Helmut Gassner

참여 작품

Babes in Toyland
Art Direction
11-year-old Lisa has no time for toys; she's too busy taking care of her siblings and cooking for her mother. During the Christmas Eve blizzard, Lisa travels to Toyland in Wizard of Oz-like fashion and arrives just in time for a wedding. Young Mary Contrary is about to marry mean, old Barnaby Barnacle, despite the fact that she loves Jack Be Nimble. Lisa tries to stop this terrible wedding and, together with her new friends, discovers that Barnaby wants to take over Toyland. Lisa, Mary, Jack, and Georgie Porgie ask the Toymaster for help, but he can't help them as long as Lisa doesn't truly believe in toys.
The Little Drummer Girl
Art Direction
An American Actress with a penchant for lying is forceably recruited by Mosad, the Israeli intelligence agency to trap a Palestinian bomber, by pretending to be the girlfriend of his dead brother.
로라
Art Direction
서른 여섯 해라는 짧은 생애에 만든 마흔 한편의 논쟁적인 영화들 중 파스빈더의 최고 걸작이라고 말할 수 있다. 세계 2차 대전이 끝나고 경제 기적을 만들어낸 독일사회의 병폐를 온 몸으로 겪으면서 자라난 파스빈더는 이 시기 자본주의가 빚어낸 모순과 타락한 인간상을 다수의 영화에서 다룬 바 있다. 조셉 폰 스텐버그의 에서 이야기의 뼈대를 가져온 에는 살아있는 색깔, 한 씬 내내 원을 그리며 도는 특이한 카메라 움직임, 팬으로 길게 움직이는 등이 멜로드라마의 틀 안에서 우화적으로 사용된다. 반자본주의적인 조악한(?) 영화형식과 너무나 염세적인 결말은 내내 영화를 보고 마지막 화면을 맞이하는 관객으로 하여금 가슴 서늘하게 한다. 그러나 파스빈더의 말대로 세상은 여전히 타락해 있고 가난한 자와 힘없는 자들이 설 자리는 여전히 없다는 점에서 파스빈더가 염세적인 것이 아니라 세상이, 인간이 시니컬하다는 것을 새삼 다시 절감하게 한다. 마음이 아프다. 안톤 체홉의 ‘푸른 천사’와 장 르노와르의 ‘게임의 법칙’을 인용한 풍자극이다
Der Attentäter
Production Design
Wer einmal aus dem Blechnapf frisst
Art Direction