Samuel Jouy

Samuel Jouy

출생 : 1975-01-01, Bernay, Normandy, France

프로필 사진

Samuel Jouy

참여 작품

Flo
킹 오브 섀도
Eddy
아버지의 죽음 이후, 악화일로를 걷는 두 이복형제. 둘의 대립은 비극적인 결과들을 낳고, 결국 둘은 서로 함께할 수 없는 양극단에 서게 된다.
Ogre
Mathieu
Six-year-old Jules and his mother Chloé land in deserted French countryside. To start a new life, far from a painful past, she has accepted to take over the village school. But the apparently quiet community is consumed by the unexplained disappearance of a little boy months ago. Mathieu, the town doctor, is not insensible to the newcomer’s charm. As he becomes closer to Chloé, her son Jules grows increasingly anxious. He knows it, he can feel it: Mathieu is the beast, that now wants to devour him and take his mother away.
The Lion
Swanney
A psychiatric hospital patient pretends to be crazy. In charge of caring for this patient, a caregiver will begin to doubt the mental state of his "protégé".
Newcomers
Olivier
레벨스
Inspector Digne
Sandra, a young woman forced to leave the south of France to flee a violent husband. Without attachment, she returned to Boulogne-sur-Mer, the city of her childhood which she left almost 15 years ago. She finds her mother there and a world she left behind. Without money, she is hired in a fish cannery where she befriends two workers. But one day, one of her colleagues tackles her insistently, she defends herself and kills him accidentally.
번 아웃
Jordan
최고의 슈퍼바이크 레이서를 꿈꾸는 토니, 그가 뒷골목 지하 세계에 발을 들인다. 레일라와 소피앵을 구하려면 하는 수 없다. 정해진 트랙 없는 위험한 질주가 시작된다.
고갱
Émile Schuffenecker
In 1891, the French painter Paul Gauguin leaves Paris and travels to Tahiti to renew his art as a free man, far from the European artistic conventionalism. On his journey of discovery, he faces solitude and disease, but he also knows the beauty of wild nature and the love of Tehura, a young native girl who becomes his wife and model.
스파링
Writer
누구도 기억 못 하는 별 볼 일 없는 중년 복싱 선수. 하루하루 존재 이유가 가족의 끼니를 책임지는 것뿐이던 그에게 일평생 몸담았던 복싱을 멋지게 마무리할 수 있는 마지막 기회가 왔다. 다름 아닌 복싱 챔피언의 스파링 상대가 된 것!
스파링
Director
누구도 기억 못 하는 별 볼 일 없는 중년 복싱 선수. 하루하루 존재 이유가 가족의 끼니를 책임지는 것뿐이던 그에게 일평생 몸담았던 복싱을 멋지게 마무리할 수 있는 마지막 기회가 왔다. 다름 아닌 복싱 챔피언의 스파링 상대가 된 것!
Je suis coupable
Mathieu Keurlire
After his wife allegedly commits suicide, Vincent starts behaving very strangely, throwing away the weapon and moving the body, leading the police to start asking questions.
French Blood
Braguette
Marco Lopez, a former Neo-Nazi and skinhead, tries to leave his violent, racist and hateful past behind him.
Shanghaï Blues, nouveau monde
Xavier
Écho
Laurent
얼라이브
Marty
연인을 폭행한 5명을 살해하고 도망다니던 야시로 텐슈는 연인인 하라 미사코까지 살해한 죄로 사형 선고를 받는다. 그러나 그는 사형 집행 과정 중 전기 의자에서 살아남아 생사를 선택할 수 있는 기회를 갖게 된다. 이미 서류상으로는 죽은 사람인 텐슈는 살아남기로 결정하고 주사를 맞는다. 의식을 잃었던 텐슈는 모든 것이 차단된 방에서 눈을 뜨고, 자신의 옆에 또 다른 사형수였던 곤도가 있음을 발견한다. 그 때 갑자기 어디선가 두 사람의 죄를 알려주는 목소리가 들려오고, 이어서 이제부터 그들이 행하게 될 실험에 대한 내용을 알려준다. 방 밖으로는 절대 나갈 수 없지만 원하는 것은 무기 이외에는 모두 주어진다는 것이다. 그들은 즉시 새옷과 식사를 주문하지만, 5일이 지나면서 서서히 식사에 제한을 받고 실온에 변화를 느낀다. 초조해진 곤도는 텐슈를 자극하고 위해 자신이 저지른 살인을 이야기하지만, 그가 반응하지 않자 오히려 텐슈를 공격하려 한다. 그러나 텐슈는 옷의 핀으로 곤도의 머리를 찔러 기절시키지만 죽이지는 않는다. 이 일로 인해 곤도는 텐슈에게 증오심을 가지게 되지만 텐슈는 이에 아랑곳 않고 연인과의 추억을 떠올리며 회상에 잠긴다. 관제실에서 두 사람의 사고력을 제한하기 위해 끊임없이 벨을 울려 정상적인 수면을 취하지 못한 가운데 텐슈와 곤도는 격리 9일째를 맞는다. 그러나 눈을 뜬 그들은 늘 닫혀있던 문이 열려있고, 그 건너편에 마녀라는 이유로 격리된 여자를 보게 된다. 여자는 텐슈와 곤도에게 상대를 죽이면 자신과 함게 있을 수 있다고 말한다. 순간 텐슈에게는 그녀가 자신의 연인이었던 미사코로 보이고, 곤도는 그녀를 폭행한 범인으로 보이게 된다. 그러나 이번에도 텐슈는 곤도를 죽이지 못했다. 이러한 상황에 오히려 당황한 것은 통제실에서 모든 것을 지켜보고 있던 연구원들이다. 도대체 텐슈는 어떤 실험에 참여한 것일까?
Blue Away to America
Camille
The victim of a serious accident, Camille finds himself in a strange, huge, rehabilitation centre run by Professor Helpos. He soon teams up with a group calling themselves "the wreckers" and who make their own rules, ignoring those of the medical establishment.
1999 Madeleine
Jacques
1999 Madeleine is the first step in an ambitious project by the French filmmaker Laurent Bouhnik to make one film per year between 1999-2009, recounting the turn of the century in an interweaving narrative pattern. Episode one is about Madeline, a lonely woman obsessed by religion and cleanliness. Her solitary existence leads her to place an advertisement for a man willing to share his life with a 'single, working 35-year-old.' She is a woman of our times who is caught between the paradoxes of modern life and individual needs for communication. The world offers her opportunities to satisfy material needs but, unfortunately, this is to the detriment of her spiritual needs.