Christian Petzold

Christian Petzold

출생 : 1960-09-14, Hilden, Germany

약력

Christian Petzold (born 14 September 1960 in Hilden) is a German movie director. Description above from the Wikipedia article Christian Petzold (director), licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Christian Petzold

참여 작품

어파이어
Writer
A hot, dry summer, like so many in recent years. Forest fires are uncontrollable. Four young people meet in a holiday home on the Baltic Sea not far from Ahrenshoop. Slowly and imperceptibly they are enclosed by the walls of flame. A red sky arches over them. They doubt, they are afraid – not because of the fires, it is love that scares them.
어파이어
Director
A hot, dry summer, like so many in recent years. Forest fires are uncontrollable. Four young people meet in a holiday home on the Baltic Sea not far from Ahrenshoop. Slowly and imperceptibly they are enclosed by the walls of flame. A red sky arches over them. They doubt, they are afraid – not because of the fires, it is love that scares them.
The Cinematograph: Birth of an Art
Self - Filmmaker
Throughout the 19th century, imaginative and visionary artists and inventors brought about the advent of a new look, absolutely modern and truly cinematographic, long before the revolutionary invention of the Lumière brothers and the arrival of December 28, 1895, the historic day on which the first cinema performance took place.
운디네
Screenplay
도시개발 전문 역사학자이자 박물관 관광 가이드 운디네는 운명적인 사랑이라 믿었던 요하네스에게 실연당한다. 절망한 그녀 앞에 산업 잠수사인 크리스토프가 나타나고 그녀의 심장은 다시 뛰기 시작한다.
운디네
Director
도시개발 전문 역사학자이자 박물관 관광 가이드 운디네는 운명적인 사랑이라 믿었던 요하네스에게 실연당한다. 절망한 그녀 앞에 산업 잠수사인 크리스토프가 나타나고 그녀의 심장은 다시 뛰기 시작한다.
트랜짓
Screenplay
독일군이 파리로 진군하자 ‘게오르그’는 마르세유로 탈출한다. 그는 자살한 ‘바이델’ 작가의 가방을 갖고 있는데 가방에는 작가의 원고와 아내에게서 온 편지, 멕시코 대사관에서 온 비자 허가서가 있다. ‘게오르그’는 ‘바이델’ 작가로 신분을 위조해 멕시코로 떠나려 하지만 신비한 여인 ‘마리’를 만나며 모든 것이 변하게 된다.
트랜짓
Director
독일군이 파리로 진군하자 ‘게오르그’는 마르세유로 탈출한다. 그는 자살한 ‘바이델’ 작가의 가방을 갖고 있는데 가방에는 작가의 원고와 아내에게서 온 편지, 멕시코 대사관에서 온 비자 허가서가 있다. ‘게오르그’는 ‘바이델’ 작가로 신분을 위조해 멕시코로 떠나려 하지만 신비한 여인 ‘마리’를 만나며 모든 것이 변하게 된다.
Where do you stand today, Christian Petzold?
Screenplay
"Où en êtes-vous ?" (Where do you stand today?) is a project initiated by the Centre Pompidou, which commissions its guest filmmakers to make a free-form film in response to a question simultaneously retrospective, introspective and focused on their future ideas and projects. Here Christian Petzold is joined by Christoph Hochhäusler as they analyze a sequence from Hitchcock's The Wrong Man (1956) through a series of photograms. With this tribute to Harun Farocki, who died in 2014, Christian Petzold endeavors to revive and perpetuate the spirit, taste and methods of his former teacher and friend.
Where do you stand today, Christian Petzold?
Director
"Où en êtes-vous ?" (Where do you stand today?) is a project initiated by the Centre Pompidou, which commissions its guest filmmakers to make a free-form film in response to a question simultaneously retrospective, introspective and focused on their future ideas and projects. Here Christian Petzold is joined by Christoph Hochhäusler as they analyze a sequence from Hitchcock's The Wrong Man (1956) through a series of photograms. With this tribute to Harun Farocki, who died in 2014, Christian Petzold endeavors to revive and perpetuate the spirit, taste and methods of his former teacher and friend.
