Matteo Marino

참여 작품

루프홀
Infirmier 3
어느 날, 정부는 오랜 연구 끝에 전쟁을 일으키는 특별한 유전자를 발견한다. 나아가 유전자 등록을 통해 잠재적 범죄자를 추방하려는 움직임이 일자, 도시는 순식간에 혼란에 빠지게 된다. 평범한 인생을 살던 여대생 ‘렉시’는 유전자를 등록하자마자 낯선 자들에게 납치되고, 이 과정에서 자신을 오랫동안 지켜왔던 의문의 남성 ‘라일리’를 마주한다. 그에게서 혼란에 빠진 세상을 구원할 열쇠는 바로 자신이라는 사실을 알게 된 렉시. 긴 고민 끝에 렉시는 라일리와 함께 세상의 운명이 전쟁에 뛰어들려 하는데...
The Kingdom of Naples
Production Secretary
Cahiers du cinéma critic Serge Daney asks whether The Kingdom of Naples is "leftist fiction, kitschy melodrama, photo-roman, a decadent chronicle of a city, opera in a minor key, or simply the first realistic narrative film by Schroeter?" It is all of these and more: an epic chronicle of proletarian family life in Naples from 1943 to 1972 that brilliantly captures the wretched poverty, overwrought passions, and political, religious and economic upheavals of Sicily across two generations. Schroeter assimilates neorealist aesthetics and class sympathies with the tempestuous excesses of popular melodrama, borrowing freely from Rossellini, Pasolini, Visconti, Brecht, and Rossini. (Facets)