Mimi
파리의 가난한 연인들의 애틋한 사랑과 비극을 담은 푸치니의 ‘라 보엠’은 세계적으로 가장 큰 사랑을 받고 있는 인기 오페라의 하나다. 본 신보는 클래식 영상물의 새로운 명품 레이블로 각광받고 있는 Accentus에서 최초로 발매하는 오페라 타이틀로, 2012년 12월 발렌시아의 레이나 소피아에서 있었던 공연실황을 담은 것이다. 2017년부터 라 스칼라의 새로운 수장을 맡게 될 리카르도 샤이가 지휘봉을 잡았고, 최근 각광받고 있는 이탈리아 출신의 젊은 연출가 다비데 리베르모레가 연출을 맡았던 이 공연은 음악적으로는 물론이거니와 시각적인 면에서도 출중한 퀄러티를 자랑한다. 특히 무대의 후면에 투사되는 고흐, 르느와르, 세잔 등의 화풍을 모사한 그림들은 그 자체만으로도 상반된 분위기가 지배하는 각 막의 특징을 효과적으로 연출해낸다. 샤이의 강력한 지휘는 시종일관 긴장의 끈을 늦출 수 없도록 만들며, 정상급 테너 아퀼레스 마차도와 이스라엘 출신의 소프라노 기대주 갈 제임스를 비롯한 주역 성악진들은 각각의 캐릭터들을 능숙하고 자연스럽게 연기하였다.
Javotte
Director Vincent Paterson creates an energetic staging with dramatic visual magnificence of Jules Massenet's opera "Manon," which is set in France and Louisiana in the early 18th century. Soprano Anna Netrebko and tenor Rolando Villazón deliver mesmerizing performances in a story about two lovers finally brought together, but ultimately torn apart. Conductor Daniel Barenboim leads the Staatskapelle Berlin in a passionate melodic presentation.
Javotte
Massenet's opera centres on its charming but contrary heroine, the vivacious young Manon who longs for luxury and excitement. We first encounter her en route to a convent, where her family are sending her to be educated. Along the way, she falls in love with the young student Des Grieux, and, impetuously, runs off with him. She soon leaves him, however, to become the mistress of a rich nobleman. Thus begins her descent into criminality and depravity, all too soon dragging the besotted Des Grieux with her, until she is imprisoned. Despite its tragic story, the opera is full of French charm and vitality – typified by the ambiguous Manon herself. Her plight is touching because of the subtle play of innocence and calculation in her character. The score contains many sparkling arias and ensembles, moving rapidly from moods of exuberance to tenderness, with perfect dramatic timing. Recorded live at the Staatsoper Unter den Linden, Berlin, April/May 2007.