Yury Bykov

Yury Bykov

출생 : 1981-08-15, Novomichurinsk, Pronsky District, Ryazan Oblast, RSFSR, USSR [now Russia]

약력

Yuri Bykov was born in 1981 in Novomichurinsk, a small town in the Ryazan region of Russia. Coming from a family of factory workers, he studied acting in the famous VGIK (Institute of Cinema named after Gerasimov) and appeared in various theatres of Moscow after receiving his diploma in 2005. In 2006, Yury Bykov started to write and direct his first short films. In 2009, his short film “The Boss”, in which he also played the lead role, won the main prize at the All-Russian National film festival Kinotavr. In 2010, Bykov directed his first feature film, “Live!”, Special Jury Prize at Taipei International Film Festival. In 2013, his second feature, “The Major”. was selected in Critics’ Week at the Cannes Film Festival. In 2014, “The Fool” received important awards at the festivals of Locarno (Best Actor Leopard, Ecumenical Jury Prize, Junior Jury Award, First Prize) and Les Arcs, among many others. Both “The Major” and “The Fool” enjoyed international theatrical releases. Yury Bykov both writes and directs his films. He has also edited and scored his early projects, as well as playing one of the lead roles in “The Major”.

프로필 사진

Yury Bykov

참여 작품

The Owner
Director
An ordinary man’s life takes an unlikely turn when he saves the life of a high-ranking security officer in an accident.
How the F(pip)ck Happened to Maxim
In order to get the opportunity to make his first film, the aspiring director Maxim is forced to agree with the producer's comments and make censored changes to his script. Yes, it will be a completely different movie, but it will be. Returning home, Maxim discovers an extremely unusual phenomenon: instead of a mat in speech, he hears a piercing "piiip", and instead of naked body parts — black "patches" and a fuzzy image. And even alcohol has lost its taste and degree. It seems that Maxim has become the main source of censorship for himself.
더 가드
Original Music Composer
고립된 설원, 아무도 찾지 않는 버려진 요양 시설을 관리하며 지내는 경비원 ‘블라드’는 매일 반복되는 적막한 일상 속에 지쳐간다. 어느 날, 사고처럼 찾아온 낯선 방문객들로 인해 ‘블라드’의 지난 과거가 밝혀지며 그곳의 상황은 전혀 예기치 못한 방향으로 흘러가는데…!
더 가드
Screenplay
고립된 설원, 아무도 찾지 않는 버려진 요양 시설을 관리하며 지내는 경비원 ‘블라드’는 매일 반복되는 적막한 일상 속에 지쳐간다. 어느 날, 사고처럼 찾아온 낯선 방문객들로 인해 ‘블라드’의 지난 과거가 밝혀지며 그곳의 상황은 전혀 예기치 못한 방향으로 흘러가는데…!
더 가드
Director
고립된 설원, 아무도 찾지 않는 버려진 요양 시설을 관리하며 지내는 경비원 ‘블라드’는 매일 반복되는 적막한 일상 속에 지쳐간다. 어느 날, 사고처럼 찾아온 낯선 방문객들로 인해 ‘블라드’의 지난 과거가 밝혀지며 그곳의 상황은 전혀 예기치 못한 방향으로 흘러가는데…!
더 가드
Vlad