Where do you stand today, Christian Petzold?
Self
"Où en êtes-vous ?" (Where do you stand today?) is a project initiated by the Centre Pompidou, which commissions its guest filmmakers to make a free-form film in response to a question simultaneously retrospective, introspective and focused on their future ideas and projects. Here Christian Petzold is joined by Christoph Hochhäusler as they analyze a sequence from Hitchcock's The Wrong Man (1956) through a series of photograms. With this tribute to Harun Farocki, who died in 2014, Christian Petzold endeavors to revive and perpetuate the spirit, taste and methods of his former teacher and friend.
Love/Work/Cinema: A Conversation with Christian Petzold and Nina Hoss
Self
New conversation between director Christian Petzold and actor Nina Hoss
Was heißt hier Ende? Der Filmkritiker Michael Althen
Self
Documentary about German film critic Michael Althen.
피닉스
Screenplay
유대인 가수 넬리(니나 호스)는 나치 강제수용소에서 살아남았으나 얼굴에 입은 상처로 인해 성형수술을 받아 타인의 얼굴을 갖게 된다. 그녀는 아직도 사랑하는 남편 조니(로날드 제어펠드)가 일하는 바인 피닉스를 찾아가 그를 만나나 조니는 넬리를 알아보지 못한다. 마침 그는 나치정권에 의해 강제로 뺏긴 넬리의 유산을 되찾기 위해 그녀와 닮은 여인을 찾고 있었고 넬리는 자신을 숨기고 그의 계략에 참여하기로 한다. 한편 넬리를 구해준 레네는 자신과 함께 이스라엘로 가기로 한 넬리가 점점 조니에게 빠져들자 그가 그녀의 은신처를 나치정권에 밀고한 배신자이고 바로 그 전에 이혼절차를 밞은 사실을 알려준다. 독일 현대영화계의 주목받고 있는 감독 중 한 명인 크리스찬 펫졸드의 최근작으로 2차 세계대전 이후 독일을 배경으로 자신의 아이덴티티를 잃어버린 한 여인의 이야기를 다루고 있다.
피닉스
Director
유대인 가수 넬리(니나 호스)는 나치 강제수용소에서 살아남았으나 얼굴에 입은 상처로 인해 성형수술을 받아 타인의 얼굴을 갖게 된다. 그녀는 아직도 사랑하는 남편 조니(로날드 제어펠드)가 일하는 바인 피닉스를 찾아가 그를 만나나 조니는 넬리를 알아보지 못한다. 마침 그는 나치정권에 의해 강제로 뺏긴 넬리의 유산을 되찾기 위해 그녀와 닮은 여인을 찾고 있었고 넬리는 자신을 숨기고 그의 계략에 참여하기로 한다. 한편 넬리를 구해준 레네는 자신과 함께 이스라엘로 가기로 한 넬리가 점점 조니에게 빠져들자 그가 그녀의 은신처를 나치정권에 밀고한 배신자이고 바로 그 전에 이혼절차를 밞은 사실을 알려준다. 독일 현대영화계의 주목받고 있는 감독 중 한 명인 크리스찬 펫졸드의 최근작으로 2차 세계대전 이후 독일을 배경으로 자신의 아이덴티티를 잃어버린 한 여인의 이야기를 다루고 있다.
