Ashley Emerson

참여 작품

마니
Laura Fleet
2017년 제작 및 초연한 현대 오페라로서, 니코 뮬리가 작곡하였다. 알프레드 히치콕의 서스펜스 영화 마니의 토대가 되었던 윈스턴 그레이엄의 소설을 원작으로 하는 이 작품은 거짓과 협박으로 물고 물리는 남녀 관계 뒤에 숨은 진실을 파헤치는 과정에서, 스릴러와 로맨스의 성격을 동시에 띄고 있다. 이자벨 레너드가 타이틀 롤을 맡으며, 마니를 협박해 결혼하는 남편 역으로 크리스토퍼 몰트만, 그리고 이스틴 데이비스와 재니스 켈리 등이 캐스팅되었다. 관록의 메조소프라노 데니스 그레이브스가 마니의 어머니 역할을 맡으며, 로버트 스파노가 지휘자로 메트에 데뷔하였다. 도벽이 있는 마니의 결점을 알면서도 매력에 빠져버린 젊은 기업가 마틴 리트랜드는 그녀를 고용한다. 그러나 그녀는 버릇을 버리지 못하고 돈을 훔치고 마는데...
사랑의 묘약
Giannetta
시골의 젊은 농부 네모리노는 지주의 딸 아디나를 짝사랑한다. 그는 자신의 사랑을 이루기 위해 약장수 둘카마라에게 약을 사서 마신다. 하지만 약의 정체는 싸구려 포도주였고 아무런 효력을 발휘하지 못한다. 아디나는 이때 마을을 방문한 군인 벨코레에게 청혼을 받는다. 새로운 묘약을 살 돈을 구하기 위해 입대한 네모리노는 막대한 유산을 상속받아 부자가 되고, 많은 여자들이 관심을 표한다. 이를 모르던 네모리는 묘약의 효력이 드는 것이라 믿고, 후에 자신을 위해 입대까지 한 것을 안 아디나는 감동받아 네모리노와 행복한 결말을 맞는다.
Berg: Lulu
The Fifteen-Year-Old Girl
William Kentridge’s multi-layered production of Berg’s masterpiece stars charismatic soprano Marlis Petersen in the title role—the enigmatic and alluring woman who is equal parts femme fatale, innocent girl, and abused victim. The men around her, whose lives she forever alters, are Johan Reuter as newspaper publisher Dr. Schön; Daniel Brenna as his composer son, Alwa; Paul Groves as the Painter; and Franz Grundheber as Schigolch. Susan Graham sings Countess Geschwitz, and Lothar Koenigs conducts Berg’s landmark score.
The Metropolitan Opera: Lulu
The Fifteen-Year-Old Girl
William Kentridge’s multi-layered production of Berg’s masterpiece stars charismatic soprano Marlis Petersen in the title role—the enigmatic and alluring woman who is equal parts femme fatale, innocent girl, and abused victim. The men around her, whose lives she forever alters, are Johan Reuter as newspaper publisher Dr. Schön; Daniel Brenna as his composer son, Alwa; Paul Groves as the Painter; and Franz Grundheber as Schigolch. Susan Graham sings Countess Geschwitz, and Lothar Koenigs conducts Berg’s landmark score.
The Metropolitan Opera: Puccini's La Rondine
A singer
This elegant romance is the least-known work of the mature Giacomo Puccini . The story concerns a kept woman who defies convention to chase a dream of romantic love with an earnest, if naïve, young man. This Met Opera production features the dynamic soprano Angela Gheorghiu and Frenchborn tenor Roberto Alagna performing the roles of Magda and Ruggero, it blooms into its rightful place in the glorious Puccini canon. La Rondine (The Swallow) was commissioned by Vienna s Carltheater in 1913. Due to the impending outbreak of World War I, premiered in 1917, at the Opéra de Monte-Carlo with Gilda Dalla Rizza and Tito Schipa. Set in a Parisian salon, it is the story of Magda, the glamorous mistress of wealthy banker Rambaldo. Her yearning for romantic love compels her into the arms of the ardent and adoring young Ruggero.
The Metropolitan Opera – Verdi: Macbeth
A Bloody Child
Verdi’s admiration for Shakespeare led to such masterpieces as Othello and Falstaff, and if the earlier Macbeth isn’t on their exalted level it’s still a powerfully dramatic opera that hews closely to the original’s story line. The MET’s production retains the dark aura of the opera while updating it to a vaguely post-modern context. So the witches are bag ladies in various stages of decrepitude, with children in tow. The Banquet Scene features lowered chandeliers, a plethora of chairs, and a slew of extras dressed in tuxedos and party gowns. Macbeth sports a leather coat, the soldiers are in drab brown uniforms and seem to have fingers on their triggers even when they’re supposed to be in non-threatening situations. Director Adrian Noble also has Lady Macbeth do an inordinate amount of writhing around and singing from a lying-down position, adding to the feeling that a less interventionist directorial hand might have generated more impact.