고립된 설원, 아무도 찾지 않는 버려진 요양 시설을 관리하며 지내는 경비원 ‘블라드’는 매일 반복되는 적막한 일상 속에 지쳐간다. 어느 날, 사고처럼 찾아온 낯선 방문객들로 인해 ‘블라드’의 지난 과거가 밝혀지며 그곳의 상황은 전혀 예기치 못한 방향으로 흘러가는데…!
Seize The Moment
director
The main character is a cute ambitious girl Rita from a provincial town on the Black Sea coast. She decides to break out of the routine of doing local weddings and matinees and arrives to conquer the capital, trying to enroll in a drama school. She is waiting for a lot of difficult tests, which sometimes turn into very funny stories.
Elephants Can Play Football
Sveta's father
Dmitry is a strong willed, solid guy. He could easily quit the game, if only he knew he was playing.
Нариман и его братья
더 팩토리: 최후의 협상
Original Music Composer
러시아의 음침하고 허름한 공장. 하루 일해 하루 먹고 사는 공장 노동자들에게 공장을 폐쇄한다는 청천벽력과도 같은 소식이 전해지자 이들은 악덕 고용주 칼루긴을 납치해 몸값을 챙겨 살 궁리를 하게 되는데…
더 팩토리: 최후의 협상
Producer
러시아의 음침하고 허름한 공장. 하루 일해 하루 먹고 사는 공장 노동자들에게 공장을 폐쇄한다는 청천벽력과도 같은 소식이 전해지자 이들은 악덕 고용주 칼루긴을 납치해 몸값을 챙겨 살 궁리를 하게 되는데…
더 팩토리: 최후의 협상
Screenplay
러시아의 음침하고 허름한 공장. 하루 일해 하루 먹고 사는 공장 노동자들에게 공장을 폐쇄한다는 청천벽력과도 같은 소식이 전해지자 이들은 악덕 고용주 칼루긴을 납치해 몸값을 챙겨 살 궁리를 하게 되는데…
더 팩토리: 최후의 협상
Director
러시아의 음침하고 허름한 공장. 하루 일해 하루 먹고 사는 공장 노동자들에게 공장을 폐쇄한다는 청천벽력과도 같은 소식이 전해지자 이들은 악덕 고용주 칼루긴을 납치해 몸값을 챙겨 살 궁리를 하게 되는데…
Big Village Lights
Fedya is 20 years old. He works as a projectionist in a provincial cinema called "Rodina" (Motherland), and tries in vain to pull in spectators. When the local authorities decide to transform the "Rodina" into a shop, there is only one way out: to make a successful film and thus rescue the cinema! But what is required to get a good box office? Of course, a star! Desperate times demand desperate measures, so the children kidnap a celebrity from a passing train. And this is not just any star, but Dmitri Diuzhev! Well, maybe he does not exactly burn with the desire to be filmed here, but it doesn't matter as long as they have enough ropes, gags and sleeping tablets. Then here is a desperate producer who has just been demobbed, a philosophizing wedding photographer and the karate-practicing actress Zhenya, with whom Fedya is secretly in love.
Butterflies
himself
Alexey is shooting a movie about himself. He is in search of a boyfriend. Everything would be alright, if Alexey's mother could accept his sexuality. Alexey comes to visit her and admits that he likes boys, saying 'Don't you anticipate any grandchildren from me'. We find Alexey at Tarkovsky film festival, where he apparently came to rest. Alexey meets Grisha, and a stormy holiday romance begins.
Six Degrees of Celebration 1914
Director