The Making of 'Phoenix'
Self
2014 documentary featuring interviews with Petzold, Hoss, actors Nina Kunzendorf and Ronald Zehrfeld, and production designer K. D. Gruber
바바라
Screenplay
동독에 거주하는 소아과 여의사 바바라는 출국 신청서를 냈다는 이유로 수도 베를린에서 시골의 작은 병원으로 좌천당한다. 정부의 치밀한 감시와 압박으로 숨조차 쉴 수 없는 나날을 이어가는 그녀에겐 서독에 있는 연인과 서독으로의 탈출만이 삶의 유일한 희망이다. 새로운 직장과 동료, 자전거를 타고 오가며 눈앞에 펼쳐지는 여름날의 아름다운 풍경과 눈부신 햇살, 그녀에게 따뜻하게 다가가는 그 모든 것들은 무의미할 뿐이었다. 하지만 냉담함과 무관심으로 일관하는 바바라를 따뜻하게 배려하는 동료 의사 안드레와 동독 청소년 작업소에서 강제 노동과 학대에 시달리던 어린 소녀 스텔라와 만나 교감하면서 바바라의 마음은 조금씩 흔들리기 시작한다. 꿈에 그리던 탈출을 감행하기로 한 날은 다가오고, 바바라는 누구도 예상치 못한 선택을 하게 되는데..
바바라
Director
동독에 거주하는 소아과 여의사 바바라는 출국 신청서를 냈다는 이유로 수도 베를린에서 시골의 작은 병원으로 좌천당한다. 정부의 치밀한 감시와 압박으로 숨조차 쉴 수 없는 나날을 이어가는 그녀에겐 서독에 있는 연인과 서독으로의 탈출만이 삶의 유일한 희망이다. 새로운 직장과 동료, 자전거를 타고 오가며 눈앞에 펼쳐지는 여름날의 아름다운 풍경과 눈부신 햇살, 그녀에게 따뜻하게 다가가는 그 모든 것들은 무의미할 뿐이었다. 하지만 냉담함과 무관심으로 일관하는 바바라를 따뜻하게 배려하는 동료 의사 안드레와 동독 청소년 작업소에서 강제 노동과 학대에 시달리던 어린 소녀 스텔라와 만나 교감하면서 바바라의 마음은 조금씩 흔들리기 시작한다. 꿈에 그리던 탈출을 감행하기로 한 날은 다가오고, 바바라는 누구도 예상치 못한 선택을 하게 되는데..
드라이레벤
Writer
독일에 있음직한 소도시, 하지만 허구의 도시인 ‘드라이레벤'을 중심으로 펼쳐지는 기이한사랑과 범죄의 이야기가 총 3부작으로, 세 명의 감독에 의해 연출되었다. 각각의 영화는 저마다의 스토리로 마무리되는 자족적인 성격을 갖지만, 몇몇 연결고리에 의해 세 편이 이어지는 연작의 성격 또한 띄고 있다. 크리스티안 펫졸트의 첫 번째 이야기에서는 간호 호스텔에서 근무하는 요하네스가 사랑하는 안나와 부유한 의사의 딸 사라 사이에서 갈등하다가 결국 사라를 선택하는 멜로 드라마가 펼쳐진다. 도미닉 그라프의 두 번째 이야기에서는 1편의 마지막 부분에서 탈출한 살인마 몰레쉬의 이야기가 펼쳐진다. 크리스토프 호흐호이슬러가 만든 세 번째 이야기는 살인마 몰레쉬의 시선으로 진행된다. 몰레쉬가 어떻게 범죄자가 되었는지를 보여주는, 시간상으로는 가장 최초에 진행되는 이야기이다. (전주국제영화제)
드라이레벤
Director
독일에 있음직한 소도시, 하지만 허구의 도시인 ‘드라이레벤'을 중심으로 펼쳐지는 기이한사랑과 범죄의 이야기가 총 3부작으로, 세 명의 감독에 의해 연출되었다. 각각의 영화는 저마다의 스토리로 마무리되는 자족적인 성격을 갖지만, 몇몇 연결고리에 의해 세 편이 이어지는 연작의 성격 또한 띄고 있다. 크리스티안 펫졸트의 첫 번째 이야기에서는 간호 호스텔에서 근무하는 요하네스가 사랑하는 안나와 부유한 의사의 딸 사라 사이에서 갈등하다가 결국 사라를 선택하는 멜로 드라마가 펼쳐진다. 도미닉 그라프의 두 번째 이야기에서는 1편의 마지막 부분에서 탈출한 살인마 몰레쉬의 이야기가 펼쳐진다. 크리스토프 호흐호이슬러가 만든 세 번째 이야기는 살인마 몰레쉬의 시선으로 진행된다. 몰레쉬가 어떻게 범죄자가 되었는지를 보여주는, 시간상으로는 가장 최초에 진행되는 이야기이다. (전주국제영화제)
열망
Screenplay
독일의 북동부에 위치한 작은 마을에 아프가니스탄 전쟁에서 불명예 제대한 토마스가 돌아온다. 고향에 정착하려고 부모님의 집을 수리하던 중 터키계 사업가 알리와 묘한 분위기를 풍기는 그의 아내 라우라를 만나게 된다. 토마스는 점점 라우라에게 끌리게 되고 그녀의 불안정한 삶의 틈으로 들어가게 된다.
