Clio Barnard
약력
From Wikipedia, the free enclyopedia.
Clio Barnard is a British director of documentary and feature films. She won widespread critical acclaim and multiple awards for her debut, The Arbor, an experimental documentary about Bradford playwright Andrea Dunbar. In 2013 she was hailed as a significant new voice in British cinema for her film The Selfish Giant, which premiered in the Director's Fortnight section of the Cannes film festival.
Writer
영국에 살고 있는 아랍계인 알리는 아내와 별거 중인 중년 남성이다. 유치원에 근무하고 있는 에이바는 얼마 전 남편을 잃고 홀로 살고 있다. 우연한 계기로 이둘은 만나게 되고, 서로의 처지를 이해하게 된 두 사람은 급속도로 가까워진다. 하지만 둘의 만남을 극도로 싫어하는 에이바의 아들, 그리고 그들의 관계를 의심스러운 눈초리로 바라보는 알리의 가족 등 둘의 우정이 사랑으로 발전하기에는 너무나도 많은 제약이 있다. (제26회 부산국제영화제)
Director
영국에 살고 있는 아랍계인 알리는 아내와 별거 중인 중년 남성이다. 유치원에 근무하고 있는 에이바는 얼마 전 남편을 잃고 홀로 살고 있다. 우연한 계기로 이둘은 만나게 되고, 서로의 처지를 이해하게 된 두 사람은 급속도로 가까워진다. 하지만 둘의 만남을 극도로 싫어하는 에이바의 아들, 그리고 그들의 관계를 의심스러운 눈초리로 바라보는 알리의 가족 등 둘의 우정이 사랑으로 발전하기에는 너무나도 많은 제약이 있다. (제26회 부산국제영화제)
Writer
그녀는 아버지의 죽음 이후 '앨리스'가 15년만에 자신의 고향마을로 돌아오게되고 그녀는 그녀의 형제 마크 스탠리가 가족농장에 대한 소유권을 주장하기원하며 병든 아버지를 돌봐주고있었다
Director
그녀는 아버지의 죽음 이후 '앨리스'가 15년만에 자신의 고향마을로 돌아오게되고 그녀는 그녀의 형제 마크 스탠리가 가족농장에 대한 소유권을 주장하기원하며 병든 아버지를 돌봐주고있었다
Writer
아웃사이더인 아르보와 스위프티의 진정하면서도 삐걱거리는 우정이야말로 영국 노동계층의 이야기를 다룬 드라마의 핵심이다. 그들이 고철을 가져다 팔던 수집상 키튼이 한 명만 편애하자 두 소년의 사이는 틀어지고, 결국엔 충격적이고 비극적인 결말에 이른다.
Director
아웃사이더인 아르보와 스위프티의 진정하면서도 삐걱거리는 우정이야말로 영국 노동계층의 이야기를 다룬 드라마의 핵심이다. 그들이 고철을 가져다 팔던 수집상 키튼이 한 명만 편애하자 두 소년의 사이는 틀어지고, 결국엔 충격적이고 비극적인 결말에 이른다.
Director
Portrayal of the late Bradford playwright Andrea Dunbar. Andrea Dunbar wrote honestly and unflinchingly about her upbringing on the notorious Buttershaw Estate in Bradford and was described as ‘a genius straight from the slums.’ When she died tragically at the age of 29 in 1990, Lorraine was just ten years old. The Arbor revisits the Buttershaw Estate where Dunbar grew up, thirty years on from her original play, telling the powerful true story of the playwright and her daughter Lorraine. Also aged 29, Lorraine had become ostracised from her mother’s family and was in prison undergoing rehab. Re-introduced to her mother’s plays and letters, the film follows Lorraine’s personal journey as she reflects on her own life and begins to understand the struggles her mother faced.
Director
A psychological micro-drama that moves from the sanctuary of a domestic garden to the half-remembered shadows of a house, Clio Barnard’s Dark Glass peers back into a semi-veiled interior world of fraught, ambivalent memories. Shot on a mobile phone camera to accentuate a feeling of intimacy and immediacy, the flickering nature of the footage also emphasises the film’s uncanny, otherworldly quality.
Director
A film/video installation centered on a 'buggy race', an illegal pony and trap race organised by gypsies on a motorway. The film plays with documentary and cinematic forms to address notions of artificiality and representations of the real.
Director
Random Acts of Intimacy is a film about brief moments of contact and sexual intimacy. It addresses notions of erotic memory, sexual fantasy, sexual desire and romantic love. It explores the possibility that sex with strangers might be the closest we get to realising current notions of romantic love - intense, passionate, impulsive.
Director
This is a home-movie horror film. Its heroine, Stretch, adopts a severed head as her companion and hijacks her own story to investigate it for herself and for her audience.
Director
Director Clio Barnard, using Harry and Paintbox techniques, intercut with a Hi-8 video diary, presents a non-narrative collage addressing sexual difference and artifice, both imagined and real.