1956년, ‘세기의 섹스 심볼’로 불리우며 전세계의 사랑을 한 몸에 받고 있던 ‘마릴린 먼로’는 영화 의 촬영 차 영국을 방문하게 된다. 언론과 대중들의 뜨거운 관심 속에 촬영은 시작되지만, ‘마릴린’은 감독이자 남자 주인공인 ‘로렌스 올리비에’와의 잦은 의견 충돌과 낯선 곳에서의 외로움으로 점점 지쳐간다. 그런 그녀를 위로해준 사람은 조감독 ‘콜린’ 뿐. ‘마릴린’은 한결같이 친절하고 따뜻하게 대해주는 ‘콜린’에게 점차 끌리게 되고, ‘콜린’ 역시 예민하지만 사랑스러운 ‘마릴린’의 매력에 흠뻑 빠지게 된다. 결국 두 사람은 숨막히는 촬영장을 벗어나 일주일간의 달콤한 시간을 보내게 되는데…
Judy at the Palace. Sinatra at Carnegie Hall. Streisand at the Garden. Stritch on Broadway. Legendary performances come along so rarely. Elaine Stritch At Liberty is an autobiographical one-woman show written by Elaine Stritch and John Lahr. The show consists of spoken monologues from Stritch following her life and career, interspersed with showtunes and pop standards which compliment her stories. Many of these songs had been originated by Stritch in major Broadway productions, such as "The Ladies Who Lunch" from Company and "Civilization" from Angel In The Wings. Her experiences and relationship with show business are focal points, but she also explores more intimate, personal themes like her alcoholism and romantic relationships.
Out-of-work singer Victoria Grant meets a just-fired, flamboyant gay man in a club in 1920s Paris. He convinces her to pretend to be a man who is a female impersonator in order to get a job. The act is a hit in a local nightclub, but things get complicated when a gangster and nightclub owner from Chicago, King Marchan, falls in love with "him." Filmed live on Broadway, 1995.
Anyone Can Whistle is a musical with music and lyrics by Stephen Sondheim, and a book by Arthur Laurents. Described by theater historian Ken Mandelbaum as "a satire on conformity and the insanity of the so-called sane," the show tells a story of an economically-depressed town whose corrupt Mayoress, in an attempt to draw tourists, decides to create a fake "miracle" - which draws the attention of Fay Apple, an emotionally inhibited nurse, a crowd of inmates from a local asylum called "The Cookie Jar," and a "doctor" with secrets of his own.
The Will Rogers Follies is a musical with a book by Peter Stone, lyrics by Betty Comden and Adolph Green, and music by Cy Coleman. It focuses on the life and career of famed humorist and performer Will Rogers, using as a backdrop the Ziegfeld Follies, which he often headlined, and describes every episode in his life in the form of a big production number. The Rogers character also performs rope tricks in between scenes. The revue contains snippets of Rogers' famous homespun style of wisdom and common sense and tries to convey the personality of this quintessentially American figure whose most famous quote was "I never met a man I didn't like."
무대 연출가 조 기디언(Joe Gideon : 로이 샤이더 분)은 과로와 흡연, 습관성 음주로 몸을 혹사하여 특별히 조제된 약을 먹지 않으면 안될 정도. 그런 대로 그는 새롭게 작품을 구상, 댄서들을 선발하여 자신의 기념비적인 무대를 마련코자 하는 한편, 영화를 만들어 편집 작업에 몰두하느라 쓰러질 지경에 이른다. 모든 일이 한창 고비에 이를 즈음 그는 주위의 완강한 권유로 병원에 입원한다. 심장병이란 진단에 따라 수술을 받으면서도 그는 중단된 무대 작업과 영영화를 완성하려는 집념뿐이다. 조가 환각 속의 자신과 자문자답하는 도중 그가 겪어온 인행, 구상하고 있는 작품의 편린들이 현란하게 영상위로 펼쳐진다. 한편 제작자 측은 그의 입원이 장기화 됨에 따라 흥행에서 오게될 손익을 계산해 본다. 만약 조가 죽어 쇼가 진행되지 못하면 보상금 50만달러가 고스라니 그들 손에 떨어진다는 결론이 나오자, 공연 추진을 보류한다. 이러한 사실을 알게된 조는 충격을 받고 병세가 급격히 악화되는데