열망
Director
독일의 북동부에 위치한 작은 마을에 아프가니스탄 전쟁에서 불명예 제대한 토마스가 돌아온다. 고향에 정착하려고 부모님의 집을 수리하던 중 터키계 사업가 알리와 묘한 분위기를 풍기는 그의 아내 라우라를 만나게 된다. 토마스는 점점 라우라에게 끌리게 되고 그녀의 불안정한 삶의 틈으로 들어가게 된다.
Auge in Auge - Eine deutsche Filmgeschichte
Self
This is not merely another film about cinema history; it is a film about the love of cinema, a journey of discovery through over a century of German film history. Ten people working in film today remember their favourite films of yesteryear.
옐라
Writer
옐라는 실패한 결혼생활과 부서진 꿈을 뒤로한 채 새로운 삶을 찾아 고향을 떠나기로 결심한다. 무엇도 그녀를 막을 수 없다. 심지어 정신이상자인 전 남편이 그녀가 떠나던 날 교통 사고를 일으켜도, 그녀의 앞을 막지는 못한다. 젊은 이사 필립에게 비서직을 제안 받은 후 옐라의 인생은 바뀌기 시작한다. 투자 사업 쪽에는 전혀 경험이 없지만, 아름다운 외모와 도도함을 무기로 협상에 능력을 발휘하는 옐라. 이사 필립과의 애정 관계도 희망적이다. 하지만 허공에서 이상한 소리가 들리고 기묘한 사건들이 옐라를 괴롭힌다. 그녀의 새 인생은 현실이라고 하기에는 너무 완벽했던 걸까? 베를린영화제에서 여우주연상을 수상한 배우 니나 호스의 열연이 빛나는 작품.
옐라
Director
옐라는 실패한 결혼생활과 부서진 꿈을 뒤로한 채 새로운 삶을 찾아 고향을 떠나기로 결심한다. 무엇도 그녀를 막을 수 없다. 심지어 정신이상자인 전 남편이 그녀가 떠나던 날 교통 사고를 일으켜도, 그녀의 앞을 막지는 못한다. 젊은 이사 필립에게 비서직을 제안 받은 후 옐라의 인생은 바뀌기 시작한다. 투자 사업 쪽에는 전혀 경험이 없지만, 아름다운 외모와 도도함을 무기로 협상에 능력을 발휘하는 옐라. 이사 필립과의 애정 관계도 희망적이다. 하지만 허공에서 이상한 소리가 들리고 기묘한 사건들이 옐라를 괴롭힌다. 그녀의 새 인생은 현실이라고 하기에는 너무 완벽했던 걸까? 베를린영화제에서 여우주연상을 수상한 배우 니나 호스의 열연이 빛나는 작품.
