The horror film [REC] — directed by Jaume Balagueró and Paco Plaza, and released in 2007 — was an unprecedented triumph for Spanish fantasy cinema. Fifteen years later, those responsible for the creation and worldwide success of this cinematic milestone decode its keys and resurrect the myth.
1937년 쿠데타를 잃으킨 정부와 자유를 수호하려는 민병대 간에 내전이 한창이었다. 열강들은 스페인 내전의 이권에 개입하기 시작했다. 독일과 이탈리아는 쿠데타 정부를, 소련은 민병대 측을 지원하기 시작하면서 전쟁은 걷잡을 수 없이 번지기 시작한다. 그리고 전쟁은 갈수록 막바지에 이르렀고, 양측은 스페인 북부의 작은 도시 게르니카를 두고 마지막 일전을 준비하게 된다. 한때 잘 나갔던 뉴욕 헤럴드 트리뷴지의 헨리(제임스 다시) 역시 스페인의 기사거리를 노리고 빌바오 지방으로 들어오게 된다. 하지만 헨리의 명성은 이제, 허명이 되어 버렸고 가짜 기사로 근근이 연명하는 신세였다. 그러던 중 헨리는 빌바오의 민병대 측 언론실에서 테레사(마리아 발베르드)라는 여인을 만나게 된다. 대학에서 헨리의 기사들을 공부했다는 그녀는 변해버린 그의 논점에 비판을 가했고, 헨리는 그녀와의 만남을 통해서 점점 전쟁의 진실에 관해 바라보게 되는데...
Would you vote for the death of a person you hate under the anonymity of the Internet? This and other uncomfortable questions are the ones raised by "Dystopia" and in this sense, its pilot episode, "Citizens", is a direct punch to the stomach of the viewer. Nobody expects to sit down and watch something nice, what comes is a series of questions that as a viewer makes you wonder about your answers. And you, what would you do in a situation like this?
Everyone knows what to do if one morning the sky would be absolutely full of UFOs: run as fast as you can. However, what would happen if the invasion started while you are in the flat of the girl of your dreams, the one you have just met?
노먼과 루시는 결혼한 친구를 방문하기 위해 스페인 바스크 지역으로 여행을 떠난다. 평온하게만 보였던 그들의 여름은 어느 날 팔이 잘린 채 감금되어 있던 소녀를 구출한 뒤 악몽으로 바뀌어 버린다. 소통이 부재하고 서로에 대한 적대감이 극대화되었을 때 발생할 수 있는 상황을 보여주는 는 돈 시겔, 샘 페킨파 등 이른바 70년대 뉴 아메리칸 시네마의 비정파 감독들에 대한 일종의 오마주 같은 작품이다.
노먼과 루시는 결혼한 친구를 방문하기 위해 스페인 바스크 지역으로 여행을 떠난다. 평온하게만 보였던 그들의 여름은 어느 날 팔이 잘린 채 감금되어 있던 소녀를 구출한 뒤 악몽으로 바뀌어 버린다. 소통이 부재하고 서로에 대한 적대감이 극대화되었을 때 발생할 수 있는 상황을 보여주는 는 돈 시겔, 샘 페킨파 등 이른바 70년대 뉴 아메리칸 시네마의 비정파 감독들에 대한 일종의 오마주 같은 작품이다.
A man volunteers to take part in an experiment that attempts to analyse human behaviour under extreme conditions of terror. His mission is to remain seated inside a dark room for a length of time of 15 minutes. If he manages to hold on, he will receive in return a generous sum of money. Is it possible to terrify an individual who knows beforehand that everything is a farce?
A man volunteers to take part in an experiment that attempts to analyse human behaviour under extreme conditions of terror. His mission is to remain seated inside a dark room for a length of time of 15 minutes. If he manages to hold on, he will receive in return a generous sum of money. Is it possible to terrify an individual who knows beforehand that everything is a farce?
At 30 Amelia thinks that time is only an excuse for putting off the arrival of a fate which she has been warned about by fortune tellers and horoscopes.