Solveig Dommartin

Solveig Dommartin

출생 : 1961-05-16, Paris, France

사망 : 2007-01-11

약력

​From Wikipedia, the free encyclopedia.   Solveig Dommartin (16 May 1961 in Constantine, Algeria - 11 January 2007 in Paris) was a French-German actress. Her acting career began in the theatre with "Compagnie Timothee Laine" and with the "Theater Labor Warschau". She had her first experiences with film as an assistant of Jacques Rozier. Her debut as a film actress was Wings of Desire (1987) under Wim Wenders. She was able to learn the challenging circus acrobatics in only eight weeks, and performed the full role without using a stunt double. She co-authored Until the End of the World (1991) with Wenders and travelled around the world with him in search of locations for the project. Wim Wenders said about Until the End of the World: "Solveig Dommartin and I had written the story of our film together, and we thought that we only had the right to enter into such a sacred area like a persons's dreams, if we would bring something into the work that was sacred to ourselves". Dommartin died of a heart attack in 2007, aged 45. She was survived by her daughter, Venus. Description above from the Wikipedia article Solveig Dommartin, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Solveig Dommartin

참여 작품

I Can't Sleep
Young Blonde Woman
In 1980s Paris, a series of murders captures public attention. Meanwhile, the gorgeous Daiga moves from Lithuania to Paris, immigrant musician Théo struggles to raise his young son, and Théo's brother, a gay transvestite named Camille, sings and dances in a cabaret for a living. All three grapple with isolation and the problems of modern living, but one of them could be so desperately alienated that they have a hand in the serial murders.
멀고도 가까운
Marion
"베를린 천사의 시"에서 다미엘에게 “바라보고, 모으고, 증언하고, 확인하고, 보존 하는 것 이상을 하지마”라고 인간세계로의 추락을 만류하던 카시엘의 이야기를 다루고 있다. 카시엘은 어린 소녀의 생명을 구하기 위해 인간세계로 뛰어들지만 알코올과 폭력, 거짓이라는 인간의 추악함과 맞서는 상황에 처하게 된다.
이 세상 끝까지
Writer
1992년 미래사회. 인도의 핵 인공위성이 고장나 지상에 추락할 위험으로 온 세계가 공포에 잠긴다. 클레어는 은행강도들과 손잡고 은행을 턴 돈을 파리까지 운반하는 과정에서 우연히 누군가에게 쫓기는 트레버를 만나 곧 그를 사랑하게 된다. 하지만 그는 매번 그녀에게서 도망친다. 클레어는 사립탐정을 고용해 마침내 그를 찾아낸다. 더불어 트레버의 실제 이름이 샘 파버라는 사실과 그의 비밀이 밝혀지는데, 샘의 아버리 헨리는 8세부터 실명한 아내 에디트가 세상을 볼 수 있도록 특수카메라를 고안한다. 이 카메라로 대상을 찍어 기록된 내용을 컴퓨터를 통해 실명자의 뇌로 전달, 세상을 볼 수 있게 한 것이다. 샘은 특수카메라를 들고 어머니가 볼 수 없었던 친구와 친척들, 그리고 발자취를 찾아 세계 구석구석을 돌고 있다. 이 발명품의 정보를 입수한 각국의 산업스파이, FBI, 마피아가 그를 추적하지만 마침내 샘은 호주에 도착하고 그들의 작업결과를 통해 어머니는 소원을 이룬다.
이 세상 끝까지
Story
