Editor
영화는 1904년 스페인 식민지였던 적도 기니의 왕, 에사시 에웨라의 원인을 알 수 없는 죽음의 상황을 들려준다. 감독은 인터뷰와 자료 화면을 혼합한 일반적인 다큐멘터리 형태를 취하기보다 역사 자료를 통해 탐정처럼 상황을 추적해 간다. 마치 라디오나 사운드북을 준비하는 과정을 묘사하는 듯한 녹음 현장은 텍스트를 소리로 바꾸고, 공식 역사에 기록된 것과는 다른 것으로 보이는 문서와 이미지를 발견하며, 과거와 현재를 오가는 시간의 역사를 보여주듯 이미지는 하앟게 날아가고 되돌아오기를 반복한다.
Producer
영화는 1904년 스페인 식민지였던 적도 기니의 왕, 에사시 에웨라의 원인을 알 수 없는 죽음의 상황을 들려준다. 감독은 인터뷰와 자료 화면을 혼합한 일반적인 다큐멘터리 형태를 취하기보다 역사 자료를 통해 탐정처럼 상황을 추적해 간다. 마치 라디오나 사운드북을 준비하는 과정을 묘사하는 듯한 녹음 현장은 텍스트를 소리로 바꾸고, 공식 역사에 기록된 것과는 다른 것으로 보이는 문서와 이미지를 발견하며, 과거와 현재를 오가는 시간의 역사를 보여주듯 이미지는 하앟게 날아가고 되돌아오기를 반복한다.
Director
영화는 1904년 스페인 식민지였던 적도 기니의 왕, 에사시 에웨라의 원인을 알 수 없는 죽음의 상황을 들려준다. 감독은 인터뷰와 자료 화면을 혼합한 일반적인 다큐멘터리 형태를 취하기보다 역사 자료를 통해 탐정처럼 상황을 추적해 간다. 마치 라디오나 사운드북을 준비하는 과정을 묘사하는 듯한 녹음 현장은 텍스트를 소리로 바꾸고, 공식 역사에 기록된 것과는 다른 것으로 보이는 문서와 이미지를 발견하며, 과거와 현재를 오가는 시간의 역사를 보여주듯 이미지는 하앟게 날아가고 되돌아오기를 반복한다.
Director
As they travel through the Isle of Bioko, Antonia tells Pilar stories related to the Spanish colonial past. Carlos spends a hot summer afternoon in 2011 with his family. José and Diana talk about the future.
Director
Tourist Route, Madrid.
Director
"When they arrive, they didn't want to leave"
Director
MATERIAL 1. adj. Having substance or capable of being treated as fact; not imaginary. 2. adj. Derived from or composed of matter. 3. adj. Having material or physical form or substance. 4. adj. Directly relevant to a matter especially a law case. 5. adj. Concerned with or affecting physical as distinct from intellectual or psychological well-being. 6. adj. Concerned with worldly rather than spiritual interests. 7. n. Artifact made by weaving or felting or knitting or crocheting natural or synthetic fibers. 8. n. Things needed for doing or making something. 9. n. Information (data or ideas or observations) that can be used or reworked into a finished form. 10. n. The tangible substance that goes into the makeup of a physical object.
Director
1. n. A travelling company of enterteniers such as acrobats, clowns, trapeze artistes, and trained animals.
2. n. A public performance given such a company.
3. n. An oval or circular arena, usuallytented and surrounded by tiers of seats, in which such a performances is held.
4. n. A travlling group of prefessional sportsmen.
Director
Summer afternoon.
Director
Four iconic sequences in the history of Spanish cinema are aesthetically revisited. A strictly geographical search that places the camera in the very same spots where the shots of the original films were taken. No lighting. No audio edition. No actors. Just whatever there is fron of the camera.
Director
An unfinished canvas apparently painted by Antonio López resists (does it?) the charges of weather and nature during a whole week. This week is shown four times from four different audiovisual perspectives which try to analyze the relationship between film author and landscape representation.