A WW I veteran still haunted by his time in the trenches settles in a small town to work for the railroad company. His pretty wife attracts the attention of the lonely young gravedigger.
This unofficial Czech remake of Alexander Payne's blockbuster seriocomedy Sideways (2004) concerns Jirka and Honza, two friends who check in as complete opposites on every level; Honza is a polished urbanite, Jirka a nickel-and-dime crook with a flair for wooing women. The men's friendship is characterized by an unending series of wild schemes and escapades. When Honza learns of his grandfather's impending death, it brings him face-to-face with his own mortality and encourages him to fulfill his long-held dream, while he still has the opportunity: to embark on a dream vacation to the vineyards of Morovia, with buddy Jirka in tow.
지하철 광고판에 독특한 카피가 눈길을 끈다.
카피는 순전히 한 여자에 대한 남자의 사랑 고백…
어느 새 유명해진 이 글을 그녀도 역시 보고 있을까? 그녀, 이 러브레터의 주인공은 다름아닌 미모의 아가씨 라우라! 하지만 그녀에게 사랑은 미용실에서 머리 모양을 바꾸는 것 만큼이나 손쉬운 일이다. 맘에 드는 남자가 있으면 바꾸면 그만! 더 멋진 남자,
더 끌리는 남자가 바로 내 남자. 하지만 천방지축 라우라에게 만만치 않은 상대가 나타났으니
시니컬한 매력과 지적인 향기가 배어나는 연륜 있는 남자, 올리베라 한편, 라우라의 엄마 야나는 프리랜서 번역가! 딸만큼이나 자유분방하고 영어를 즐겨 쓰며 명품 가방을 좋아하는 그녀의 꿈은 사랑하는 남자를
만나 행복하게 사는 것. 단,지저분하고 매너 없는 체코 남자는 사양이다. 한때 근사한 오페라 극장에 운동화와 스웨터를 걸치고 나왔던 그 녀석
때문일까… 두 모녀에게 어느 날 청천벽력 같은 사건이 벌어진다. 딸의 새로운 남자친구가 20년 전 내가 찼던 그 폭탄…? 철없고 발칙하지만 깜찍하고 발랄한 두 모녀
… 이들은 진정 사랑을 찾을 수 있을까?
A parable for the end of totalitarianism.
Three protagonists - a high official, a secretary, and a border guard - representative of three generations (1948, 1968, 1988) are forced to confront their ideals and places in society through the events of one strange night.
The second full-length film of director Dusan Rapos. It was based on Eleonora Gasparova's novel of the same title. The director tells a story about the life and troubles of young people living in the city. The teenagers have to face real life, make their first major decisions, and learn that romance sometimes brings disappointment. The original Slovak music composed for the film by Vaso Patejdl contributed greatly to the film's atmosphere. It helped to make The Fountain for Suzanne a legendary picture of Slovak cinematography at the time.