Vasiliy Tsygankov

Vasiliy Tsygankov

출생 : 1915-04-17, Russian Empire

사망 : 1996-01-06

프로필 사진

Vasiliy Tsygankov
Vasiliy Tsygankov

참여 작품

Kin
One of the most popular movies tells, in an ironic manner, about complicated relationships between close people. Among the film’s achievements is not only splendid acting, but also the fact that “Kinfolk” remains as contemporary and topical as before. The relations between a son-in-law and a mother-in-law are as everlasting a theme as love itself. Especially when the role of the son-in-law Stasik is brilliantly played by Yuri Bogatyryov, and that of the mother-in-law by the incomparable Nonna Mordyukova. Marusya Konovalova, a kind, simple-hearted country woman, comes to Moscow to visit her only daughter (Svetlana Kryuchkova) and tries to help “glue together” her broken-up family. Acting with best intentions, she cannot understand why her interference provokes a stormy protest… Ruscico.com
Shchyot Chelovecheskiy
The Commander of the Lucky 'Pike'
2st rank captain (uncredited)
1942, Polar region. The Germans are preparing to capture Murmansk. The submarine Sch-721 is considered lucky, and its captain Aleksei Strogov has the ability to extricate himself from the most difficult situations. He also develops tactics for a periscope-free torpedo attack, despite the skepticism of colleagues and management. And now, when the Happy "Pike" had to take on board the crew of another Soviet submarine, and she was on the seabed with almost no oxygen, Aleksei manages to save people and perform the operation, paying for it with his life...
안드레이 루블료프
Peasant (uncredited)
타타르 제국의 침략을 받은 15세기 러시아의 수도사 안드레이, 다닐, 키릴은 일을 찾아 수도원을 떠나는데, 떠돌아다니던 그들은 전쟁과 약탈, 강간과 살인 등 참혹한 현실과 만난다. 그들은 마침내 성상화의 대가 테오판을 만나게 되고, 테오판은 우직한 안드레이를 제자로 선택한다. 그러나 안드레이는 수도원 밖의 현실, 용서와 구원에 대한 내적 갈등으로 더 이상 벽화를 그릴 수가 없다. 격정의 15세기 미술계의 아이콘이었던 안드레이 루블로프의 삶을 그린 영화. ‘삼위일체’로 유명한 15세기의 성상화가 안드레이 루블료프의 인생과 고뇌를 그린 타르코프스키의 두 번째 장편으로, 9개의 에피소드가 연결된 프레스코 구조를 지닌다. 역사의 기록에만 몰두하며 순수 예술가로 남을 것인지 아니면 정치와 시류의 흐름을 쫓아 갈 것인지를 두고 고민하는 종교화가의 안드레이 루블로프의 고뇌를 통해 예술의 본질 탐구와 동시에 당시의 사회상을 꼬집은 수작으로, 침략 전쟁, 기아, 질병에 고통받는 러시아 민중의 삶을 배경으로 '예술이란 무엇이며, 무엇을 해야 하는가?'를 묻고 있는 이 영화는 안드레이 타르콥스키의 작품 중 가장 '역사'에 가깝게 다가서고 있다. 여러 개의 에피소드들이 느슨하게 연결되어 있는 '프레스코' 구조를 지니고 있으며, 마치 거대한 프레스코 벽화를 보는 듯한 웅장한 느낌을 준다. 안드레이 타르코프스키는 의 감독 콘찰로프스키와 사석에서 대화하던 중에 신비의 베일에 싸여있던 15세기의 성상 화가 루블레프에 매력을 느껴 영화화할 것을 결심했다고 전한다. 공개 당시 당국의 정책을 비판했다는 이유로 상영이 금지되기도 했다.
Cheka Employee
chekist (uncredited)
Based on the novel of the same name by Aleksandr Lukin and Dmitriy Polyanovskiy. Russia, 1919. A young soldier of the First Cavalry Army, Aleksei Mikhalyov, is sent to work in the provincial Cheka. Here in the south of the country there is a large White Guard underground led by the elusive Markov. Aleksei gets into the gang, where he is mistaken for his own. The day of the operation to eliminate the white underground is appointed. But unforeseen circumstances destroy the plans of the Chekists.
학이 난다
Soldier (uncredited)
보리스와 베로니카는 서로 사랑하는 사이이다. 그러나 갑작스레 닥쳐온 전쟁의 불안한 그림자는 보리스와 베로니카를 갈라놓는다. 결국 군에 지원해 전장으로 떠난 보리스는 그만 죽음을 맞고 만다. 한편 보리스와 헤어져 상심해 있던 베로니카는 폭격으로 인해 부모를 잃게 된다. 게다가 그녀는 예전부터 자신에게 구애해오던 보리스의 사촌 마크로부터의 유혹에 굴복당하고 결국 그와 결혼한다. 그러나 보리스의 전사 사실을 알지 못하는 베로니카의 마음속에는 보리스에 대한 간절함, 그리움이 여전히 가장 큰 자리를 차지하고 있다.