviser, a candidate of the regional elections pays a last visit to a farm. The politicial discussion turns into an unlikely confession.
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Emma meets François at an airport in France. He is an astronomer who studies the phenomenon of black holes, and Emma finds herself immediately taken with him. Their romance flourishes during a stay in the countryside. But one day, François disappears on a bicycle ride. Left alone in a big house, Emma becomes afraid and returns to Paris to continue her life as a real estate agent. Soon after, François' brother Michel contacts her and together they try to solve the mystery of François' disappearance. But when he encounters Emma, Michel begins to transform into a ghost. Emma slowly begins to realize she possesses a frightening power that she was not aware of.
Producer
프랑스의 한 소도시를 방문한 젊은 화가는 노천 카페에서 생동감 있고 매력적인 젊은 여성들을 관찰하며 그림을 그리다가 6년 전 이 도시를 발견했을 때 길을 알려줬던 실비아와 비슷한 여자를 발견한다. 황급히 그녀를 쫓아 일어난 남자는 구불구불한 골목길을 지나 낯선 도시를 탐험하듯 돌아다니게 된다. 가히‘ 앰비언트(일상소음) 시네마’라고 부를 만한 형식 속에서 한 남자의 시선을 대신한 카메라는 도시의 소음과 풍경을 섬세하게 담아낸다.
(2008년 9회 전주국제영화제)