Tae Kil-seong

출생 : 1929-01-01,

참여 작품

메밀꽃 필 무렵
Director of Photography
젊은 시절부터 함께 다니던 장돌뱅이 허생원과 조선달, 윤봉운은 오늘도 봉평장에 자리를 잡는다. 최근들어 나이 탓에 쇠약해지고, 현대식으로 장사를 하는 사람들 때문에 더욱 형편이 어려워진 그들은 하루 벌어 하루 먹고 사는 떠돌이 인생들이다. 그러나 그들은 또한 큰 욕심 없이 그저 밥 세 끼나 먹고 저녁에 주막에서 막걸리나 한 사발 걸칠 수 있는 정도면 그저 그만인 사람들이기도 하다. 허생원 일행은 술이나 한 잔 하기 위해 들른 충주 집에서 낮에 장에서 젊은 손님을 빼앗겼던 젊은 장돌뱅이 동이와 마주치는데, 충주댁이 동이에게 홀린 것을 보고는 부아가 치민 허생원은 동이의 따귀를 때려 쫓아버리고 만다. 그날, 메밀꽃 밭을 지나던 세 사람은 우연히 젊은 시절의 추억을 떠올리며 허생원의 지난 이야기를 듣게 된다. 젊은 시절에도 봉평장에서 장돌뱅이를 하던 허생원은 포목전에서 분이를 보고는 첫눈에 반해버린다.
구두닦이
Director of Photography
Following the death of his parents, Yeong-cheol shines shoes in the streets, struggling to care for his sick younger sister Yeong-hui and make ends meet. Despite the persuasive efforts of low-life criminal boss Wang-cho, pickpocket Jjang-gu, and prostitute Mi-hwa, Yeong-cheol vows to lead an honest life by looking after Yeong-hui with cigarette salesgirl Myeong-sun and helping newly arrived shoeshine boy Dong-seok settle in. However, a tragic accident forces Yeong-cheol to make an important decision that may change his life. ※ Sharing the same Korean title with Vittorio De Sica’s classic Shoeshine (1946), this film was noted at the time of release for its strong neorealistic approach. All of the picture elements have been lost and only 4 original sound negative reels (around 40 minutes) survive today. The plot summary and scene descriptions have been added in the form of title cards as well as a selection of production stills to aid the viewing experience.