1992년 미래사회. 인도의 핵 인공위성이 고장나 지상에 추락할 위험으로 온 세계가 공포에 잠긴다. 클레어는 은행강도들과 손잡고 은행을 턴 돈을 파리까지 운반하는 과정에서 우연히 누군가에게 쫓기는 트레버를 만나 곧 그를 사랑하게 된다. 하지만 그는 매번 그녀에게서 도망친다. 클레어는 사립탐정을 고용해 마침내 그를 찾아낸다. 더불어 트레버의 실제 이름이 샘 파버라는 사실과 그의 비밀이 밝혀지는데, 샘의 아버리 헨리는 8세부터 실명한 아내 에디트가 세상을 볼 수 있도록 특수카메라를 고안한다. 이 카메라로 대상을 찍어 기록된 내용을 컴퓨터를 통해 실명자의 뇌로 전달, 세상을 볼 수 있게 한 것이다. 샘은 특수카메라를 들고 어머니가 볼 수 없었던 친구와 친척들, 그리고 발자취를 찾아 세계 구석구석을 돌고 있다. 이 발명품의 정보를 입수한 각국의 산업스파이, FBI, 마피아가 그를 추적하지만 마침내 샘은 호주에 도착하고 그들의 작업결과를 통해 어머니는 소원을 이룬다.
이 세상 끝까지
Claire Tourneur
1992년 미래사회. 인도의 핵 인공위성이 고장나 지상에 추락할 위험으로 온 세계가 공포에 잠긴다. 클레어는 은행강도들과 손잡고 은행을 턴 돈을 파리까지 운반하는 과정에서 우연히 누군가에게 쫓기는 트레버를 만나 곧 그를 사랑하게 된다. 하지만 그는 매번 그녀에게서 도망친다. 클레어는 사립탐정을 고용해 마침내 그를 찾아낸다. 더불어 트레버의 실제 이름이 샘 파버라는 사실과 그의 비밀이 밝혀지는데, 샘의 아버리 헨리는 8세부터 실명한 아내 에디트가 세상을 볼 수 있도록 특수카메라를 고안한다. 이 카메라로 대상을 찍어 기록된 내용을 컴퓨터를 통해 실명자의 뇌로 전달, 세상을 볼 수 있게 한 것이다. 샘은 특수카메라를 들고 어머니가 볼 수 없었던 친구와 친척들, 그리고 발자취를 찾아 세계 구석구석을 돌고 있다. 이 발명품의 정보를 입수한 각국의 산업스파이, FBI, 마피아가 그를 추적하지만 마침내 샘은 호주에 도착하고 그들의 작업결과를 통해 어머니는 소원을 이룬다.
Wim Wenders in Tokyo
Self
A documentary which follows director Wim Wenders and Sean Naughton, the high-definition-video designer on UNTIL THE END OF THE WORLD, in Tokyo, and details the creation of the film’s groundbreaking high-definition sequences.
No Fear, No Die
Toni
Dah and Jocelyn come from Benin, Africa, to coach their rooster, "S'en fout la mort", for an illicit cock-fight in the basement of a restaurant.
I Have You Under My Skin
Jeanne
Jeanne is a woman who is driven by her very active conscience. She attempts to assuage her idealistic bent by trying out life as a nun, but this doesn't work out. After she leaves the convent, she takes a job at a factory, where the callousness of management spurs her to become a labor activist. Her efforts are marked by great persistence and fervor, but she lacks any kind of diplomacy or persuasiveness, and as the years progress, she manages to alienate everyone in her life. By the end of the film, there is only one way that she can see to resolve the horrible situation she finds herself in.
The Prisoner of St. Petersburg
Elena
A young Russian man arrives in Berlin in search of a woman, but becomes entangled with two others one of whom falls in love with him and another who represents a classic Russian heroine like out of a novel from one of his countrymen idols.
베를린 천사의 시
Marion
베를린 하늘의 천사, 다니엘은 어느 날 공중 곡예를 하는 마리온을 보고 반한다. 그저 바라보기만 할 수 있는 천사로서는 사랑에 빠진 여자를 만질 수 없음이 그저 고통스럽기만 하다. 그러던 어느날, 천사였다가 인간이 된 콜롬보를 만난다. 그 후, 다니엘은 천사직을 포기하고 인간이 되어 마리온과 만질 수 있는 사랑에 빠진다. 인간이 되어 마리온과 접촉할 수 있는 사랑을 하게 되나, 인간으로서 살아가는 문제와도 봉착하게 된다.
도쿄가
Editor
빔 벤더스는 1982년 16밀리 카메라를 들고 동경에 간다. 그는 가장 존경하는 감독인 오즈 야스지로의 클립들을 30년이 지난 동경의 혼잡한 거리와 결합시킴으로써 실제 세계와 영화적 공간이 교차하는 곳을 발견하려고 한다. 그는 건물 옥상의 골프연습장, 긴자 거리의 네온사인, 공동묘지에서의 야구게임, 왁스 푸드 등, 현재의 동경에서 관측되는 모습들을 통해 일본문화에 대해 생각해보기도 하고 류 치슈, 아츠타 유하루등 오즈의 영화에 참여했던 사람들을 만나서 오즈의 작업방식에 대해 질문하는가 하면 심지어는 비슷한 시기에 동경에 와있던 영화감독 크리스 마르케르, 베르너 헤어조크를 우연히 만나기도 한다. 그 과정을 통해 그는 오즈가 보여주는 ‘동경’은 이미 존재하지 않는 것을 절감하게 된다.