유령
Screenplay
잃어버린 딸을 찾아 베를린을 정기적으로 방문하는 프랑수아즈. 청소년 보호소에 몸을 의탁하게 된 니나와 보호소에서 만난 토니. 세상과의 소통을 간절히 희망하는 소외된 세 여자는 불안정해 보이지만 친밀함으로 연결되어 있다. 우연히 프랑수아즈는 니나를 만나 그녀에게서 신기할 정도로 자신을 닮은 모습을 발견한다. 또한 잃어버린 딸의 어린시절 얼굴에 난 상처와 같은 상처를 니나의 얼굴에서 발견하고 새로운 희망을 찾는다.
유령
Director
잃어버린 딸을 찾아 베를린을 정기적으로 방문하는 프랑수아즈. 청소년 보호소에 몸을 의탁하게 된 니나와 보호소에서 만난 토니. 세상과의 소통을 간절히 희망하는 소외된 세 여자는 불안정해 보이지만 친밀함으로 연결되어 있다. 우연히 프랑수아즈는 니나를 만나 그녀에게서 신기할 정도로 자신을 닮은 모습을 발견한다. 또한 잃어버린 딸의 어린시절 얼굴에 난 상처와 같은 상처를 니나의 얼굴에서 발견하고 새로운 희망을 찾는다.
볼프스부르크
Writer
자동차 판매원인 필립은 지름길을 지나다가 자전거를 타고 가던 소년을 치게 된다. 그는 잠시 망설이지만 결국 도움도 요청하지 않은 채 그곳을 도망쳐버린다. 소년은 결국 죽고, 남편 없이 소년을 키우던 로라는 자신의 아들을 치고 도주한 뺑소니 운전자를 찾는데 몰두한다. 우연히 그녀는 필립이라는 남자를 만나게 되고 이들 사이는 은밀한 관계로 발전한다. 그리고 로라는 아들의 살해범인 것을 알지 못한 채 그와 사귀게 된다
볼프스부르크
Director
자동차 판매원인 필립은 지름길을 지나다가 자전거를 타고 가던 소년을 치게 된다. 그는 잠시 망설이지만 결국 도움도 요청하지 않은 채 그곳을 도망쳐버린다. 소년은 결국 죽고, 남편 없이 소년을 키우던 로라는 자신의 아들을 치고 도주한 뺑소니 운전자를 찾는데 몰두한다. 우연히 그녀는 필립이라는 남자를 만나게 되고 이들 사이는 은밀한 관계로 발전한다. 그리고 로라는 아들의 살해범인 것을 알지 못한 채 그와 사귀게 된다
Something to Remind Me
Writer
Middle-aged lawyer Thomas meets Leyla at the pool. After their paths keep crossing, he asks her out on a date. Somewhat to his surprise she agrees. The next morning Thomas awakes to find Leyla and his laptop, which contains vital case files, missing.
Something to Remind Me
Director
Middle-aged lawyer Thomas meets Leyla at the pool. After their paths keep crossing, he asks her out on a date. Somewhat to his surprise she agrees. The next morning Thomas awakes to find Leyla and his laptop, which contains vital case files, missing.
내가 속한 나라
Writer
좌파 테러리스트였던 부모로 인해 15년간 항상 쫓기는 생활을 해야 하는 잔느는 다른 십대소녀들처럼 유행하는 옷도 입지 못하고 남자 친구도 사귀지 못한다. 호텔에서 가지고 있던 돈을 잃게 되자 이들은 어쩔 수 없이 독일로 돌아가게 되는 상황에 처하게 된다.
내가 속한 나라
Director
좌파 테러리스트였던 부모로 인해 15년간 항상 쫓기는 생활을 해야 하는 잔느는 다른 십대소녀들처럼 유행하는 옷도 입지 못하고 남자 친구도 사귀지 못한다. 호텔에서 가지고 있던 돈을 잃게 되자 이들은 어쩔 수 없이 독일로 돌아가게 되는 상황에 처하게 된다.
The Sex Thief
Screenplay
Petra professionally works as a thief abroad to finance the studies of her younger sister Franziska in Germany.
The Sex Thief
Director
Petra professionally works as a thief abroad to finance the studies of her younger sister Franziska in Germany.