100 years ago, the Russian Empire ... Christmas Eve. December plugs, holiday celebrations, balls and modest luxury holidays, titled nobles and ordinary peasants, the royal family and the soldiers of the First World War, progressive poets and the first skaters - everything was different, except ... the holiday. People prepared, lived, believed dreaming and waiting for this miracle - Christmas!
얼간이들
Editor
디마는 800여 세대가 사는 오랜 아파트에서 가족과 함께 살고 있다. 비좁은 아파트에 늘 궁색한 그의 삶은 답답하기만 하다. 자신의 오랜 아파트가 심각한 위험에 처해있음을 알게 되고, 시급한 보수와 대피를 요청하기 위해 행정기관들을 찾는다. 하지만 부패와 무관심에 찌든 시장과 관료들은 디마의 요청에 귀 기울이지 않는다. 가족과 이웃의 생존을 위해, 디마는 홀로 부패한 관료사회에 전쟁을 선포한다. 2012년 칸영화제 비평가주간에서 선보인 (2013)로 눈길을 끈 유리 비코프의 신작 은 현대 러시아 사회의 병폐에 날카로운 메스를 들이대는 감독의 일관된 관심사를 보여준다‘. 러시아적인’ 감수성과 입체적인 캐릭터, 사회비판적 태도를 완성도 높게 결합해내는 감독의 역량은 현대 러시아 영화작가들의 흐름을 대변하고 있다. 고전적인 히어로의 토포스를 독특하게 체화하고 있는 디마 역의 아르툠 비스트로프는 올해 로카르노영화제 남우주연상을 수상했다.
얼간이들
Music
디마는 800여 세대가 사는 오랜 아파트에서 가족과 함께 살고 있다. 비좁은 아파트에 늘 궁색한 그의 삶은 답답하기만 하다. 자신의 오랜 아파트가 심각한 위험에 처해있음을 알게 되고, 시급한 보수와 대피를 요청하기 위해 행정기관들을 찾는다. 하지만 부패와 무관심에 찌든 시장과 관료들은 디마의 요청에 귀 기울이지 않는다. 가족과 이웃의 생존을 위해, 디마는 홀로 부패한 관료사회에 전쟁을 선포한다. 2012년 칸영화제 비평가주간에서 선보인 (2013)로 눈길을 끈 유리 비코프의 신작 은 현대 러시아 사회의 병폐에 날카로운 메스를 들이대는 감독의 일관된 관심사를 보여준다‘. 러시아적인’ 감수성과 입체적인 캐릭터, 사회비판적 태도를 완성도 높게 결합해내는 감독의 역량은 현대 러시아 영화작가들의 흐름을 대변하고 있다. 고전적인 히어로의 토포스를 독특하게 체화하고 있는 디마 역의 아르툠 비스트로프는 올해 로카르노영화제 남우주연상을 수상했다.
얼간이들
Writer
디마는 800여 세대가 사는 오랜 아파트에서 가족과 함께 살고 있다. 비좁은 아파트에 늘 궁색한 그의 삶은 답답하기만 하다. 자신의 오랜 아파트가 심각한 위험에 처해있음을 알게 되고, 시급한 보수와 대피를 요청하기 위해 행정기관들을 찾는다. 하지만 부패와 무관심에 찌든 시장과 관료들은 디마의 요청에 귀 기울이지 않는다. 가족과 이웃의 생존을 위해, 디마는 홀로 부패한 관료사회에 전쟁을 선포한다. 2012년 칸영화제 비평가주간에서 선보인 (2013)로 눈길을 끈 유리 비코프의 신작 은 현대 러시아 사회의 병폐에 날카로운 메스를 들이대는 감독의 일관된 관심사를 보여준다‘. 러시아적인’ 감수성과 입체적인 캐릭터, 사회비판적 태도를 완성도 높게 결합해내는 감독의 역량은 현대 러시아 영화작가들의 흐름을 대변하고 있다. 고전적인 히어로의 토포스를 독특하게 체화하고 있는 디마 역의 아르툠 비스트로프는 올해 로카르노영화제 남우주연상을 수상했다.
얼간이들
Director
디마는 800여 세대가 사는 오랜 아파트에서 가족과 함께 살고 있다. 비좁은 아파트에 늘 궁색한 그의 삶은 답답하기만 하다. 자신의 오랜 아파트가 심각한 위험에 처해있음을 알게 되고, 시급한 보수와 대피를 요청하기 위해 행정기관들을 찾는다. 하지만 부패와 무관심에 찌든 시장과 관료들은 디마의 요청에 귀 기울이지 않는다. 가족과 이웃의 생존을 위해, 디마는 홀로 부패한 관료사회에 전쟁을 선포한다. 2012년 칸영화제 비평가주간에서 선보인 (2013)로 눈길을 끈 유리 비코프의 신작 은 현대 러시아 사회의 병폐에 날카로운 메스를 들이대는 감독의 일관된 관심사를 보여준다‘. 러시아적인’ 감수성과 입체적인 캐릭터, 사회비판적 태도를 완성도 높게 결합해내는 감독의 역량은 현대 러시아 영화작가들의 흐름을 대변하고 있다. 고전적인 히어로의 토포스를 독특하게 체화하고 있는 디마 역의 아르툠 비스트로프는 올해 로카르노영화제 남우주연상을 수상했다.
더 메이저
Editor
그 날 경찰인 세르게이 소보로프는 그의 아내가 아이를 출산할 병원을 향해 가고 있었다. 행복한 기분에 너무 빠르게 운전하던 그는 길가의 소년을 보지 못했고, 그 소년은 세르게이의 차에 치여 죽게되었다. 이제 그에건 오직 두가지의 선택이 남았다. 감옥에 가거나 자신의 범죄를 은폐하거나...
더 메이저
Music
그 날 경찰인 세르게이 소보로프는 그의 아내가 아이를 출산할 병원을 향해 가고 있었다. 행복한 기분에 너무 빠르게 운전하던 그는 길가의 소년을 보지 못했고, 그 소년은 세르게이의 차에 치여 죽게되었다. 이제 그에건 오직 두가지의 선택이 남았다. 감옥에 가거나 자신의 범죄를 은폐하거나...