Cuba Libre
Screenplay
Tom is constantly running into problems and gets beaten up time and time again.
Cuba Libre
Director
Tom is constantly running into problems and gets beaten up time and time again.
필로티넨
Screenplay
Drifters tells of Karin, a past-her-prime cosmetics saleswoman, with her increasing exasperation with her life and her dreams of leaving it all behind and living in Paris. An unlikely but entertaining plot develops, where anything can happen.
필로티넨
Director
Drifters tells of Karin, a past-her-prime cosmetics saleswoman, with her increasing exasperation with her life and her dreams of leaving it all behind and living in Paris. An unlikely but entertaining plot develops, where anything can happen.
Navy Cut
Film by Wolfgang Schmidt.
The Warm Money
Writer
Vera and Heike are two friends who aspire for a dazzling lifestyle, but don’t own any savings to do so. Vera decides to start stealing from men while sipping drinks with them in bars. When Heike takes over her job, her technique doesn’t prove as successful and she ends up being caught at once.
The Warm Money
Director
Vera and Heike are two friends who aspire for a dazzling lifestyle, but don’t own any savings to do so. Vera decides to start stealing from men while sipping drinks with them in bars. When Heike takes over her job, her technique doesn’t prove as successful and she ends up being caught at once.
Ostwärts
Editor
Shortly after German reunification, three residents of a quiet area north of Berlin talk about their plans and attempts at new economic beginnings amid the changes brought by the fall of the Berlin Wall.
Ostwärts
Director of Photography
Shortly after German reunification, three residents of a quiet area north of Berlin talk about their plans and attempts at new economic beginnings amid the changes brought by the fall of the Berlin Wall.
Ostwärts
Writer
Shortly after German reunification, three residents of a quiet area north of Berlin talk about their plans and attempts at new economic beginnings amid the changes brought by the fall of the Berlin Wall.
Ostwärts
Director
Shortly after German reunification, three residents of a quiet area north of Berlin talk about their plans and attempts at new economic beginnings amid the changes brought by the fall of the Berlin Wall.
Barrage and Bunker
Barrage and Bunker is an essay film about the (narrative) space imagined by fiction films. Reflections and associations about movement in space are the basis of every kind of story-telling. The film is sometimes referred to as part of Bitomsky's Cinema Trilogy. Sequences from over 20 movies are quoted and commented on by a team of three "researchers" (Bitomsky, Petzold, Tanner) in a sort of laboratory. TV-monitors, production stills and screenshots are used as well as quotations from books. A long night's work.
Am Rand
Sound Recordist
Documentary about empty space in Berlin
Süden
Editor
A lonesome car. The wind is whistling. A door of an undefined building opens—is it a holiday bungalow, a shed or a ruin? A woman is standing at the window. The heat of an idle day of holiday, perhaps. The South, a place of longing.
Süden
Writer
A lonesome car. The wind is whistling. A door of an undefined building opens—is it a holiday bungalow, a shed or a ruin? A woman is standing at the window. The heat of an idle day of holiday, perhaps. The South, a place of longing.
Süden
Director of Photography
A lonesome car. The wind is whistling. A door of an undefined building opens—is it a holiday bungalow, a shed or a ruin? A woman is standing at the window. The heat of an idle day of holiday, perhaps. The South, a place of longing.
Süden
Director
A lonesome car. The wind is whistling. A door of an undefined building opens—is it a holiday bungalow, a shed or a ruin? A woman is standing at the window. The heat of an idle day of holiday, perhaps. The South, a place of longing.
19 Portraits
himself
Portraits of students of Berlin Film School.
Weiber
Director of Photography
Weiber
Director
Ich Arbeite Alles Ab ... Ehrenwort!
Director
Short film made by a group of young directors in Berlin.
더 럭키 원스
Writer
About a group of young people who are on holiday in the Baltic Sea, around an area prone to forest fires.
더 럭키 원스
Director
About a group of young people who are on holiday in the Baltic Sea, around an area prone to forest fires.