더 메이저
Pavel Kroshunov - Pasha
그 날 경찰인 세르게이 소보로프는 그의 아내가 아이를 출산할 병원을 향해 가고 있었다. 행복한 기분에 너무 빠르게 운전하던 그는 길가의 소년을 보지 못했고, 그 소년은 세르게이의 차에 치여 죽게되었다. 이제 그에건 오직 두가지의 선택이 남았다. 감옥에 가거나 자신의 범죄를 은폐하거나...
더 메이저
Screenplay
그 날 경찰인 세르게이 소보로프는 그의 아내가 아이를 출산할 병원을 향해 가고 있었다. 행복한 기분에 너무 빠르게 운전하던 그는 길가의 소년을 보지 못했고, 그 소년은 세르게이의 차에 치여 죽게되었다. 이제 그에건 오직 두가지의 선택이 남았다. 감옥에 가거나 자신의 범죄를 은폐하거나...
더 메이저
Director
그 날 경찰인 세르게이 소보로프는 그의 아내가 아이를 출산할 병원을 향해 가고 있었다. 행복한 기분에 너무 빠르게 운전하던 그는 길가의 소년을 보지 못했고, 그 소년은 세르게이의 차에 치여 죽게되었다. 이제 그에건 오직 두가지의 선택이 남았다. 감옥에 가거나 자신의 범죄를 은폐하거나...
Song of the Mechanical Fish
The letter, which arrived in a village buried in the sand, is addressed to an elderly fisherman and invites him to come to the city for the wedding of his son, whom he has never seen. The redemptive journey ends unexpectedly.
To Live
Director
Early autumn, godforsaken Russian countryside. A local hunter Michail witnesses a skirmish in the middle of the forest - three men want to kill the forth, Andrey. Kind-hearted Michail helps Andrey escape and together they run from the villains who chase them. Thus, two totally different men start a long and dangerous journey together, constantly arguing with each other regarding their ideology, morals and opinions about life. But life will put everything on its place and make the men understand who they really are.
Nachalnik
Editor
Two burglars enter a summer house. They should have checked to whom it belonged.
Nachalnik
Producer
Two burglars enter a summer house. They should have checked to whom it belonged.
Nachalnik
Screenplay
Two burglars enter a summer house. They should have checked to whom it belonged.
Nachalnik
Two burglars enter a summer house. They should have checked to whom it belonged.
Nachalnik
Director
Two burglars enter a summer house. They should have checked to whom it belonged.
S.S.D.
On TV a new reality show, "Pionerlager", has started. Following the results of a casting, five young men and five girls, led by young TV presenter Alice Ten, go to the thrown pioneer camp. The rules state that every week someone would be eliminated from the show. The last one remaining will win the main prize: one million roubles. But suddenly game rules change: the invisible observer declares that it is life, not money, that will be the award for the winner. The maniac hiding behind the mask of a horse, begins a hunt for the participants. Children's horror stories which he once listened to in pioneer camp, revive and become a plot of its own murders.